Rift: Planes of Telera

Permalänk

Rift: Planes of Telera

Hejsan, jag har fått ögonen på ett nytt mmorpg som är tänkt att släppas under tidig 2011 har jag för mig, men man vet ju aldrig med spel-företag Iallafall, ser riktigt trevligt ut, här har ni en trailer: YouTube - Rift: Planes Of Telara - Exclusive NEW Trailer - PlayJamUK

Jag hoppas det inte är en copy av WoW men hittils vad jag har läst verkar det inte riktigt vara så Ni kan läsa om klasser och raser osv på deras hemsida: Rift: Planes of Telara - Home Och en Beta kommer att komma igång någon gång under 2010, så jag väntar med spänning!

Permalänk
Medlem

Verkar intressant, hoppas att det blir likabra som det ser ut bara.
Synd att det kommer att kosta i månaden dock, det som får mig att inte börja spela det men nog allt får jag hoppas på att kunna lira betan när det kommer.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk

Jag kanske är knäpp, men jag tycker det här med månadskostning är bra! Om dom använder pengarna dom får till bra saker, tex uppdateringar, patcher, bra servar och allt sådant.

Permalänk

Nice. tackar för tipset. jag har blivit en total MMO nerd... testat de flesta på marknaden och följer utvecklingen av en mängd kommande... ytterligare ett att följa med andra ord.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Vet inte. Svårt att se vad som skulle skilja det från andra MMOs. Vad är egentligen utmärkande i just detta spel som kommer göra det bättre än de som finns?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ju inte jätteunikt eller spännande ut men grafiken verkar fett nice. Lövskogen i trailern skulle ju faktiskt kunna vara en riktig skog. Den skulle jag kunna tänka mig att vandra runt i ett tag men tror inte att det kommer ge någon långvarig tillfredsställelse.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Ser ju inte jätteunikt eller spännande ut men grafiken verkar fett nice. Lövskogen i trailern skulle ju faktiskt kunna vara en riktig skog. Den skulle jag kunna tänka mig att vandra runt i ett tag men tror inte att det kommer ge någon långvarig tillfredsställelse.

Inte?
Då har du inte lyssnat på vad de säger i sina klipp.
Om de håller hög kvalitet så tror jag detta kommer spöa många mmo's på dagens marknad.
Däremot kommer det inte spöa blizzards wow. Det kan bara blizzard själva göra, sett till antalet betalande kunder.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tittar man på deras dev team har jag höga hopp för det här spelet: Producenten som räddade EQ2, de bra ur Vanguard teamet, PQ uppfinnaren mfl ur WAR och ett par bra devs från WoW. Lite av ett dream team faktiskt plus att företaget som gör spelet verkar ha en hel del annat intressant att erbjuda inom interaktiv underhållning, RTS-MMO och ett MMO koppplat till en SyFy-channel tv serie.

Kommer klart att hålla ögonen på det här!

Permalänk
Medlem

Liten podcast för de som är intresserade av att informera sig om Rift -Planes of Telara. Ganska bra sammanfattning på en halvtimme:

Podcast

Permalänk
Medlem

Har nyligen slängt upp en liten fansite (på svenska, för svenskar) som kommer att uppdateras med de senaste nyheterna angående spelet och även ett forum för de svenska fansen att dela tankar om spelet

www.riftmmo.se

Permalänk

Laddar hem betan just nu. 6,51GB är den på och enligt launchern är allt hemma om på 50 minuter.

Servern öppnar i morgon (fredag 3e dec) klockan 10.

PS Typiskt att Flaming Skull i Darkfall Online ska anfallas av en massa NPCe'r i morgon kväll plus att jag återupptagit EVE samt börjat gilla MO..... behöver fler datorer DS

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd

Väntade bara på att någon skulle bumpa upp tråden. Var lite sjukt för jag suttit hela veckan på deras Twitter/Facebook med att få vip key. Blir invitad och sen får man en satans vip key haha.

Är inte starten klockan 7? 18:00 GMT står det ju?

Iallafall
YouTube - Rift Beta Trailer at Massively.com

Permalänk
Avstängd

Grymt imponerad av spelet. Härlig UI och allt var lätt att förstå sig på. Effekterna är grymt schysta och när riftar öppnar sig blir man helt OH SNAP. Alla som är med i riften får reward så det är nice.

Permalänk

Jaha, så har man levlat upp en Rouge till 10.

UI är klockrent, funkar som i alla andra wow kloner. Grafiken är underbar helt enkelt.
Många klasser, yrken mm att välja mellan.

Påminner mycket om Warhammer online i det att man hela tiden är i en battle zone, man träffas av random kanoner och när en rift öppnas får man hjälpas åt att stänga den vilket ger extra belöningar... inget nytt under solen alltså.

Jag levlade upp till 34 i Aion... det tänker jag inte göra här. Jag har ett wow konto och har köpt cataclysm... det räcker mer än väl.

När man som jag mest spelar spel som Darkfall Online, Mortal Online, EVE och Entropia orkar man bara ha ett WoW i gång.

Men spelar ni inte WoW så är det här det bästa spelet i genren just nu.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Nån som har spelar Rifts pen & paper rollspelet?
Är det samma som Rift mmo eller är det två helt skilda spel?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

spelet verkar riktigt roligt. dock har alla texturer blivit gråa för mig. något tips på hur man löser det problemet?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Nån som har spelar Rifts pen & paper rollspelet?
Är det samma som Rift mmo eller är det två helt skilda spel?

Det är två skilda spel. Du menar Rifts från Palladium va?
Om jag förstår det rätt så ska det vara väldigt likt, minus den teknologiska världen som Palladium bjöd på.
Hitta en "insatt" kille på youtube som var lite upprörd över likheterna.

Själv kom jag in i Betan igår och jag blev positivt överraskad. Ser fram emot hur PvPn kan tänkas bli.
Tycker verkligen om deras "art" i spelet. De har lyckats få det riktigt snyggt utan några höga krav på hårdvaran... trots att det är i betastadie så flöt det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Det är två skilda spel. Du menar Rifts från Palladium va?
Om jag förstår det rätt så ska det vara väldigt likt, minus den teknologiska världen som Palladium bjöd på.
Hitta en "insatt" kille på youtube som var lite upprörd över likheterna.

Jo precis det var Rifts från Palladium jag menade.
Blev nyfiken eftersom de två olika spelen liknar varandra rätt mycket.

Du kan inte länka till youtube länken som du hittade?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jo precis det var Rifts från Palladium jag menade.
Blev nyfiken eftersom de två olika spelen liknar varandra rätt mycket.

Du kan inte länka till youtube länken som du hittade?

Den dök upp när jag kollade på lite trailers.
Han är inte så glad den stackarn
YouTube - Rift planes of Telara review

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Den dök upp när jag kollade på lite trailers.
Han är inte så glad den stackarn
YouTube - Rift planes of Telara review

Hehe nä så glad var han inte, men det skulle varit kul om han kunde visat lite bilder/videos som jämförelse också.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Liret är bra. Jag kan inte direkt säga att något är revolutionerande för det finns det inget som är men till skillnad från exempelvis warhammer online som kör samma motor men hade 3 företag som jobbade på spelet och inte klarade av det så har vi här ett lir som fungerar. Det känns dessutom väl genomarbetat, något som jag inte alls tar för givet längre inom mmo världen där spel kan vara fyllda av buggar eller feltänk (aion där vinnande sidan får tillgång till bättre gear.. och blir sjukt mycket starkare än den förlorande sidan).

Klass systemet är intressant och roligt, de som bygger liret har tänkt till och det känns faktiskt som jag kan lita på att dessa kommer göra vad de kan för att balansera och fortsätta med ett kvalitativt tänk.

Crafting systemet kunde varit roligare, vi får se hur det artar sig, men hur som helst är det ju det man tillverkar som är det intressanta.

Jag gillar också att det är riktigt bestraffande att dö.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ja, det var inget som fick mig att haja till heller men att det redan var så pass slipat förvånade mig, och det är som du säger; verkligen inget man kan ta för givet idag. Man blir snabbt besviken och pessimistisk när stora speltillverkare släpper ofärdigt skräp som t ex Final Fantasy XIV.

Utan att säga för mycket så fick jag även en känsla av positiv "stress"... alltså att det var så mycket som hände runt omkring en hela tiden och att det myllrade av NPC, trots relativt stora ytor.

Permalänk
Avstängd

Nästa event (den 17:nde) blir skoj.

Permalänk
Medlem

ser intressant ut. får se om jag testar de eller inte

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Jag fick precis upp ögonen för detta spelet så jag hoppas komma med i nästa beta. Men en fråga bara, kan nån med VIPnyckel bekräfta att bokstäverna "VIP" ska stå i slutet av själva nyckeln för att det ska vara en VIPnyckel? Jag fick nämligen tag i en av 20 som en tysk site la ut men när jag reggade den så finns inte "VIP" i själva nyckeln. Dock får heter den ngt i stil med "VIP BETA ALL ACCESS" när jag reggade den.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Jag fick precis upp ögonen för detta spelet så jag hoppas komma med i nästa beta. Men en fråga bara, kan nån med VIPnyckel bekräfta att bokstäverna "VIP" ska stå i slutet av själva nyckeln för att det ska vara en VIPnyckel? Jag fick nämligen tag i en av 20 som en tysk site la ut men när jag reggade den så finns inte "VIP" i själva nyckeln. Dock får heter den ngt i stil med "VIP BETA ALL ACCESS" när jag reggade den.

Invite nycklarna heter "RIFT_Beta_Invite" när man registrerat dom, så heter din något med VIP så torde det vara lugnt tycker man.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Testade RIFT i betan.. men tycker det var en ren wow kopia, inget nytt alls.
Det gjorde mig lite besviken..

Enda spelet jag kan se som verkar ha lite nyheter på mmo marknaden verkar vara Guildwars2, men det kommer ju inte ut än på ett halvår.
Och då slipper man ju även månadskostnaden.

Permalänk
Avstängd

Tror inte WoW har rifts som invaderar städer, fightas mot varandra osv. Nä det har jag inte sett i WoW.

VIP key heter RIFT_VIP_BetaKey btw.

Lite intressant frågor:
Steve Chamberlin and Peter Ju (Dec 10, 2010)

Details on Rift's Plane of Earth:
Trion Reveals Details on Rift's Plane of Earth :: ZAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Tror inte WoW har rifts som invaderar städer, fightas mot varandra osv. Nä det har jag inte sett i WoW.

VIP key heter RIFT_VIP_BetaKey btw.

Lite intressant frågor:
Steve Chamberlin and Peter Ju (Dec 10, 2010)

Details on Rift's Plane of Earth:
Trion Reveals Details on Rift's Plane of Earth :: ZAM

Tackar bugar och bockar för svaren. Då hoppas jag på att få tag på ett 6970 innan fredag så man kan maxa allt och bara njuta. Längesen jag såg fram emot ett betatest så mycket. Tycker iden med rifts och att olika planes slåss mot varandra och att hela städer kan bli en en fiende zon är några av de coolaste grejerna som gjorts i ett MMO på länge.

Rent tekniskt verkar spelet intressant hur det verkligen använder olika trådar i CPUn.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|