Permalänk
Inet

Inet.se

Hallå SweClockers!

Från idag kommer Inet att synas i forumet!

Sedan tidigare har vi haft en bred närvaro med kampanjer och förmånliga erbjudanden för SweClockers medlemmar, nu tar vi ytterligare ett steg genom att finnas tillgängliga direkt i forumet.

I denna tråd besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen. Passa på att tipsa om nya produkter, önska nya funktioner i butiken eller bara säga hej till oss som jobbar på Inet.se!

Vi kommer endast att vara tillgängliga och besvara frågor/synpunkter i denna tråd, och det går givetvis även bra att skicka privata meddelanden.

Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar.

Kontaktuppgifter
Adress: www.inet.se
Kundtjänst: 031-65 27 00 / order@inet.se
Teknisk support: 031-65 27 07 / service@inet.se

Med Vänliga Hälsningar,
Erik med personal
Inet.se

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!
Faktura som betalningsmedel skulle nog uppskattas,gärna med 14 dagars betalning.
skulle nog köpa allt från er om ni införde det=)

Bara positivt från mig.

Ps.saknar Asus bärbara på er sida.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Kul att höra

Lika bra att fråga kommer ni ta in: Corsair Hydro Series H50, bara en fråga lixom eftersom ni redan har Corsair Obsidian 800D på ingående i erat sortiment.

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Hej!

Varför har thermalright true black tagits bort från erat soritment?

Mvh

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-8B CPU: i7-3930K @ 4.55 + Corsair H80 Mobo: Asus P9X79 PRO Minne: 32gb G.Skill Ripjaws 1600 GPU: Gigabyte Radeon 6970 OC HDD: Intel X25-M G2 80GB PSU: Corsair AX 850W + 2x G2420HDBE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Hej!
Faktura som betalningsmedel skulle nog uppskattas,
Bara positivt från mig.

+1. Faktura hade varit fint.

Permalänk
Medlem

Haha, satt senast igår och funderade på varför ni som har bäst hand med kunder inte har ett konto här på Sweclockers.

Mycket bra det här.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Bra att det finns en tråd för jag har en fråga

Jag undrar om man kan betala med Visa Electron på inet.se , eller måste man ha vanliga visa ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem

Synpunkt1:
Tycker det är positivt att ni startar en officiell kontakt på forumet.

Synpunkt2:
Jag hade gärna sett en mer överskådlig hemsida när det gäller köpvillkor och kanske hemsidan i sin helhet, fast ni är kanske mer inriktade på lokal handel.

Tycker främst att
*Försäljningsvillkor,
*Fraktpriser / Betalsätt
och Butik och postorderpriserborde ligga i en egen fet svart rubrik bredvid: Förstasidan Om Inet Support Nyheter Orderstatus

Kanske kan den heta "Försäljningsvillkor / Fraktpriser / Priser"

Synpunkt3:
Tycker det är lite jobbigt att man hoppar ut till huvudsidan igen när man ändrar från Postorderpriser och Butikspriser. Om ni kan fixa det med en mindre ändring så vore det trevligt. Fast mindre viktigt ifall ni behöver lägga för mycket tid på detta.

Fråga/Synpunkt4:
Såg nu att man kunde boka varor på nätet för att hämta ut. Har ej testat denna funktionen men hoppas den sker direkt. För på en annan butik måste man tyvärr vänta en extra dag innan man får SMS om att man kan hämta ut varorna.

Tanke
Emellanåt önskar man ju lite större utbud. Men samtidigt har jag ju förståelse för att ni kör mindre utbud med bra priser, än bunkrar upp dyra lager. Fortsätt annars på samma sätt med populära produkter, till bra priser.

Permalänk

Hej!

Faktura hade varit helt underbart.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att eran butik är den bästa som jag har varit:P personalen är trevlig och hjälpsam.
Bara en fråga
har ni några planer på att börja sälja vatten kylning?

Mvh
//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

Trevligt att se er här!

Jämfört med vissa av era konkurrenter så tycker jag att ni har en bra och ganska saklig sida utan en massa onödiga superlativer.
På t.ex Komplett blir det en aning tröttsamt med alla prylar som är "fantastiska", "grymma", "monster" osv.

Ett stort plus är också möjligheten att beställa ett helt egenkomponerat system utan att behöva brottas med olika paket.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är lite dåligt att ni tog bort alla antec-nätaggregat förutom ett från er hemsida. Jag förstår att orsaken var att de inte sålde så bra, men det finns ju andra produkter som ni inte har i lager, men som går att beställa och varför kan det inte vara likadant med dessa nätaggregat?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag tycker Inet är en klockren sida, jag beställer allting därifrån numera.

Oftast så hamnar Inet som det billigaste alternativet när man kör på fri frakt, men jag undrar om man inte skulle kunna sänka fri frakt till 300:- istället för 500:-?
Fast iofs, under 500 så kanske ni förlorar jättemkt på portot?

Sen tycker jag det borde vara lite mer "skärpt" med sweclockers erbjudanden, asså, det är ju jättelätt att bara lägga till fri-frakt i kundkorgen, utan att man är medlem här?

Överlag så tycker jag Inet är en bra sida, med riktigt bra priser och bra support!

Permalänk
Inet

Hej igen,

Tack för synpunkter och frågor, kul att se att de flesta är väldigt positiva, vi jobbar hela tiden på att upprätthålla en hög servicegrad och extremt samma leveranser och givetvis ska priserna hela tiden vara bra!

Försöker mig på att besvara de frågor som framkommit så gott det går,

Berglake, TwiceFire & JohannesKBA
Faktura kommer vi med största sannolikhet kunna erbjuda innan årsskiftet, antagligen Kreditors tjänst "fakturera mig".
Vad gäller Asus så har vi haft dåliga erfarenheter av deras datorer, speciellt hur de hanterat service och reklamationer, men det är ingen omöjlighet att du kommer se dom i sortimentet igen framöver.

ODM & Dahl1n
Vi har medvetet valt att inte sälja vattenkylningsprodukter, det kostade oss helt enkelt för mkt att ersätta datorer där kylningen börjat läcka, sen tycker jag att lyftkylningsprodukterna idag är så bra att behovet av vattenkylning är väldigt litet överlag.

JooelHoglund
Visa Electron ska fungera från de flesta banker, verkar dock kunna skilja lite enligt DIBS som är det företag som hanterar våra korttransaktioner.
http://www.dibs.se/produkter/betalformer/andra-betalformer/ma...

Airwolf
2. Tar till oss din kritik, och kommer se över hur vi kan förbättra, tycker dock att vi är rätt så tydliga speciellt med fraktkostnaden som visas direkt i varukorgen till skillnad från de flesta e-handelsplatser.

3. Vi är medvetna om det, och det fanns en tanke bakom en gång i tiden, kommer att förändras inom kort.

4. När du bokar varor i butik får du både SMS och e-post med ordernummer på direkten.

Freddan
Vi körde från början fraktfritt utan någon som helst gräns på beloppet, det kostade för mycket helt enkelt, det kostar även i dagsläget för mycket men vi kommer fortsätta erbjuda SweClockers det ett tag till framöver.
Tyvärr finns det inget bra sätt att "kontrollera" att det endast är SweClockersmedlemmar som utnyttjar kampanjen.

Vänliga Hälsningar
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Angående fraktfritt så ska det inte vara något problem.
Bara att använda kampanjkoder och maila ut en kod till varje sweclockers medlem, på det sättet kan ni knyta alla era extra "Sweclockers erbjudanden" till den koden. Går ju fortfarande inte att styra ifall folk lånar ut koden men det går i alla fall inte att sprida som en länk i vilket forum som helst. Detta kräver visserligen lite sammarbete med Sweclockers men det finns mycket att tjäna på ett system av den här typen.

Vill också uppmärksamma er angående kampanjer och involverade produkters visning på sidan. Jag anser att det är onödigt svårt att få en sammanhängande lista med rabatterade varor. Detta är faktiskt er ända nackdel i mina ögon.
Komplett har ett bra system för detta, tjuvkika lite på dem

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

Underbart att se inet på Swec.

Permalänk
Medlem

Mjo, en enskild kod till varje sweclockersmedlem, om det sedan går att binda den koden till en viss adress så är det bra.

Kan ju bli lite jobb ifall man ska flytta, men det lär spara er rätt mycket pengar.

Permalänk
Avstängd

Hejsan Inet,

Jag har en fråga hur ni ställer er till en viss sak.
Många om inte alla företag som säljer dator produkter säger att om man överklockar så bryter man mot garantin.

Hur ställer ni er till överklockning i med att ni finns på Sweclockers och säljer produkter för överklockare?.

Mvh Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Starta butik/utlämningsställe i Stockholm. Tycker Webhallen är lite väl fat and happy nu...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

^ Håller med. Butik i Stockholm skulle ni tjäna på.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
kul att ha er här tycker jag.

jag har en önskan på en produkt

AMD Socket AM2 / AM2+ / AM3 Bolt-Thru-Kit
http://www.thermalright.com/new_a_page/support/installation/a...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Öppna gärna en butik i Malmö Priserna är alltid låga, frakten är fri och servicen perfekt vad mer kan man önska sig. Sen är leveranserna alltid snabba!
/MVH Trogen Kund

PS. Sen en snabb fråga någonaning när ni får in moderkortet s1156 ASRock P55 Extreme i lager?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Har ni sett vad som sett vid svinesund.... ett köpcentrum som får torp i uddevalla att blekna....det är på väg att bli nordens största pga grund av omsättning och förtjänst större ön något annat i skandinavien ! Norska pengar gör sverige rikt bara genom det enda köpcentrumet... Öppnade ni nåt där skulle ni snabbt bli skandinaviens största och mest välmående datorföretag.... Norskar från 20 mils omkrets åker dit en gång i veckan och handlar allt ! Jag känner til att de ledande företagen i Oslo fruktar att ni ska göra just det ! Det skulle äta upp hela deras marknad förutom på små nisch produkter som vattenkylning, det är jag faktiskt lite besviken på er för att ni är så dårliga på. I bra service ingår det att man faktiskt har producter inne som inte handlar om ren ekonomisk vinning, men också ha delar av utbudet som en ren service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Har ni sett vad som sett vid svinesund.... ett köpcentrum som får torp i uddevalla att blekna....det är på väg att bli nordens största pga grund av omsättning och förtjänst större ön något annat i skandinavien !

Aka Nordby http://www.nordby.se/ + lite till

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Kul att ha inet här

Permalänk

Som det har sagts så tycker jag att ni borde kolla upp med swec om det inte går att ordna så att varje medlem får en kod skickad till sin mail. Då blir det lättare för er att skilja på swec-medlemmar och icke.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se

Freddan
Vi körde från början fraktfritt utan någon som helst gräns på beloppet, det kostade för mycket helt enkelt, det kostar även i dagsläget för mycket men vi kommer fortsätta erbjuda SweClockers det ett tag till framöver.
Tyvärr finns det inget bra sätt att "kontrollera" att det endast är SweClockersmedlemmar som utnyttjar kampanjen.

Vänliga Hälsningar
Inet

Som uppföljning/förslag på denna fråga. Både man inte som medlem på Sweclockers kunna gå till er hemsida via en hyperlänk eller liknande som bara är tillgänglig för ett konto på Sweclockers. Hyperlänken i sig håller reda på att man är en medlem från Sweclockers och styr automatiskt om till fraktfritt på er hemsida när man gått via denna länk från Sweclockers. Hur låter det alternativet?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Butik i Stockholm!

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag tycker att det är lite dåligt att ni tog bort alla antec-nätaggregat förutom ett från er hemsida. Jag förstår att orsaken var att de inte sålde så bra, men det finns ju andra produkter som ni inte har i lager, men som går att beställa och varför kan det inte vara likadant med dessa nätaggregat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Hej igen,

Tack för synpunkter och frågor, kul att se att de flesta är väldigt positiva, vi jobbar hela tiden på att upprätthålla en hög servicegrad och extremt samma leveranser och givetvis ska priserna hela tiden vara bra!

Försöker mig på att besvara de frågor som framkommit så gott det går,

Berglake, TwiceFire & JohannesKBA
Faktura kommer vi med största sannolikhet kunna erbjuda innan årsskiftet, antagligen Kreditors tjänst "fakturera mig".
Vad gäller Asus så har vi haft dåliga erfarenheter av deras datorer, speciellt hur de hanterat service och reklamationer, men det är ingen omöjlighet att du kommer se dom i sortimentet igen framöver.

ODM & Dahl1n
Vi har medvetet valt att inte sälja vattenkylningsprodukter, det kostade oss helt enkelt för mkt att ersätta datorer där kylningen börjat läcka, sen tycker jag att lyftkylningsprodukterna idag är så bra att behovet av vattenkylning är väldigt litet överlag.

JooelHoglund
Visa Electron ska fungera från de flesta banker, verkar dock kunna skilja lite enligt DIBS som är det företag som hanterar våra korttransaktioner.
http://www.dibs.se/produkter/betalformer/andra-betalformer/ma...

Airwolf
2. Tar till oss din kritik, och kommer se över hur vi kan förbättra, tycker dock att vi är rätt så tydliga speciellt med fraktkostnaden som visas direkt i varukorgen till skillnad från de flesta e-handelsplatser.

3. Vi är medvetna om det, och det fanns en tanke bakom en gång i tiden, kommer att förändras inom kort.

4. När du bokar varor i butik får du både SMS och e-post med ordernummer på direkten.

Freddan
Vi körde från början fraktfritt utan någon som helst gräns på beloppet, det kostade för mycket helt enkelt, det kostar även i dagsläget för mycket men vi kommer fortsätta erbjuda SweClockers det ett tag till framöver.
Tyvärr finns det inget bra sätt att "kontrollera" att det endast är SweClockersmedlemmar som utnyttjar kampanjen.

Vänliga Hälsningar
Inet

Känner mig lita iggad i och med att alla andra fick svar på sina frågor men inte jag...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Yep, butik i Stockholm vore något riktigt trevligt och bra.