Lurad av privatpersoner..

Permalänk

Lurad av privatpersoner..

Någon som blivit blåst av en snubbe som säljer grafikkort på köp/sälj sidan...förbetalning till spelkonto på Betsson..
orkar inte dra hela historien här, men om flera blivit blåsta nyligen av en som skulle sälja ett beg. 9800 pro kort så messa mig..så gör vi ngt gemensamt..

Permalänk
Medlem

ta hjälp av någon hacker eller något om du har hans mail eller nr .... Läste om en som blev blåst på 50.000 tog någon vecka sen så visste han vart han bodde osv gick dit och tog tillbaks pengarna med ränta såklart...

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

har bara hans hotmail adress..nog svårt då..

Permalänk
Medlem

Var mer noga nästa gång.

Permalänk
Medlem

ta det med någon moderator... de kanske har ip eller liknande

Permalänk
Medlem

Rekomenderar och handla på tradera.com, för där lämnar folk omdömen om människor och man får en bättre överblick om personen man köper av.
Plus så är det auktion så man kan få billigare än vad dom begär på blocket och andra ställen.

Har mer eller mindre blivit blåst på en mobil :

Köpte en motorola V66 till min flickvän, tjejen jag köpte av sa att det bara i fint skick, men när jag fick mobilen så hade färg lossnat, repig som fan m.m.
Så fint skick var den inte..

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

någon moderator här som kan tänkas hjälpa till..?

Permalänk
Avstängd

tycker folk borde lärt sig vid det här laget att man inte kan lita på någon.

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

pma en mod

Permalänk

granterat att en moderator kan hjälpa dig, alla som har varit här inne lämnar spår

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björntass
granterat att en moderator kan hjälpa dig, alla som har varit här inne lämnar spår

Dock kan spåren sluta tvärt om man har otur.
Men spelkonto på Betsson, maila dem o säg att NR X har blåst dig, visa bevis på överenskommelser och så kan de kolla att det är du som skickat pengarna, ditt nummer, så bör de kunna frysa pengarna alternativt ge info om killen till polisen.
Han måste ju hämta ut pengarna ifrån betsson om han nu inte ska spela bort dem, men när han väl hämtar pengarna, Bingo betsson har hans kontonr.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

glöm inte o ta tebax pengarna med ränta om du nu får chansen..

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

betsson har betalat tillbaka pengarna under fredagen, har inte bett dem om någon personinfo..men han kanske har blåst fler..många som läste annonsen..

Permalänk
Hedersmedlem

Alltid lika tråkigt när sådant här händer. Skicka ett mail till mig så ska jag se vad vi kan hjälpa dig med (såg att du kontaktat Rich, han kommer att hänvisa dig till mig om han inte redan gjort det).

castor@sweclockers.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyld_pepsi
betsson har betalat tillbaka pengarna under fredagen

Av ren nyfikenhet - hur fick du dem att göra det? Berättade du bara vad som hänt och de köpte din historia rakt av eller?

*Tråd flyttad* -->Konsument - Butiksguiden

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

Skönt att se att det löste sig.
Även jag som Castor är lite nyfiken hur du / dom gick till väga.

Permalänk
Medlem

Japp, samma sak här, lurad av samma person med samma annons. Mailade bettson nu när jag såg tråden, får se vad de säger.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

ajajaj..hade hoppats på ett sätt att han bara hade blåst en..men nu när det är fler kanske man kan göra ngt åt det....polisanm..?

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat, bettson konto, e inte det lite väl misstänkt? Innan man gör affär med en privat person ser man väl till att ha åtminstone ett riktigt telefon nummer (ej mobil) i personens namn, verifierad adress å helst personnummer oxå.

Permalänk
Medlem

Nåja, jag fick svar av Bettson nu och det kommer nog att lösa sig med pengarna iaf. Jag vet inte om de kan/får/vill lämna ut hans personuppgifter så det vore ju bra om någon admin kunde gräva upp hans ip så man kan se vad som kan göras.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woland
Allvarligt talat, bettson konto, e inte det lite väl misstänkt? Innan man gör affär med en privat person ser man väl till att ha åtminstone ett riktigt telefon nummer (ej mobil) i personens namn, verifierad adress å helst personnummer oxå.

Det är sant, det är normalt förfarande i mitt fall också, men jag tänkte att jag chansar en gång..tyckte det var en bra affär och han verkade seriös..

Sen var det inte Betsson konto egentligen utan Betssons bankgiro, vilket jag inte upptäckte förrän transaktionen var gjord. (visst slarvigt)
Han kallade det för sitt bankgiro, tänkte inte på att kolla upp det.

Sen skulle man ange ett referensnummer under meddelande-rutan vid inbetalningen, dså att han snabbt skulle se vilken datapryl det gällde..då han sålde mängder med dataprylar, så hade han gjort ett referenssystem för att hålla reda på allt.
Referensnumret motsvarade hans användarnamn/kontonamn på Betsson.

Permalänk
Medlem

Man får igen för att man är naiv, kan man säga

Visa signatur