Nvidia Geforce 8600 Ultra och GT

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce 8600 Ultra och GT

I dagarna har det publicerats information om två mittensegmentkort från Nvidia som bygger på Geforce 8800-arkitekturen. Namnen skall enligt källan bli Geforce 8600 Ultra och Geforce 8600 GT.

Läs nyheten: Nvidia Geforce 8600 Ultra och GT

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice!

Hehehe, ATI where are you?

Roadkilled by 8800GTX/GTS lol.

Permalänk
Medlem

Nice, dock tycker man att det borde komma något kort som kostar runt 2000 och 3000 också.

Permalänk
Medlem

Ku att det kommer Medelseemnts grafikkort med stöd för DX10, men Highend är mer intressant. Skall bli interrant med R600. 8600 korten kan väll inte varit menat att konkurera med ATi...? Eller Nvidia kanske siktar in sig på medelsegmentet nu, och ATi Highend?

Permalänk
Medlem

är det direktx 10 kort?

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Nice, dock tycker man att det borde komma något kort som kostar runt 2000 och 3000 också.

läste om 8800GS nån annanstans, skulle vara samma som 8800GTS fast me ½ så mkt minne.

den skulle kosta runt 2200kr så där har du

ja kan iofs ha fel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luke Skywalker
läste om 8800GS nån annanstans, skulle vara samma som 8800GTS fast me ½ så mkt minne.

den skulle kosta runt 2200kr så där har du

ja kan iofs ha fel

2200kr är exkl moms, så de kommer alltså kosta runt 3000kr, vilket inte är fyskam de heller iofs

Edit: Sweclockers måste ta bort tomteluvorna på smileysarna

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
är det direktx 10 kort?

Frågar samma sak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
2200kr är exkl moms, så de kommer alltså kosta runt 3000kr, vilket inte är fyskam de heller iofs

Edit: Sweclockers måste ta bort tomteluvorna på smileysarna

såklart

riktigt prisvärt iaf

Permalänk
Medlem

1300kr ?! Yikes!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

8600Ultra verkar bli ett fint kort

Permalänk
Avstängd

undrar vad dom kommer prestera.. ??

om 7900Gto 7950Gt 512mb
7900GTX är bättre eller inte skulle vara kul o veta... !?

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ku att det kommer Medelseemnts grafikkort med stöd för DX10, men Highend är mer intressant. Skall bli interrant med R600. 8600 korten kan väll inte varit menat att konkurera med ATi...? Eller Nvidia kanske siktar in sig på medelsegmentet nu, och ATi Highend?

Medans ATI sitter o slöar (:rolleyes: )så vill nVIdia slå sig in på medelsegment kort markanden med sina Dx10 kort. Om de verkligen lyckas med detta så har nVidia foten i att få i prinsip alla kontrakt för att leverera sina låg- och meddel segment DX10 (8300/8600-serien) kort till OEM burkar med Vista.

Hmm.....jag har en känla av att Q1 och Q2 kommer vara väldigt goda för nVidia.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
är det direktx 10 kort?

Japp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
1300kr ?! Yikes!

Referenspris. Exklusive moms. Exklusive tull. Exklusive att allt är dyrare i europa.

Du kan nog räkna med det dubbla.

Ska bli spännande att se prestandan i förhållande till både pris och i förhållande till strömförbrukning. Ett mellansegmentkort som ger duglig prestanda men samtidigt kan kylas passivt (under 50W tack) är ett steg åt rätt väg.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Runt 2000-2300 kommer vi nog kunna hitta de korten för här i Sverige. Beroende på hur de presterar så kanske det är nästa steg för mig..:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
2200kr är exkl moms, så de kommer alltså kosta runt 3000kr, vilket inte är fyskam de heller iofs

Edit: Sweclockers måste ta bort tomteluvorna på smileysarna

Nej! Tomteluvorna regerar!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alienware
Nej! Tomteluvorna regerar!

Klart dom regerar, men hur vore det om vi hade midsommarkransar på dom nu? Tomteluvorna ska bort då julen är över.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Klart dom regerar, men hur vore det om vi hade midsommarkransar på dom nu? Tomteluvorna ska bort då julen är över.

Julen varar tills den tar slut.

Jag är lite skeptisk till de nya korten då DX9 prestandan inte blir bättre än dagens DX9 kort och räcker kraften till för DX10 i en bra upplösning?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
är det direktx 10 kort?

jepp ofc, annars vore det kostigt eftersom dom gick i samma produktserie.
Riktigt nice och ATi kommer snart.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar vara stor skillnad mellan 8600GT och Ultra inte bara shaderantalet, utan en rejäl klockskillnad också!

MaLo, är tämligen säker på att prestandan kommer vara högre än nuvarande kort i samma klass. Angående DX10 så innehåller det ju förutom kvalitetshöjande saker nya prestandahöjande funktioner, t.ex. crytek meddelade ju nyligen att det mesta de har använt från DX10 i crysis är de prestandahöjande delarna.
Alltså skulle ju samma titel i teorin faktiskt kunna gå snabbare i DX10 läge än DX9, förrutsatt att man inte har aktiverat allt för mycket av de kvalitetshöjande delarna av DX10.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Tycker det verkar vara stor skillnad mellan 8600GT och Ultra inte bara shaderantalet, utan en rejäl klockskillnad också!

MaLo, är tämligen säker på att prestandan kommer vara högre än nuvarande kort i samma klass. Angående DX10 så innehåller det ju förutom kvalitetshöjande saker nya prestandahöjande funktioner, t.ex. crytek meddelade ju nyligen att det mesta de har använt från DX10 i crysis är de prestandahöjande delarna.
Alltså skulle ju samma titel i teorin faktiskt kunna gå snabbare i DX10 läge än DX9, förrutsatt att man inte har aktiverat allt för mycket av de kvalitetshöjande delarna av DX10.

Jag är bara lite orolig för upplösningen på nya skärmar går upp nu när vi går över till 20-22 tummare men visst jag är lite fartblind då jag har vant mig vid maxade inställningar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

lär kickar skiten ur mitt 7600 gt

önskar det stog något om
värmeutvecklingen. vill ju ha
nytt gfx kort men ett svalt!!

e inte ute efter mer prestanda
men vil ha ner celciuss så långt
man kan utan att tappa för mycke.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk

Vad tror ni om 8800 GTS (640Mb) gemfört med den kommande 8600 Ultra? är 8800 forfarnde bättre prestandamässigt? Komme rinet DX10 finnas till XP?