Permalänk
Medlem

Stor, tung men kraftfull i ständig utveckling

Mitt gamla 790i dog rätt nyligen så jag fick ersättning av inet och jag lyckades plocka ihop en dator av resterande delar. Måste även tacka inet som först gav mig ett paket som hade den sämsta packeteringen någonsin och godisen ramlade ut, och efter det en kompensation som höjde mitt humör bra mycket.

Nuvarande specs på datorn är:
i5 760
Corsair H70
Maximus III Formula
X-Fi SupremeFX och allt vad det heter...
Asus Xonar DX
Corsair DDR3 Dominator GT 2000MHz 8-9-8-24 8GB
Asus ENGTX480 2-way SLI
HD502HJ + HD502IJ = raid0 på 1TB
Velociraptor 150GB = steam på fantastiska 100GB och den växer...
Corsair F60 SSD = OS och småprogram
Corsair HX850W
CM Storm Sniper
Än en gång, tack inet för eran grymma service. Det gillas

Och ja, min tapet är snygg! Jag är bara 15år Även om den ska bytas ut senare... Tänker dock aldrig på den.

Fler bilder kommer samtidigt som uppgraderingar, beställer nog ett Asus GTX480 inom en snar framtid.

UPPDATERING! Nu kom mitt Asus GTX480 så jag har nu monterat det och mitt gamla hederliga 9800GT som PhysX kort. Datorn är fortfarande dammig men jag tänkte byta lite fläktar, montera en fläktkontroller och göra rent chassit på höstlovet.

UPPDATERING 2! Någonting i min dator gick inte som det skulle gå, och jag misstänkte mina minnen. Det vart nya minnen och ja, jag har inte fått en ENDA blåskärm sen jag köpte dom nya. Vet dock inte om det beror på att dom gamla var AMD-minnen... hmm.. Har beställt en till sak men det får ni gissa er fram till istället!

Fixade till min kabeldragning så att den vart lite bättre än innan, samt monterade en till fläkt och en fläktkontroller så att datorn inte låter så förbannat mycket...

UPPDATERING 3! Mitt andra GTX480 kom idag, har inte gjort något annat i datorn än att montera den och bryggan så jag låter bilderna tala.
Däremot så känns det jävligt nice att kunna köra Crysis WH i 1200p med 16xq AA och allt annat på Enthusiast och har fps mellan 35-80.

UPPDATERING 4! Chassi, ett ADSL-modem, minnen och SSD kom fram nu. Låter bilderna tala för sig själva.

UPPDATERING 5! Har lappat cpu nu, låter bilderna tala som vanligt.

UPPDATERING 6! Har bytt tillbaks till mitt CM Storm Sniper och skaffat en annan sak, men den får ni allt scrolla ner för att se....

UPPDATERING 7! Bytte ut PWR led och HDD led då dom blåa lös äckligt starkt. Tog två som kom från en gammal byggsats.

Stor, tung men kraftfull i ständig utveckling

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Din radiator ser väldigt dammig ut.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk

Jag bor i Arboga och man torde ju veta vem du är igentligen fint system!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Din radiator ser väldigt dammig ut.

Jo jag vet men jag vet inte varifrån dammet kommer. Har dammfilter i alla insug men det är väl magiskt.

Skrivet av ManBearPig:

Jag bor i Arboga och man torde ju veta vem du är igentligen fint system!

Man tackar! Är lillebror till n1ck0, AlbertMwugabi om det säger dig något.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

sååå snygga grafikkort

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Riktigt nice.:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

du får 4 av 5 p för dammet annars fint

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Q-SLI 295

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Entusiast

Har du deaktiverat phys-x i testet?

Skön rigg annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Har du deaktiverat phys-x i testet?

Skön rigg annars

Nej det har han inte.

Ser förövrigt riktigt fint ut!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Zpnk:

Har du deaktiverat phys-x i testet?

Skön rigg annars

Det är bara att titta på vilken CPU han har och konstatera att han inte gjort det.. CHEAT!

Fint system annars.

Permalänk
Medlem

du kör med physx

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem

Drooooool Fan vad nice Älskar fortfarande dom grafikkorten. Har ett själv, och jag tycker ett presterar bra (A) och du har 2 xD Och gnäller xD You bitch Jaja. asfint bygge, men om du städar lite kablar, lovar jag att du får en 5a, du får nöja dig med en 4a idag ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

sååå snygga grafikkort

Jag veet! Har svårt att lämna dom!

Skrivet av Sewerin:

Riktigt nice.:)

Tackar!

Skrivet av trattjaevel:

du får 4 av 5 p för dammet annars fint

Dammet skall åtgärdas nästa helg eller vid nästa komponentbyte... Ser dock inte lika dammigt ut IRL.

Skrivet av Arne-Mohammed:

Q-SLI 295

Ja

Skrivet av Zpnk:

Har du deaktiverat phys-x i testet?

Skön rigg annars

Japp, Phys-X är aktiverat. Och tack!

Skrivet av hirsch:

Nej det har han inte.

Ser förövrigt riktigt fint ut!

Man tackar!

Skrivet av huttala:

Det är bara att titta på vilken CPU han har och konstatera att han inte gjort det.. CHEAT!

Fint system annars.

Hehe... Fast jag anser att om jag betalar för ett kort med Phys-X så ska jag köra med Phys-X och PPU och allt vad det heter.. Går dock inte att jämföra det här resultatet med andra som inte har det aktiverat.

Skrivet av Sc0rp1E:

du kör med physx

Hell yeah!

Skrivet av Goo5e:

Drooooool Fan vad nice Älskar fortfarande dom grafikkorten. Har ett själv, och jag tycker ett presterar bra (A) och du har 2 xD Och gnäller xD You bitch Jaja. asfint bygge, men om du städar lite kablar, lovar jag att du får en 5a, du får nöja dig med en 4a idag ^^

Jaa dom är snygga men det flimmrar i blått/grönt/diverse färger för mig vid vissa tillfällen och jag orkar inte hålla på med dom. Tack för 4:an!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Du får ju stänga av PhysX för att få ett lite mer rättvist resultat på Vantage

Annars grymt galleri

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiiins93:

Du får ju stänga av PhysX för att få ett lite mer rättvist resultat på Vantage

Annars grymt galleri

För sent... Har inte båda GTX295 i datorn just nu

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, vad är det för chassi? Funderar på om det är ett "sniper" chassi eller ett "Scout".:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Ursäkta mig, vad är det för chassi? Funderar på om det är ett "sniper" chassi eller ett "Scout".:)

Det är ett CM Storm Sniper

//wasidop

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

GTX295 (Kör INTE Quad-SLI i vanliga fall men ville se hur det presterade samt såg ut. Dom funkar inte bra
[/url]

Det går inte för Asus maximus III Formula kan inte hantera 16x/16x, kan enbart hanetera 8x/8x

En GPU behöver 8x för att fungera fullt ut, och du har 4 Gpu! 4x per gpu blir det då och då krashar det..

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Det går inte för Asus maximus III Formula kan inte hantera 16x/16x, kan enbart hanetera 8x/8x

En GPU behöver 8x för att fungera fullt ut, och du har 4 Gpu! 4x per gpu blir det då och då krashar det..

Åfan, då ljög mitt GPU-Z... Låter troligt i vilket fall

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Åfan, då ljög mitt GPU-Z... Låter troligt i vilket fall

Kanske därför det funka som det gjorde med Q-SLI med tanke på dina två ljudkort som körs i x1 vardera.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Kanske därför det funka som det gjorde med Q-SLI med tanke på dina två ljudkort som körs i x1 vardera.

Jofan, då mina två grafikkort nu dessutom körs i x8 så var det defenitivt något fel på GPU-Z.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hej skulle vara intresserad utav att köpa ett till GTX295 XFX slå skicka ett mail på pm så diskuterar vi

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Har du kvar båda 295:rno?
Pm isf, och om dom är till salu

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Har du kvar båda 295:rno?
Pm isf, och om dom är till salu

Båda är kvar, har dock en köpare per GTX295 möjligtvis. Kan höra av mig om någon backar ur.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Presterar verkligen ett 480 + 9800 bättre än 2 295? Vill gärna se vantage score nu

Permalänk
Medlem

Raur

Jodå tycker det ser fint ut ! 3 av mig eftersom du nergraderar dig quad 295 på maximus = win
Tycker du skall byta tillbaka imo keep up the good work

Visa signatur

Evga GTX 580 SSC FTW, Evga Z68 Micro SLI, i5 2500k, 16 Gb Vengance, Corsair AX850, Corsair f60.

Permalänk
Medlem

du hade en q9550 vad vill du ha för den???
maila svar så ser vi
annars nice

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Presterar verkligen ett 480 + 9800 bättre än 2 295? Vill gärna se vantage score nu

Skrivet av Sugg:

Jodå tycker det ser fint ut ! 3 av mig eftersom du nergraderar dig quad 295 på maximus = win
Tycker du skall byta tillbaka imo keep up the good work

Såg hans 3Dmark Vantage score och enligt den så fick han ca 500p mindre med sitt gtx480 + 9800GT som physx än vad han fick med EN 295'a. Så i mina ögon var det också lite av ett nedköp.

Som sagt var physX påslaget under båda rundorna.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Presterar verkligen ett 480 + 9800 bättre än 2 295? Vill gärna se vantage score nu

Skrivet av Sugg:

Jodå tycker det ser fint ut ! 3 av mig eftersom du nergraderar dig quad 295 på maximus = win
Tycker du skall byta tillbaka imo keep up the good work

Skrivet av AlbertMwugabi:

Såg hans 3Dmark Vantage score och enligt den så fick han ca 500p mindre med sitt gtx480 + 9800GT som physx än vad han fick med EN 295'a. Så i mina ögon var det också lite av ett nedköp.

Som sagt var physX påslaget under båda rundorna.

Som Albert säger så presterar en GTX480 ungefär likadant som en GTX295. Enda skillnaden är att jag slipper det förbannade jävla flimmret som uppstod när jag körde Quad-SLI. Får väl skaffa mig en GTX480 till snart för att uppnå samma prestanda igen.

Tack för rösterna!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080