Geforce GTX 460 i juni

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 460 i juni

Rykten som cirkulerar på nätet talar om att Nvidia kan lansera ett nytt grafikkort i Geforce GTX 400-serien på Computex i juni.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kanske nånstans mellan 5850 och 5830 i prestanda?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

"Nvidia väntas positionera modellen mot Radeon HD 5850 och introducera grafikkortet på Computex 2010 som går av stapeln den 1 juni"

Haha, deras självgodhet går inte att ta miste på. GTX 470 positionerar mot 5850. GTX 460 kommer prestera som 5830 eller något sämre, men kosta som 5850. Återigen ett bevis på Nvidia's fatala misslyckande under denna generations grafikkort. Tycker det här är rätt komiskt...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

jaha då va väl det bekräftat gtx 480 går mot 5970 gtx470 mot 5870 och gtx460 mot 5850.
Nu kan vi väl vänta oss en till förlust i prestana/kr av nvidia

"Nvidia väntas positionera modellen mot Radeon HD 5850 och introducera grafikkortet på Computex 2010 som går av stapeln den 1 juni."

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Detta var ganska väntat, hoppas det blir mycket billigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju priset som avgör. Jag tror inte att Nvidia kommer kunna konkurrera när det gäller pris i förhållande till prestanda tyvärr.

Permalänk
Medlem

Varför envisas ni ens att komma in här? Ni som har gett mest negativa kommentarer har Radeon i eran signatur, en har tom AMD som avatar. Kommer ni hit för att bevisa något, för att få bekräftelse? Skärp er för fan.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför envisas ni ens att komma in här? Ni som har gett mest negativa kommentarer har Radeon i eran signatur, en har tom AMD som avatar. Kommer ni hit för att bevisa något, för att få bekräftelse? Skärp er för fan.

så man får inte ha Radeon kort och ge sin tanke om saker och ting? jag de låter ju helt rätt <.<
bara för att man har en sak betyder det inte att man inte vet något om alla annat

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Varför envisas ni ens att komma in här? Ni som har gett mest negativa kommentarer har Radeon i eran signatur, en har tom AMD som avatar. Kommer ni hit för att bevisa något, för att få bekräftelse? Skärp er för fan.

Det stämmer ju, samt att personen med AMD i signaturen "tosseboll" sade ju inget dåligt överhuvudtaget. Var lite kritisk.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför envisas ni ens att komma in här? Ni som har gett mest negativa kommentarer har Radeon i eran signatur, en har tom AMD som avatar. Kommer ni hit för att bevisa något, för att få bekräftelse? Skärp er för fan.

Du har GTX 470 i din signatur så du får inte ge positiva kommentarer eller söker du bekräftelse?

OT: Får väl hoppas att priset inte blir för högt så vi får se flera prisvärda kort på marknaden.

Permalänk
Medlem

Undra om det här kortet också kommer vara en strömslukare likt de tidigare två? Jag undrar också hur ljudnivån kommer bli här.

Permalänk
Medlem

När jag läser detta tänker jag mest på det att 5850 är dyrare idag än för ett halvår sedan. Det känns fan inte rätt.

Permalänk
Medlem

Kommer självfallet kosta som HD5850 men prestera som HD8530, Nvidia har inte lyckats denna gång tyvärr.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför envisas ni ens att komma in här? Ni som har gett mest negativa kommentarer har Radeon i eran signatur, en har tom AMD som avatar. Kommer ni hit för att bevisa något, för att få bekräftelse? Skärp er för fan.

Jag tycker det är en rimlig gissning att den hamnar där. Vore kul med lite tuffare konkurrens, men denna generationen verkar sakna det. iaf än så länge...

Jag har bara haft nVidia-kort fram tills att jag köpte nuvarande Radeon-kort.
Förutom i början iofs, för då hade S3-virge med ett påkopplat voodoo2-kort.

Bara menar att man kan inte lyckas varje gång. Radeon 2000-serien, GeForce FX5-serien...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

När jag läser detta tänker jag mest på det att 5850 är dyrare idag än för ett halvår sedan. Det känns fan inte rätt.

Instämmer till fullo, och det finns tyvärr inte heller någon anledning för AMD att sänka priset på dessa i dagsläget.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Kanske är något att ha.
Anledning till varför jag hellre skulle vilja ha ett Nvida-kort är att linux stödet har varit bättre (är det så än idag?) sedan finns lite intressanta saker som CUDA. Annars vill jag inte ha för hög värmeutveckling, samt betala mer i onödan och sist så stöder jag hellre ATI då de har mindre pengar.

Men något säger mig att GTX 460 blir i en för hög prisklass för mig, så redan där faller den bort.

*edit*
Cuda, inte cuba.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Kanske är något att ha.
Anledning till varför jag hellre skulle vilja ha ett Nvida-kort är att linux stödet har varit bättre (är det så än idag?) sedan finns lite intressanta saker som CUBA. Annars vill jag inte ha för hög värmeutveckling, samt betala mer i onödan och sist så stöder jag hellre ATI då de har mindre pengar.

Men något säger mig att GTX 460 blir i en för hög prisklass för mig, så redan där faller den bort.

Jepp. Nvidia har bättre stöd i Linux.

Håller med om att CUBA är lite mer intressant än linuxstödet Tjejerna där är lagom bruna och fina och fördrar själv lite mer exotiska tjejer med en läcker solbränna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför envisas ni ens att komma in här? Ni som har gett mest negativa kommentarer har Radeon i eran signatur, en har tom AMD som avatar. Kommer ni hit för att bevisa något, för att få bekräftelse? Skärp er för fan.

Skrivet av Maattis:

Du har GTX 470 i din signatur så du får inte ge positiva kommentarer eller söker du bekräftelse?

^ det här, skärp dig själv för fan.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Jepp. Nvidia har bättre stöd i Linux.

Håller med om att CUBA är lite mer intressant än linuxstödet Tjejerna där är lagom bruna och fina och fördrar själv lite mer exotiska tjejer med en läcker solbränna.

Precis vad jag tänkte på, för en resa till cuba ingår ju.. Nej "felstavat" av mig, då jag alltid blandar ihop denna förkortning.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför envisas ni ens att komma in här? Ni som har gett mest negativa kommentarer har Radeon i eran signatur, en har tom AMD som avatar. Kommer ni hit för att bevisa något, för att få bekräftelse? Skärp er för fan.

Du får gärna göra ett galleri så man får se de fina kortet du har?

och lite tester så man får se vad de presterar.

Funderar nämligen på att skaffa ett nytt GTX 4xx kort till foldingen eller bara köra 24/7 folding på GTX 260'n jag har nu och spela på GTX 4xx kortet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Blir tufft, den kommer garanterat inte prestera särskilt bra gentemot 5850, och antagligen generera en del värme. Hoppas att de kan få större marginaler på denna så att Prestanda/krona blir att jämföra mot ATI.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Blir tufft, den kommer garanterat inte prestera särskilt bra gentemot 5850, och antagligen generera en del värme. Hoppas att de kan få större marginaler på denna så att Prestanda/krona blir att jämföra mot ATI.

Hoppas jag också. ATI har för höga priser på deras produkter och det skulle inte skada om korten blir lite billigare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ant3:

Du får gärna göra ett galleri så man får se de fina kortet du har?

och lite tester så man får se vad de presterar.

Funderar nämligen på att skaffa ett nytt GTX 4xx kort till foldingen eller bara köra 24/7 folding på GTX 260'n jag har nu och spela på GTX 4xx kortet.

Varför köpa ett GTX 4xx kort..?

Ska det bara spelas förstår jag inte varför man köper ett 4xx kort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

ett spontant snabbsvar... Nvidia har bättre drivrutiner och det är värt pengarna, istället för att spel kanske crashar 1-3ggr under en 1 timmas period

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil_swede:

ett spontant snabbsvar... Nvidia har bättre drivrutiner och det är värt pengarna, istället för att spel kanske crashar 1-3ggr under en 1 timmas period

Länka gärna vart du hittade dessa siffror. Eller menade du att för dig så "kraschar ati 1-3ggr under en timmas period"

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Skrivet av Evil_swede:

ett spontant snabbsvar... Nvidia har bättre drivrutiner och det är värt pengarna, istället för att spel kanske crashar 1-3ggr under en 1 timmas period

Orka överdriva. Den ENDA gången jag varit med om att ett spel har kraschat flera gånger under 1 timme är när jag spelat Empire total war. Det berodde på att spelet var dåligt tillverkat och inte för att Nvidia eller ATI har dåliga grafikkort/drivrutiner.

Så klanka inte ner på ATI för att dina spel kraschar för du vet förmodligen inte vad som är felet, allt för ofta är det spelen som släppts för tidigt och är då hastigt kodade och det gör att många buggar förekommer.

Men jag säger inte att det är omöjligt att konstanta krascher beror på drivrutin, nej. Men det är ofta spelen i sig som innehåller fel.(Snälla, dampa inte ett snabbt svar om att jag är inkompetent eller något liknade för det hör inte hemma hos sweclockers att förolämpa andra medlemmar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_swede:

ett spontant snabbsvar... Nvidia har bättre drivrutiner och det är värt pengarna, istället för att spel kanske crashar 1-3ggr under en 1 timmas period

Håller till viss del med. Men om det kraschar 1-3ggr i timmen så är det nog fel på kortet och inte drivrutinen. Hade ett 5750 tidigare som gav gråskärm, ränder, etc. Tillslut skickade jag in det till Inet och de skickade ett nytt. Nu fungerar det alldeles utmärkt.

Det verkar faktiskt som att det varit problem under tillverkningen då rätt så många kort ur 5000 serien är defekta (krascher, ränder/sträck över bilden). De märkliga är att vissa har fått sina problem lösta med nyare drivers, andra inte. Så om det är drivrutinerna som spökar är svårt att säga. Men något fel är det ju.

OnTopic: Allt handlar om priset, så klart. Men då de säger att det ska matchas mot ett 5850 så menar de nog priset. Vilket inte låter särskilt lockande.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Varför envisas ni ens att komma in här? Ni som har gett mest negativa kommentarer har Radeon i eran signatur, en har tom AMD som avatar. Kommer ni hit för att bevisa något, för att få bekräftelse? Skärp er för fan.

Har du hörts talan om yttrandefrihet?(inom rimliga gränser förstås. Med det menas: Inga personangrepp eller rasistiska tankar samt minoritetsskydd och några fler saker man inte får skriva)

Permalänk
Skrivet av Smurfn:

Håller till viss del med. Men om det kraschar 1-3ggr i timmen så är det nog fel på kortet och inte drivrutinen. Hade ett 5750 tidigare som gav gråskärm, ränder, etc. Tillslut skickade jag in det till Inet och de skickade ett nytt. Nu fungerar det alldeles utmärkt.

Det verkar faktiskt som att det varit problem under tillverkningen då rätt så många kort ur 5000 serien är defekta (krascher, ränder/sträck över bilden). De märkliga är att vissa har fått sina problem lösta med nyare drivers, andra inte. Så om det är drivrutinerna som spökar är svårt att säga. Men något är ju fel i alla fall.

Eller om man spelar Empire total war. Empire är ett lysande exempel på ofärdiga spel som kraschar när man klickar på "ny runda" eller laddar ett slag när man ska ta makten över "danskarna".

Permalänk
Medlem

Dom måste väl bli av med dom korten som inte fungerade helt bra

Visa signatur

In science we trust!