Permalänk
Medlem

tvättmaskinsproblem! :D

tjena, nu är det så att föräldrarna är bortresta och jag har tvättat mina skor i tvättmaskinen.
problemet är att det är massa vatten kvar (typ halva luckfönstret)
jag har försökt köra program som heter "utpumpning för lucköppning" och allt möjligt men jag får inte ut vattnet.
tillslut gav jag upp och tänkte jag öppnar luckfan endå.
men nu är det så att luckan går inte att öpnna den heller!
lucköppningen är elektronisk så man ska trycka på en knapp med strömmen påkopplad. men inget händer....JAG BEHÖVER MINA SKOR!
hjälp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att luckan inte går att öppna för att det är så mycket vatten i. Är väl nån slags spärr eller nåt. Fixa ut vattnet så går det

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Det är stor skillnad på diskmaskin( vilken du har som topic) och tvättmaskin som det handlar om.

Pröva att ringa mor din och hör efter vad du ska göra, hon lär veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady of Darkness
Det är stor skillnad på diskmaskin( vilken du har som topic) och tvättmaskin som det handlar om.

Pröva att ringa mor din och hör efter vad du ska göra, hon lär veta.

jo jag råkade skriva fel....
ja men jag får inte tag på dem!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: tvättmaskinsproblem! :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polisen
tjena, nu är det så att föräldrarna är bortresta och jag har tvättat mina skor i tvättmaskinen.
problemet är att det är massa vatten kvar (typ halva luckfönstret)
jag har försökt köra program som heter "utpumpning för lucköppning" och allt möjligt men jag får inte ut vattnet.
tillslut gav jag upp och tänkte jag öppnar luckfan endå.
men nu är det så att luckan går inte att öpnna den heller!
lucköppningen är elektronisk så man ska trycka på en knapp med strömmen påkopplad. men inget händer....JAG BEHÖVER MINA SKOR!
hjälp!

Men lilla vännen...är det vatten kvar i maskinen som kommer den inte att "öppna" sig förren mansinen har kört sitt program. Du får helt enkelt vänta tills det hela är klart.

Och är det nu så att du har kört på "snabbmatning" och inget händer endå, så är det kanske så att du lär köra om programet in gång till.

Men en fråga.... om du nu vill ha ett par skor ren,...vad är det då som gör att du inte har tåla mod att vänta tills dom är ren ?????

Allt tar tid, vet du.....

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Leta reda på instruktionsboken då.

Permalänk
Medlem

Re: Re: tvättmaskinsproblem! :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Men lilla vännen...är det vatten kvar i maskinen som kommer den inte att "öppna" sig förren mansinen har kört sitt program. Du får helt enkelt vänta tills det hela är klart.

Och är det nu så att du har kört på "snabbmatning" och inget händer endå, så är det kanske så att du lär köra om programet in gång till.

Men en fråga.... om du nu vill ha ett par skor ren,...vad är det då som gör att du inte har tåla mod att vänta tills dom är ren ?????

Allt tar tid, vet du.....

vänta tills de är rena? programmet va ju slut ffs
jag har tvättat miljontals gånger och detta har aldrig hänt förut.

den måste ha pajjat lr nått...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja, efter en tvätt så skulle det ändå ta ett tag innan skorna torkat.
Du får väll helt enkelt vänta till föräldrarna kommer hem om det nu inte dröjer allt för länge dock.
Ser ingen lösning på problemet tyvär.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: tvättmaskinsproblem! :D

Citat:

vänta tills de är rena? programmet va ju slut ffs
jag har tvättat miljontals gånger och detta har aldrig hänt förut.

den måste ha pajjat lr nått...

Men har vattnet går ut maskinen ? Kolla på "program skivan" på tvättmaskinen, om den står på "0"., eller där den stog när den startade ? Kan ju vissserligen vara svart att veta om man inte tänkte på det. Men...

Sen en fråga... är det så att du KAN tvätta skorna i maskin överhuvudtaget ??? Har ju själv varit med om att slängt in skor i maskin i hopp om att få dom ren. Men det man fick var något som satan skulle lägga på EBay för försäljing.

Men är det nu så att maskinen har tvättat klart, och allt är som det "ska". Men du endå har vatten kvar i "fönstret", så ska det finnas i bruksanvisningen hur du ska gå tillväga för att få upp "fönstret" endå.

Det ska gå...

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: tvättmaskinsproblem! :D

Citat:

Men har vattnet går ut maskinen ? Kolla på "program skivan" på tvättmaskinen, om den står på "0"., eller där den stog när den startade ? Kan ju vissserligen vara svart att veta om man inte tänkte på det. Men...

Sen en fråga... är det så att du KAN tvätta skorna i maskin överhuvudtaget ??? Har ju själv varit med om att slängt in skor i maskin i hopp om att få dom ren. Men det man fick var något som satan skulle lägga på EBay för försäljing.

Men är det nu så att maskinen har tvättat klart, och allt är som det "ska". Men du endå har vatten kvar i "fönstret", så ska det finnas i bruksanvisningen hur du ska gå tillväga för att få upp "fönstret" endå.

Det ska gå...

ingen aning om jag "kan" det lr inte, men varför skulle det inte funka?
ja den har kört klart programmet och allt är som det ska förutom att vattnet är kvar.
som sagt har jag prövat köra andra program som "utpumpning" mm men inget resultat.

hittar ingen bruksanvisning lr nånting.
här har ni en bild på spektaklet
(det har faktist runnit undan en del)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: tvättmaskinsproblem! :D

Citat:

ja den har kört klart programmet och allt är som det ska förutom att vattnet är kvar.
som sagt har jag prövat köra andra program som "utpumpning" mm men inget resultat.

http://kefo.mine.nu/bilder/im0008.jpg

Enligt bilden så ser det ju ut som att maskinen håller på att jobbar. Men....

Har du otur så kan det ju vara så att maskinen har gett upp. Och är det så, så lär du kolla i intruktionsboken hur du får upp luckan. Det ska nämligen finnas en fyrkantig "plåtlucka" nedatnstill på tvättvaskinen med ett litet runt hål nedtid. Där man ska kunna köra in en tunn metal stav för att få upp den fyrkantiga "plåtlucka", för att sen kunna dra ut en spärr för att få upp luckan till tvättmaskinen.

Är en säkerhets åtgärd man har laggt in för om man skulle få ström avbrott, eller...... som i ditt....."fall"... maskin uppror.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tvättmaskinsproblem! :D

Citat:

Enligt bilden så ser det ju ut som att maskinen håller på att jobbar. Men....

Har du otur så kan det ju vara så att maskinen har gett upp. Och är det så, så lär du kolla i intruktionsboken hur du får upp luckan. Det ska nämligen finnas en fyrkantig "plåtlucka" nedatnstill på tvättvaskinen med ett litet runt hål nedtid. Där man ska kunna köra in en tunn metal stav för att få upp den fyrkantiga "plåtlucka", för att sen kunna dra ut en spärr för att få upp luckan till tvättmaskinen.

Är en säkerhets åtgärd man har laggt in för om man skulle få ström avbrott, eller...... som i ditt....."fall"... maskin uppror.

har nyligen kört ett "utpump" program....

okej. ska leta efter det....

Visa signatur
Permalänk

Haha sitter bara och tänker på tråden om vad som gör swec så bra, just såna här grejor gör att man aldrig upphör att förvånas..:D

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Haha sitter bara och tänker på tråden om vad som gör swec så bra, just såna här grejor gör att man aldrig upphör att förvånas..:D

Japp...är bara här som sånt här kan handa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du lär ju få skölja av skorna själv, med tanke på allt skumm.

Permalänk
Medlem

Haha, riktigt fin bild, saknas bara en bild på dig när du frenetiskt försöker öppna luckan.

Permalänk
Medlem

det bör finnas en lucka långt ner på maskinen, öppna den genom att trycka på en kant. där finns det ett vred.
Vrid på det så får du ut filtret. dock blir du blöt då

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem

jag hittade en ventil bakom plåten så nu har jag fått ut allt vattnet och luckan gick att öppna!
det verkar som om den inte har pumpat ur nått vatten alls då det va skitbrunt och äckligt samt att det gick åt 2st 10literhinkar för att tömma den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om det rinner av vatten sakta så kan det är stopp? Skor har ju en del skit på sig.

Permalänk
Medlem

jo det kanske har blivit så! =/
hur som hälst är de ute nu...men lukten har inte förbättrats precis!

sen en ganska konstig sak var att jag hade knutit skosnörerna som var välldigt lätt åtdragna. nu är de uppknutna och åtdragna som fan!
skomt?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: tvättmaskinsproblem! :D

Citat:

http://kefo.mine.nu/bilder/im0008.jpg

Programmet kan ju omöjligt ha kört klart om det är sådär mycket skum kvar, då har den ju hoppat över sköljningen eller något.

Visa signatur

Say you're happy now,
Once more with feeling

Permalänk
Medlem
Citat:

jo det kanske har blivit så! =/
hur som hälst är de ute nu...men lukten har inte förbättrats precis!

sen en ganska konstig sak var att jag hade knutit skosnörerna som var välldigt lätt åtdragna. nu är de uppknutna och åtdragna som fan!
skomt?!

Bomullssnören kanske? Bomull krymper i varmvatten.
För övrigt, om du tvättade skorna för att få bort dålig lukt så har jag ett annat tips. Lägg skorna i en plastpåse och sätt in dem i frysen över natten så försvinner mycket av lukten. I det här fallet kanske du skall låta dem torka helt innan du fryser in dem dock.

Visa signatur

"Penol, the makeup of mobbade makeup artists" - Ritarn, MNK, P3

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle överväga att köpa någon sån här spray som tar bort lukt istället, det verkar lättare

Permalänk
Medlem

Det finns firmor som servar tvättmaskiner. Sök i gula sidorna på Hushållsutrustning, vitvaror -service.

Permalänk
Medlem

jag tvättade dem väl mest pga att de har aldrig blivit tvättade under den 1års tiden som jag har haft dem....(riktigt skitiga) blev en jäkla skillnad faktist. synd att jag itne har några före och efter bilder
angående tvättmaskinen så ska jag nog låta den vara ett tag!

d-kopf: ska pröva de när de har torkat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min första tanke då jag började läsa var att öppna filterluckan längst ner och dra ut det...men det verkar som om ni grabbar löste det ändå, synd att jag var upptagen och inte såg tråden förens nu.

Visa signatur

I HATE TO LOVE
Livet suger!
"verba volant, scripta manent" -"orden förflyger, det skrivna består"

Permalänk
Avstängd

Själv brukar jag smyga in en sko eller två i diskmaskinen, fungerar prima, min mor var dock lite mindre glad en gång då hon kom på mig...
Inget problem med vatten här inte.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite...Har oxå ett problem med min tvättmaskin. Det yttrar sig som så att när jag tvättar, främst då underkläder, så gör tvättmaskinen så att det blir bruna konstiga ränder i mina kalsonger! Va faen kan det va för fel tro? Fattar inte, har testat att vända stickproppen och göra rent oljefiltret men inget hjälper ??!
Hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Drick mindre jolt-cola så försvinner ränderna!

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Menar du att nätverket till tvättmaskinen störs när jag dricker jolt-cola så det blir nåt fel på tvättprocessorns kamförgasarsnöre?