Köpråd: AT2020USB och accessoarer

Permalänk

Köpråd: AT2020USB och accessoarer

Hallå, jag tänkte köpa in en AT2020USB för video-inspelning och casual användning via Skype, men problemet jag har är att mikrofonen är för stor för alla shock mounts jag har hittat. Mikrofonen är 52.0 mm, och de shock mounts jag har hittat går högst upp till 50.0 mm.
Sen behöver jag också ett saxan stativ som passar till shock mountet, men vilket är lite svårt att kolla omkring på när jag inte vet vilket shock mount jag kan använda!

Sen så har jag också en fråga angående mikrofonen i sig, är den värd att köpa? Eller finns det klart bättre mikrofoner inom den prisklassen?
Är inte så värst insatt i mikrofoner, då jag enbart har använt headset mikrofoner tidigare.
Min budget på mikrofonen är på en dryg tusing, och jag vill inte lägga allt för mycket på resten av delarna, så gärna inget allt för dyrt där (om det nu inte bara finns i den prisklassen, då får jag bara ta det antar jag).

Så för att samanfatta, jag behöver råd om shock mounts som är inom räckhåll för 52.0mm och ett saxan stativ som passar till det shock mountet, samt huruvida mikrofonen är värd priset eller om jag köper skräp.

Tack så mycket för all typ av hjälp!