Fler detaljer om Phenom II TWKR

Permalänk
Melding Plague

Fler detaljer om Phenom II TWKR

AMD är på väg att ge ut en ny processor i begränsad upplaga, men det handlar inte om en modell för vem som helst. Phenom II Black Edition TWKR (tweaker) är till för att ge extrema överklockare ordentligt med svängrum.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul grej

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

kommer nog kosta en bra slant

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

7Ghz nästa?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Proffsmoddare

Skulle vara kul att få testa en sådan här

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Dessa kommer nog kosta en del och är säkert AMD's svar på Intels handplockade I7:or.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Alltså vad jag förstår så är dessa sk high-leakage cpuer, dvs dom läker en massa ström därigenom även en massa värme, men att dom skulle klara högre spänningar har jag aldrig sett någon annan än swec skriva ut..

Iof så är det kanske logiskt att ju mer ström dom läker desto mer kan man pumpa på..

är jag ute och cyklar nu ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Alltså vad jag förstår så är dessa sk high-leakage cpuer, dvs dom läker en massa ström därigenom även en massa värme, men att dom skulle klara högre spänningar har jag aldrig sett någon annan än swec skriva ut..

Iof så är det kanske logiskt att ju mer ström dom läker desto mer kan man pumpa på..

är jag ute och cyklar nu ?

Jag har hört samma sak.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Inget för oss med vanlig luftkylning alltså.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara något som är jätteintressant, men med största sannolikhet kommer dessa att vara eftertraktade samlarobjekt om 10 år hehe...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk

Tror jag inte eftersom dom kommer vara näst intill värdelösa prestanda mässigt sett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raynee_666
Tror jag inte eftersom dom kommer vara näst intill värdelösa prestanda mässigt sett

Handlar väl inte riktigt om det. Blir ju alltid så att de grejorna som slår bra blir klassiker, Phenom II kommer nog vara en av de serierna man minns om 10 år tillsammans med Athlon med X2 och 64-bit och allt. Kommer då en oerhört sällsynt superutgåva av denna processor kommer det bli oerhört nostalgiskt och unikt om 10 år, men frågan är om den ändå inte är lite FÖR extrem för att den vanliga nostalgikern ska känna det där begäret. Vore en annan sak om den klockade extremt bra på luft så vem som helst kunde leka lite.

Jaja blir då skoj att se lite resultat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Handlar väl inte riktigt om det. Blir ju alltid så att de grejorna som slår bra blir klassiker, Phenom II kommer nog vara en av de serierna man minns om 10 år tillsammans med Athlon med X2 och 64-bit och allt. Kommer då en oerhört sällsynt superutgåva av denna processor kommer det bli oerhört nostalgiskt och unikt om 10 år, men frågan är om den ändå inte är lite FÖR extrem för att den vanliga nostalgikern ska känna det där begäret. Vore en annan sak om den klockade extremt bra på luft så vem som helst kunde leka lite.

Jaja blir då skoj att se lite resultat

Att Phenom II skulle få samma nostalgi som Athlon, känns lite tramsigt. Går knappast att jämföra.

Permalänk
Medlem

Gurrty; jo det tycker jag går fin-fint att jämföra. Jag har en JIUHB-1700 liggandes, bränd - men dock:P *stolt*

OnT: Rätt coolt med sådana PR-stunts, tycker i alla fall jag.

PS: Jag tror att det är pr-stunt..men AMD KAN ju vara inne på någonting här:P

Permalänk
Antielefant

Mja, de måste ju försvara sina världsrekord nu när Intel släppt sina moddade i7or till sina klockare.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Alltså vad jag förstår så är dessa sk high-leakage cpuer, dvs dom läker en massa ström därigenom även en massa värme, men att dom skulle klara högre spänningar har jag aldrig sett någon annan än swec skriva ut..

Iof så är det kanske logiskt att ju mer ström dom läker desto mer kan man pumpa på..

är jag ute och cyklar nu ?

Ja varför skulle dom annars skicka ut dom till kända klockare och pressen?
Känns mer som någon form utav PR-jippo av AMD för att locka kunder att köpa PhenomII.

Skulle mycket väl kunna tänka mig PhenomII i mitt system om det nu var så att jag var ute efter en ny dator men så är inte fallet dessutom är ju i5 på ingång som kommer bli högintressant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Känns mer som någon form utav PR-jippo av AMD för att locka kunder att köpa PhenomII.

Självklart det är, mycket bra sådant tycker jag.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli riktigt grymma överclocks fyf*an!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Detta kommer bli riktigt grymma överclocks fyf*an!

Absolut kommer det att bli det.. med typ kväve eller helium, med luft kommer dom inte klocka högre än några andra P2or