Logitech G15 testat

Permalänk
Melding Plague

Logitech G15 testat

<font style="font-size: 10pt"><b>Logitech G15 testat</b></font> <small class="small">fredag 9 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Metku Mods har testat Logitechs senaste gamertangentbord, G15. De testar hur displayen fungerar, och hur man kan ställa in makron med av det medföljande mjukvaran. Metku Mods ställer sig frågan om några extra knappar och en display gör dig till en bättre datorspelare.
<br />
<br /><i>”So there you have it; the latest gaming keyboard on Logitech's arsenal. I believe that many gamers will find this keyboard very usable. How much the G15 will improve the scores or enhance the overall gaming experience will depends on the games that the gamer is playing.”</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=0&path=reviews/logitech_g15/index_eng " target="_blank">Metku Mods</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ja gjorde en liten rec. på bordet jag med för några veckor sedan.

Skulle rekommendera bordet starkt till alla som ska eller funderar på köpa det.

Permalänk
Medlem

det tangetbordet verkar jäkla nice. Kostar visserligen några kronor mera än ett mindre extremt tangentbord som mitt köra UltraX för 249 kr. Det är det enda som talar emot ett byte. Vore soft om dom kom med en variant som hade samma typ av knappat som UltraX, asså med de platta lågprofils knapparna

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Ähh mitt keytronic fungerar fortfarande, skönare knappar finns icke.
Men detta är nog något man kan fundera på att skaffa när mitt nuvarande TB ger upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
Ja gjorde en liten rec. på bordet jag med för några veckor sedan.

Skulle rekommendera bordet starkt till alla som ska eller funderar på köpa det.

jag har funderat på att köpa det ett tag nu. Har varit lite tveksam om stödet för svensk tgb-uppsätting, men det finns ju nu ser jag. Ska köpa ett till mig själv i julklapp

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FP94AD
jag har funderat på att köpa det ett tag nu. Har varit lite tveksam om stödet för svensk tgb-uppsätting, men det finns ju nu ser jag. Ska köpa ett till mig själv i julklapp

Självklart köp för en gamer eller Musik intresserad.

http://www.lekstugan.net/Forum/tm.aspx?m=555 Se rec här men inte helt-klart en ganksa värdelöst rec. Drack ju öl till när jag gjorde den.

Som sagt hela utvecklingen av programvaran är inte klar så men förhoppningvis kommer det att komma till diverse spel.

Permalänk
Medlem

Redan önskat mig! Så jäkla ballt!

Permalänk
Medlem

Någon som har detta tbord som kan svara på om det går att ställa in så att macron upprepas hela tiden tills man trycker på knappen igen?. Eller måste man trycka varje gång för att ett macro ska "skrivas"?.

Permalänk

Delete-tangent på rätt ställe? CHECK!
Rak ctrl-tangent? FEL!

Varför är det ALLTID något fel på sådana här tangentbord?!
Nu har tillverkarna förstått att delete-tangenten och ins/home/end/pgup/dn ska sitta rätt åtminstone.

Om programvaran funkar bra kan det ju alltid vara intressant. 54 knappar är en del, man kan enkelt ha direktåtkomst åt vissa saker på det sättet. Exempelvis att fraps är på M3 G-gruppering 3 eller liknande.

Hade det bara varit trådlöst så hade det varit underbart till HTPC...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X

http://www.lekstugan.net/Forum/tm.aspx?m=555 Se rec här men inte helt-klart en ganksa värdelöst rec. Drack ju öl till när jag gjorde den.

Det står i den recensionen att den inte styr winamp. Slå på global hotkeys i winamp så funkar det alldeles utmärkt.

Däremot har jag ännu inte hittat var man ställer in (om man kan) att den ska styra master volume när man har media player classic i fokus. Som det är nu så styr volymkontrollen media player classics volym när det progget är i fokus.

Permalänk
Avstängd

Jag är förvånad över att Star Trek inte har nämnts än.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeJJ
Ähh mitt keytronic fungerar fortfarande, skönare knappar finns icke.
Men detta är nog något man kan fundera på att skaffa när mitt nuvarande TB ger upp.

Jag gillar inte Keytronic, det har allt för höga tangenter , vilket gör att det är lättare att trycka fel tangent (för mig är det så i alla fall), men smaken är ju olika.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag gillar inte Keytronic, det har allt för höga tangenter , vilket gör att det är lättare att trycka fel tangent (för mig är det så i alla fall), men smaken är ju olika.

Höga tangenter? Även om dem så är tio cm höga, så är ju alla andra tangenter lika höga, alltså blir det samma sak...
Nej, Key Tronic är något för de som inte bara köper tangentbord för att det ska vara något att skryta med.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt G15 idag och är absolut nöjd. Det enda som är lite fattigt är mängden plugins till lcdn, men man får väl hoppas att folk knattrar ihop lite coola grejor till den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djdiff
Det står i den recensionen att den inte styr winamp. Slå på global hotkeys i winamp så funkar det alldeles utmärkt.

Däremot har jag ännu inte hittat var man ställer in (om man kan) att den ska styra master volume när man har media player classic i fokus. Som det är nu så styr volymkontrollen media player classics volym när det progget är i fokus.

Japp vet det , Prövade och fick igång det efter ett tag men först i början gick det inte och det var p.g.a av att den inte stödje winamp som bakgrundstjänst men med lite fix fick jag igång det och fråga mig inte hur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Höga tangenter? Även om dem så är tio cm höga, så är ju alla andra tangenter lika höga, alltså blir det samma sak...
Nej, Key Tronic är något för de som inte bara köper tangentbord för att det ska vara något att skryta med.

Klart att alla är lika höga, men jag vill ha så platt tangentbord som möjligt och med låga tangenter samt kort klick, det vill säga att man inte behöver trycka ned tangenten så långt

Mitt Logitec Internet OEM tangentbord är ok men inte det bästa som finns, det finns ju plattare tangentbord. Vänstra Alt-knappen hugger i lite ibland, det kan vara lite irriterande när man skriver eller spelar spel. Skryter över tangentbordet gör inte, men nåt skit vill jag inte ha

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Vekar inte vara något för mig. Jag vill ha ett stilrent tgb:d, typ som UltraX eller liknande... På det finns för mycket skit som jag aldrig kommer använda

Edit: Ska sägas att jag har ett Logitech Internet Dekstop nu, och jag använder inte ens alla extra tangenter som det är nu

Permalänk
Medlem

inga skott i displayen

jag har ett logitech g15 men jag vet inte hur man ställer in det så man får upp så man ser skott och sånt i displayen när man spelar det visar bara det vanliga tiden och cpu/ram och inget om skotten men det kommer upp en ruta där det står profile battlefield 2 sen händer inget mer visar bara klockan hoppas nån kan visa mig

Visa signatur

Marcus haak

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra det är skoj att fifla med displayen brukar gör typ animerade filmer på den:P

Men ta och ta en titt på detta tangentbort http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/

Visa signatur

Tott3

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tottii
Jag tycker det är bra det är skoj att fifla med displayen brukar gör typ animerade filmer på den:P

Men ta och ta en titt på detta tangentbort http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/

Söker du i nyhetsarkivet så hittar du Optimus också

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

hehe okej ;P kollade inte sökte nått på google kmr inte ihåg vad..så såg jag en SweC länk som värkade skoj

Visa signatur

Tott3

Permalänk
Medlem

Testade det här hos handlarn...
Tyvärr måste jag nog säga att jag fick samma intryck som av alla de andra G-enheterna. Tråkiga, plastiga och halvdana. Tycker mer det verkar som om de inte kan bestämma sig mellan gaming/utility/style så det slutar med nått mittimellan, vilket också resulterar i att det inte heller är bra till nått av det...

Visst, riktigt nice med fler knappar man kan confa själv, men då är istället hela köret stort som en halv bordsskiva, vilket gör att iallafall jag spenderar mer tid på att flytta händerna istället för att trycka på knappar. Och varför bråka med layouten på det vanliga tangentbordet? Esc sitter rätt mysko och böjningen av de nedre hörnen känns ju bara rätt onödig. Det som däremot är rätt fint är LCDn, som faktiskt kan ha sin nytta. Men overall tycker jag mer det är en produkt för de där som ser DH som årets höjdpunkt och som anser att procendelen HS i CS är nått alla hjältar borde ha massor av...

Ur seriös gamingsynpunkt tycker jag fortfarande mitt compact-flat och min B52 Nostromo är bäst, även om mina knappar börjar bli slitna och det är dags att byta.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Discokungen

Tycker tangentbordet är gjort av fel material. Visst är det snyggt och så men damm fastnar ju som om tangentbordet vore en dammagnet =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld