Unboxing - Apple MacBook Pro 13" 2011 + Keyboard + MM + mStand

Permalänk

Unboxing - Apple MacBook Pro 13" 2011 + Keyboard + MM + mStand

Då var det dags! Fick äntligen min efterlängtade MacBook Pro 13" som jag beställde 28 februari. Det tog ca. 2 veckor att få den. Tyvärr är inte alla lika snabba som inet

Valde också att beställa ett Wireless Keyboard, en Magic Mouse och ett mStand till datorn. Priset slutade på 11.940,00 med studentrabatt (10%), och det var ungefär vad jag hade behövt betalat för endast datorn utan rabatt.

Lite specs på datorn.

2,3 GHz Dual-Core Intel Core i5
4 GB 1333 MHz
320 GB
Intel HD Graphics 3000
Batteri - 7 timmar

Fråga gärna om ni undrar över någonting, och var snäll och argumentera inte "Mac vs PC" i kommentarerna, utan håll er till innehållet i galleriet.

Tack.

Unboxing - Apple MacBook Pro 13" 2011 + Keyboard + MM + mStand

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg fotat! Dock skulle jag ändå vilja se en helhetsbild på datorn i sin hemmiljö...

Permalänk
Skrivet av pong218:

Riktigt snygg fotat! Dock skulle jag ändå vilja se en helhetsbild på datorn i sin hemmiljö...

Stay tuned, det kommer imorgon!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

Nice galleri! Riktigt utförligt och detaljrikt!

Hade de inte varit så förbannat dyra och haft samma design i flera år hade jag nog också införskaffat en :). Gillar verkligen tangentbordet (har ett hemma själv) och all kringrustning, som musen. Tycker nästan de är bäst på just det!

Permalänk
Avstängd

Det är så att MacEnkronan blir tårögd!:):'(:D<3 Vilka vackra bilder!:)^^ Riktigt fiiiint!:)<3 Ta hand om den väl!:):D

Vackert som satan!:D:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Nice galleri! Riktigt utförligt och detaljrikt!

Hade de inte varit så förbannat dyra och haft samma design i flera år hade jag nog också införskaffat en :). Gillar verkligen tangentbordet (har ett hemma själv) och all kringrustning, som musen. Tycker nästan de är bäst på just det!

Tack! Trevligt att det finns några där ute ändå som inte totalt hatar Apples produkter ^^

Det som hindrar många ifrån att köpa en Mac är ju oftast priset, men det är värt det i slutändan. Så får du chansen någon gång är det bara att tuta och köra

Jag håller med dig. Apple kan verkligen det här med kringutrustning. Deras externa trackpad är också ett perfekt tillbehör. Det finns så många olika användbara multi-touch gester man kan göra.

Skrivet av MacEnkronan:

Det är så att MacEnkronan blir tårögd!:):'(:D<3 Vilka vackra bilder!:)^^ Riktigt fiiiint!:)<3 Ta hand om den väl!:):D

Vackert som satan!:D:)^^

Aww, tack! ^^<3

Jag hade tur och fick låna min syrras systemkamera så jag kunde göra galleriet öht

Fixar lite mer bilder i morgon (senare idag) på skrivbordet och alla saker.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

Trevlig syrra och trevliga bilder!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Trevlig syrra och trevliga bilder!:)^^

Jag frågade faktiskt inte henne om jag fick låna den ^^ Men jag hade nog fått det ändå

Tack igen!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

''och var snäll och argumentera inte Mac vs PC"

''Beat that PC people''

Oh No you didnt!
You just made it personal!

Permalänk
Skrivet av 91fisher:

''och var snäll och argumentera inte Mac vs PC"

''Beat that PC people''

Oh No you didnt!
You just made it personal!

Stand your ground.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ManBearPig:

Stand your ground.

Det är så det är!:D

Skrivet av 91fisher:

''och var snäll och argumentera inte Mac vs PC"

''Beat that PC people''

Oh No you didnt!
You just made it personal!

TS är så klart glad över ett (dyrt) fint inköp.:) Jag är övertygad om att TS uttryckte sitt gillande genom nämnda kommentar som du citerar, ungefär som att Archimedes utryckte sin glädje genom att utropa "Eureka".

TS menade med all sannolikhet inget illa utan uttryckte som sagt sin glädje över att han kommit på hur fin designen är.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra bilder!

Dock har man en skönhet själv och stirra på!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Åh, vad avundsjuk jag blir!

Fast

Nä...

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Skrivet av 91fisher:

''och var snäll och argumentera inte Mac vs PC"

''Beat that PC people''

Oh No you didnt!
You just made it personal!

Skrivet av MacEnkronan:

Det är så det är!:D

TS är så klart glad över ett (dyrt) fint inköp.:) Jag är övertygad om att TS uttryckte sitt gillande genom nämnda kommentar som du citerar, ungefär som att Archimedes utryckte sin glädje genom att utropa "Eureka".

TS menade med all sannolikhet inget illa utan uttryckte som sagt sin glädje över att han kommit på hur fin designen är.:)^^

MacEnkronan - my human backup

Självklart är det som Kronis säger. Jag menar absolut inget illa om PC, jag är bara väldigt glad för mitt köp ^^ Jag har ju trots allt kvar min stationära PC (sig) som jag använder till mer krävande spel. Så jag kan ju inte dumpa PC än iallafall

Skrivet av Rawet:

Riktigt bra bilder!

Dock har man en skönhet själv och stirra på!

Tack Jag kan inte fota alls egentligen, så jag uppskattar verkligen alla kommentarer om det

Grattis

Skrivet av Finess:

Åh, vad avundsjuk jag blir!

Fast

Nä...

Jo... nog skulle du allt vilja ha en va?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Även om jag inte gillar Apple, så var det faktiskt en ganska fet dator
najs galleri!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Om jag någonsin faktiskt skulle behöva en laptop hade det utan tvekan blivit en sån här. Det enda Apple har i sin produktkatalog som inte tilltalar mig är deras stationära datorer och iPad.

Grattis till vad som verkar vara ett bra köp.

Permalänk
Medlem

Riktigt fina produkter hade gärna sett en slutbild på allt men det blir en klockren 5a för att jag är så redigt avundsjuk

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Riktigt snygga makrobilder. Vad använder du för kamera? IPhone? System? Om system, vilket objektiv?

Grattis till nice inköp!

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Ohh mac's är så snygga och stilrena hade gärna haft en men budgetet tillåter inte:(

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Musikälskare

Stiligt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Mac´s ingenjörer gör troligen dem absolut mest smarta och bästa lösningarna till datorer som någonsin har funnits. Jag älskar PC för dess hårdvara och så, men mac gör ju dom smartaste och vackraste datorerna i världen enligt mig
(börja inte tjata om mac och pc skillnader och vilken som e bäst nu)
Och jag kan bara säga att nästa sommar skall jag ha en lika vacker MacBook som dig
Grymma bilder och trevligt att kolla och läsa igenom 4/5 då det egentligen bara är en unboxing av saker

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Skrivet av Zakiras:

Även om jag inte gillar Apple, så var det faktiskt en ganska fet dator
najs galleri!

Alla har nog en liten Apple sida inom sig, det gäller bara att hitta den

Skrivet av Grillmeister:

Om jag någonsin faktiskt skulle behöva en laptop hade det utan tvekan blivit en sån här. Det enda Apple har i sin produktkatalog som inte tilltalar mig är deras stationära datorer och iPad.

Grattis till vad som verkar vara ett bra köp.

Deras Mac Pro är mer för företag och lite rikare typer (inte studenter som jag ). Men deras iMac är ganska trevlig tycker jag. Funderar faktiskt på att köpa en 27" till sommaren om jag lyckas få något sommarjobb

Skrivet av ÖverKlockaN:

Riktigt fina produkter hade gärna sett en slutbild på allt men det blir en klockren 5a för att jag är så redigt avundsjuk

Tackar En slutbild kommer senare när jag kommer hem runt 17.00

Skrivet av Sovereign:

Riktigt snygga makrobilder. Vad använder du för kamera? IPhone? System? Om system, vilket objektiv?

Grattis till nice inköp!

Tack Jag vet faktiskt inte själv hur jag lyckades få alla bilder så bra. Jag lånade syrrans Canon 1000D (tror ja den heter) och testade mig fram lite Har nästan aldrig använt någon systemkamera, men det blev ju ganska bra iallafall

Skrivet av Toobe-x:

Ohh mac's är så snygga och stilrena hade gärna haft en men budgetet tillåter inte:(

Du får se till att skaffa ett sommarjobb då

Skrivet av flashen:

Tack ^^

Skrivet av Dahl1n:

Mac´s ingenjörer gör troligen dem absolut mest smarta och bästa lösningarna till datorer som någonsin har funnits. Jag älskar PC för dess hårdvara och så, men mac gör ju dom smartaste och vackraste datorerna i världen enligt mig
(börja inte tjata om mac och pc skillnader och vilken som e bäst nu)
Och jag kan bara säga att nästa sommar skall jag ha en lika vacker MacBook som dig
Grymma bilder och trevligt att kolla och läsa igenom 4/5 då det egentligen bara är en unboxing av saker

//Dahl1n

Precis. PC är till för de som söker så mycket prestanda som möjligt, medan Mac användare är ute efter en snygg och stilren dator som håller länge.

Jag håller tummarna för dig! Du kommer inte ångra dig om du köper en! ^^

Tack och lycka till

Jag säger det åter igen så ingen glömmer det!
Nya bilder ikväll på hur det ser ut på skrivbordet.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Lite löjligt stor låda för den illa musen bara *haha*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Musikälskare

Alla datorer håller väll "länge" men jag tycker iaf att mac är till för arbete/jobb

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av anemic:

Trevligt!
Lite löjligt stor låda för den illa musen bara *haha*

Safety first

Skrivet av flashen:

Alla datorer håller väll "länge" men jag tycker iaf att mac är till för arbete/jobb

Sant, men Apples datorer brukar ju hålla lite längre än "vanliga" datorer pga deras kvalité.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Musikälskare

Svårt att generalisera på det sättet, håller inte med

Har mycket med ägaren av datorn att göra etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Och mitt sug efter en MbP ökade just lavinartat!
Det är de första som ska införskaffas när man börjar jobba efter sommaren, gud vad jag vill ha en!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Tack Jag kan inte fota alls egentligen, så jag uppskattar verkligen alla kommentarer om det

Grattis

Dock är det dags för en ny familjemedlem!

Sneglar på nya iMac :> rycktas om större skärm så den som lever får se!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Jag använder en Apple MacBook Pro som jag fick via skolan, ser snygg ut och så vidare men det har lustigt nog kraschat mer än min pc har, då menar jag inte procentuellt, utan att gå in på detaljer, snyggt & stilrent, men inte min kopp kaffe

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

[QUOTE=

Du får se till att skaffa ett sommarjobb då :D[/QUOTE]

Sommar jobb har jag på G men blir moppe i augusti så det mesta går dit, annars så blir det kanske ny prosesor och moderkort bla:P

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love