Permalänk
Medlem

[Feedback] Projekt: iCom

Projektogg: Klicka här!

Galleri här på SweC: Klicka här!

Namn?.. iCom för tillfället... tills det framkommer ett bättre förslag

iCom -

iTX Computer
iCommunicate
iCompute

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

ICom passar ju bra

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Snygg!! detta kommer bli coolt :D:D

Permalänk
Medlem

Fy fan vad snyggt! Inte ofta jag säger det.

Man kanske ska göra något liknande...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Ser riktigt häftigt ut! IKEA skålen passar ju klockrent som datorchassi :D.

Hur ska du måla den? Vit som Macen?

Fortsätt jobba och lägg upp lite nya bilder snart.

Permalänk
Medlem

Rikitgt fräsigt

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Me like, ser ut att bli ett najs bygge
Men vad du än gör, sätt inte in 500 cathodes och massa skit, håll det rent.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

så jävla grymt.
Jag älskar den Imac oxå

Permalänk
Medlem

Mycket bra ide och de verkar bli snyggt! MEN, hur ska du fixa me I/O porten? lite svårt att ansluta kablar om dom sitter inne i "skålen"

Permalänk
Medlem

En lucka kanske? Med en plan skiva innanför.

Ananrs finns det förlängningskablar så man ´kan göra hål för en kabel i taget och bara de man behöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm icom

kolla namnet högst upp på lådan...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Finns även ett företag som gör radioutrustning (många scanners/polisradioapparater) som heter just ICom.

Permalänk
Medlem

Blää.. varför ska dom sno mitt namn för?
Nåja.. namnet är ju inte spikat så... detta är väl utvecklingsnamnet.
Btw.. nån som vet om/var man kan köpa laserskurna loggor osv i aluminium/plexi?

miCom kanske?

Mini-ITX Computer

En liten update med dagens arbete finns i projektloggen för er som missat

Det är tänkt att den ska målas Vit med massor med klarlack så den glänser och en massa ccd's och lysdioder och skit ska där inte vara. En Röd och en Vit diod ska synas (HD+Power) som ska borras ut i 1 eller 2mm hål så man ska inte se mycket av dom.
Cleant ska det vara, denna modd/bygge är ju gjort med design i åtanke å då ska inte en massa julgransbelysning få förstöra det. Möjligtvis har jag en idé på lite ljus men det för vi se om den för tillstånd att gå in i lådan

Angående I/O-portar så ska dom inte komma ut alls är det tänkt. Mus/tgb ska vara trådlöst och sändare kommer således att vara inne i lådan. Trådlöst nätverk via USB kommer också vara "inbyggt" sen behövs det väl inte mycket mer?
Skärmensladden kommer att dras i fästanordningen till skärmen så den ska vara helt osynlig, hoppas jag iaf

Det största problemet just nu är CD-läsaren.. och få den snyggt utdragen... antingen skippas den helt så man får lyfta på locket för att använda den, ärligt talat används ju inte CDn speciellt ofta när man väl installerat och DAEMON Tools finns ju i nödfal.

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint

Permalänk
Medlem

Det där blir riktigt snyggt.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Fiiiiiiint:D

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

j*vligt najs måste jag bara säga

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Jag tycker att miCom låter som ett bra namn ;).

Om du funderar på färger till belysning så tycker jag att orange a lá iPod Generation 3 är skitsnyggt ihop med klarlackat vitt (http://img139.exs.cx/img139/9006/ipod152xz.jpg)
Det var tyvärr den enda bilden jag kunde hitta som visade ungefär hur det ser ut.

Det här kan bli riktigt snyggt! Lycka till med skärmen.

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan! Usäkta svordomen..

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Döhäftig

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tapz
Jag tycker att miCom låter som ett bra namn ;).

Om du funderar på färger till belysning så tycker jag att orange a lá iPod Generation 3 är skitsnyggt ihop med klarlackat vitt (http://img139.exs.cx/img139/9006/ipod152xz.jpg)
Det var tyvärr den enda bilden jag kunde hitta som visade ungefär hur det ser ut.

Det här kan bli riktigt snyggt! Lycka till med skärmen.

Tål att funderas på om det ska vara någon färg förrutom vit.
Var kan man hitta denna orangea färgen då? CCD's vore ju smidigast med även dioder borde ju funka.

Våndar inför tillverkningen av skärmhållaren... men det ska nog gå bra

Var kan man köpa/få tillverkat laserskurna egendesignade logos?

Visa signatur

Permalänk

Elkabeln måste ju ut ialla fall ett tips för den är ju att klä den antingen silvrig kabelstrumpa eller i silvrig duschslang . Jäkligt snyggt är det ialla fall

cd/dvd kör du genom nätverk självklart och hur blir det med sändare? kommer det nå ut genom metallskålen?

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Tycker du ska skippa den röda lysdioden och ta två vita. 1mm räcker gott och väl, det brukar jag använda själv.

Riktigt intressant att du satsar på så få kablar som möjligt!

Permalänk
Medlem

Borde väl inte vara något problem att få ut den trådlösa signalen genom skålen, får man ju hoppas Annars får man väl dra upp den i skärmhöljet så den kommer upp lite...

Elkabeln måste ju tyvärr ut ja... en vit kabelstrumpa hade ju varit perfekt. Nån som vet var man kan köpa tro?

Få ser hur det ser ut med en röd.. annars får det blir två vita istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Icom är även ett känt märke inom komradios. (http://www.icom.nu/)

Annars, snyggt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Bara jag som ser likheten? http://www.mini-itx.com/projects/radiosphere/

Troligtvis inte då även jag sneglat lite på den kanske
Men målet är ju att likna en iMac med monterad skärm....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nice!

detta kommer att bli en snygg dator

OT: Gillar dina z1010 teman. använder wartime på min z1010 /OT

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

skicka mail så ska jag ge dig namn på en som graverar logos billigt. Med CNC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

myCom då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
myCom då?

Är ju ett datorföretag....

Visa signatur