Permalänk

Blandad extrem överklockning.

Tänkte slänga upp lite blandade bilder från div bench sessioner jag haft. Börjar med min första gång med kylning under rumstemp. Sedan körde jag en del torr is som ni kan se på några bilder, testade faktiskt vanlig kompressorkylare innan men jag har inga roliga bilder på det. Dröjde ett tag innan jag kunde testa ln2 dock, nu är jag väll dock fast i träsket ordentligt... Har även en cascadekylare som dyker upp på någon bild, bra att ha eftersom ln2 inte är billigt för mig.

Tänker hålla detta galleriet rent från bilder på resultat och bara ha ett gäng bilder, alltid skoj för folk som inte sett massa bench riggar.

Måste ju dock ha en bild på det resultat jag är stoltast över, satte 7820mhz på en celeron 352 när jag var på LN2Lan i timrå som Partisan ordnade.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1060545

Ni som är sugna på seriös överklockning kan ju kika in i extremedelen som ligger under överklockning.

Edit: La till lite bilder från ASUS nu.

Edit2: Bild på guld chippet precis innan jag smälte av ihsn. Ska även bli massor med 3dmark01 när jag får hem ett rampage extreme från asus.

Blandad extrem överklockning.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Respekt var ordet!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Proffsmoddare

Stökigt och fint!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Har suttit och funderat på vad jag ska skriva men kan inte komma på nåt, då jag inte vet så mycket om OC på denna nivå så kan jag bara gapa och stirra

Permalänk
Medlem

Hur farligt är det med såntdär flytande kväve? Om du speller lite på handen kan du då krossa den som glas eller krävs det att man doppar handen i några sekunder?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur farligt är det med såntdär flytande kväve? Om du speller lite på handen kan du då krossa den som glas eller krävs det att man doppar handen i några sekunder?

Om man spiller på handen så att det rinner av med en gång så bildas det en gas bubbla under kvävet som hindrar handen från att bli kyl skadad, men om kvävet ligger på handen i mer än 1-2 sekunder? får man kylskador.

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

Ingen core volt?

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk

Inga problem att få ln2 på kroppen så länge det rinner av ganska omgående, bildas en hinna av kväve i gasform mellan huden och den flytande kväven. Går även att "dricka" lite och spruta ut för att få ett fint rökmoln. Går ju självklart att skada sig allvarligt också men det är ingen överhängande risk.

Vcore för 7,8ghz var 1,96. Kunde inte ge mer då brädan saknade OVP mod, har planer på att fixa ett moderkort med moddar som kan mata 2,1vcore. 8ghz är ju mitt ständiga mål. Men 7,8 är bra nog, top 21 i världen för tillfället, högst i norden.
Anledningen till att man inte ser spänningen är för att man ändrar lite i cpu-z.ini filen så att den inte läser av till exempel minnen, vinner några mhz på det.

Tack för all go respons förövrigt!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Sjukt gutt att se! hur länge har du pillat med överklockning?

Permalänk

Första cpun under torr is var en P4 550 vilket är 775. Så kortare tid än väldigt många andra på forumet men jag har väll fortsatt öka spännigen där andra kände att det räckte.

Antar att det blir några år dock. =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Riktigt intressant!
Kul att se även om jag sett de flesta bilderna tidigare:P

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Första cpun under torr is var en P4 550 vilket är 775. Så kortare tid än väldigt många andra på forumet men jag har väll fortsatt öka spännigen där andra kände att det räckte.

Antar att det blir några år dock. =/

Ja, se till så att MSI skickar ett par Lightning så du kan börja med 3D på högre nivå!

ONT: Härliga bilder!

Permalänk

Tack.

Tror inte MSI tänker skicka grafikkort på ett tag, har ju redan fått köra GD80 samt Big bang trinergy. Svårt att se att de skickar mer grejer på ett tag.

När vi ändå kommer in på sponsrade grejer får jag ju passa på att tacka elmor och ME4ME!

Edit: Nu även Kinc @ ASUS.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

snyggt :P, har inte benchat på ett tag nu :(, alla pengar har gått åt till vattenkylning

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Därför man inte kör vattenkylt.

Såhär ser min kylningslista ut:
Utan kylare [x]
Luft [x]
Vatten [ ]
Peltier [ ]
SS [x]
Torr is [x]
Cascade [x]
ln2 [x]

Ska försöka köra vatten snart i alla fall, bara för att.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Evil_ananas du skulle inte kunna filma lite nån gång när du går extreme?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

Hmm tveksamt, har inte riktigt tid att pilla med sådant samtidigt.

Kanske kan köra live med webcam som så många andra överklockare gör, ska dock testa grejerna under cascade först så jag inte sitter där och byter bioser i fyra timmar. Räkna inte med det är väll svaret.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Intressant med extrem överklockning.

Vart får man tag på flytande kväve?

Permalänk
Skrivet av nord_93:

Intressant med extrem överklockning.

Vart får man tag på flytande kväve?

Nån av Agas återförsäljare,Air liquide, sedan finns det ju en massa fler firmor som säljer i större städer

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Matrix kortet, väldigt najs aldrig sett nån med ett sånt innan, dock inte vardagsmat

Permalänk

Jo matrixkorten är fina.

Fanns bara ett luftkylt men kanske fem utan kylare för ln2, det bästa av dem dog dock omgående i vår rigg.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av nord_93:

Intressant med extrem överklockning.

Vart får man tag på flytande kväve?

AGAs butiker

Permalänk

du kan bygga in datorn i frysen ;D

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Skrivet av Paw media:

du kan bygga in datorn i frysen ;D

Nej, jag föredrar att inte förstöra frysen onödigt snabbt. En dator i en frys skulle ge sämre temp än luftkylning och kompressorn skulle gå sönder snabbt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Fattar fortfarande inte riktigt varför man har flytande kväve eller vad det nu var..

Är inte det lite overkill? Borde ju frysa processorn?

Men vad vet jag.. aldrig hållt på med överklockning riktigt i sån här mängd

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Nej, jag föredrar att inte förstöra frysen onödigt snabbt. En dator i en frys skulle ge sämre temp än luftkylning och kompressorn skulle gå sönder snabbt.

exakt för frysen hänger inte med och då isolerar värmen istället

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Sweet

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

Fattar fortfarande inte riktigt varför man har flytande kväve eller vad det nu var..

Är inte det lite overkill? Borde ju frysa processorn?

Men vad vet jag.. aldrig hållt på med överklockning riktigt i sån här mängd

För att pressa komponenterna till dess gräns? Lägre temperatur tillåter mycket högre klockfrekvens.
Något som i alla fall jag tycker är väldigt gött.

Förövrigt så kommer det lite 3dmark01 snart, har fått hem ett hederligt Rampage Extreme (tack kinc @ asus).
Ska bara försöka få tag på någon bra e8600 och så ska det komma resultat.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

För att pressa komponenterna till dess gräns? Lägre temperatur tillåter mycket högre klockfrekvens.
Något som i alla fall jag tycker är väldigt gött.

Förövrigt så kommer det lite 3dmark01 snart, har fått hem ett hederligt Rampage Extreme (tack kinc @ asus).
Ska bara försöka få tag på någon bra e8600 och så ska det komma resultat.

Vilken nivå letar du efter på e8600?

Har en polare som ska uppgradera, och han sitter på en guldklimp modell e8600 som gör 4.4ghz vid 1.3625v(luft) och 4.8ghz vid 1.4v(vatten).

Annars är det ett mycket trevligt galleri du fått upp

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

awesome

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC