Permalänk
Medlem

bittorrent segar ner internet

när jag använder mig av bittorrent så går det hemskt segt att surfa på internet. lite lurt..

nån som vet hur jag kan fixa det?

Visa signatur

Vaio FZ21M

Permalänk
Medlem

eh, grejen är ju att bittorrent anvädner din lina, och du får midnre bandbredd över till surfning, så skaffa snabbare uppkoppling eller stäng av bittorent om du vill surfa snabbt...

Permalänk
Medlem

VAH? Använder bittorrent sig av LINAN?

Helt confused....

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Avstängd

jag använder telia 8000/800 och när jag uploadar så tankar jag inte mer än i högst 20, är det nått man ska ställa in?

Visa signatur

DFI Lan Party nf3 250gb | AMD Athlon 64 3000+ | OCZ duall 256 | 9800PRO med ICEQ | Aspire 520W | WD 200Gb sata, Seagate 160Gb, Maxtor 80Gb |

DREAMHACK HUB (ENDAST FÖR PERSONER SOM ÄR PÅ DREAMHACK!): DHW04.HUB.no-ip.com !!

Permalänk

Re: bittorrent segar ner internet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoxtile
när jag använder mig av bittorrent så går det hemskt segt att surfa på internet. lite lurt..

nån som vet hur jag kan fixa det?

Kan ju testa att stänga av din nerladdning? För du laddar ju ner med ditt internet, inte konstigt att surfandet blir segare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shamp00
jag använder telia 8000/800 och när jag uploadar så tankar jag inte mer än i högst 20, är det nått man ska ställa in?

Ställ in att du inte uploadar max. Gör så du uploadar 600 och inte 800 som är max för dig.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

ställ in så att du använder max 80% av din upstream.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

var ställer jag in det?

Visa signatur

DFI Lan Party nf3 250gb | AMD Athlon 64 3000+ | OCZ duall 256 | 9800PRO med ICEQ | Aspire 520W | WD 200Gb sata, Seagate 160Gb, Maxtor 80Gb |

DREAMHACK HUB (ENDAST FÖR PERSONER SOM ÄR PÅ DREAMHACK!): DHW04.HUB.no-ip.com !!

Permalänk
Citat:

var ställer jag in det?

Vad har du för bittorent klient? Men det finns väl något ställe du ställer in din upload på eller?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jag vill köra fort med min bil, men den drar så mycket bensin då. Tips?

Permalänk
Avstängd

Använder inte bittorent så mycket, men samma sak gäller när jag använder dc, först tankar jag i en 600kbit/s sen när jag upploadar går det ner till 14kbit/s

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Jag vill köra fort med min bil, men den drar så mycket bensin då. Tips?

Diesel är billigare men går slöare.
Skaffa ett jobb med bättre betalt, så har du råd med mer bensin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ninjar den här tråden för ett "mer avancerat" problem angående bittorrent och segt internet

Har ett problem med att en del av min internetuppkoppling dör efter en stunds användade av bittorrent. Ungefär 10-30 min efter jag kört igång utorrent så går det inte surfa eller kolla mail alls, det är som att uppkoppling är nere. Torrents funkar fortfarande dock. Och det är inte så att de tar upp all bandbredd heller alltid, utan nerladdningarna kan tuffa på i ungefär 10-100kbps och allt dör fortfarande efter en stund. Ibland funkar det att vara online i world of warcraft en bra stund efter webben dött också.

Om jag stänger av bittorrent och startar om modemet funkar allt bra som vanligt igen. Om jag tar "reparera" när man högerklickar på anslutningsikonen till lokalt nätverk (internetanslutningen) så hoppar surfningen igång igen, fast ofta väldigt segt och det dör igen efter några minuter oftast. Det funkar bättre att starta om modemet.

Jag har telia 8000, netgear router/modem och d-link nätverkskort.

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk
Avstängd
  • Hur många registrerade samtidiga states finns där i NAT tabellen när detta sker?

• Hur många samtidiga states orkar den med?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem..

Jag körde denna guiden för att optimera mitt utorrent:
http://www.tankafett.se/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=7528
Efter detta fungerar inte webbläsaren utan man måste försöka ladda länken flera gånger innan den fungerar. Jag har 100Mb från BBB, någon som kan tipsa om bästa inställningarna?

Permalänk
Medlem

Re: Jag har samma problem..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lapower
Jag körde denna guiden för att optimera mitt utorrent:
http://www.tankafett.se/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=7528
Efter detta fungerar inte webbläsaren utan man måste försöka ladda länken flera gånger innan den fungerar. Jag har 100Mb från BBB, någon som kan tipsa om bästa inställningarna?

Kör inte med nån billig konsumentrouter som inte orkar med att skyffla all data över alla öppna anslutningar.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead