Annons på blocket, för bra pris för att vara sant?

Permalänk
Avstängd

Annons på blocket, för bra pris för att vara sant?

http://www.blocket.se/vi/6933670.htm?ca=14_s

titta den annonsen.
ett 7800gt dual för 2500kr
han skriver att han har haft det i ett år,det kan väl inte vara sant?

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt denna länk, http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=1510... så kom det kortet ut på marknaden i oktober 05. Annonsen luktar bluff och bedrägeri.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Det utannonserades i augusti 05.

Han kan som allra längst haft det i 5 månader. (isåfall ett beta-kort eller liknande direkt från tillverkaren.)

Sen är ju inte priset särskilt högt heller vilket också lockar kunder.

Folk kan väl svara honom och se ifall de får några svar?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

hehe skickade ett mail nu

"Hej! vart bor du ? bor själv i västerbottenslän, kan jag komma o hämta det ? du får 3000:-...hur kan du ha haft kortet i ett år när det kom ut på marknaden för 2-3 månader sen ?, Jobbar du på nVidia ?"

Edit: kom på att det är asus som har gort kortet

Visa signatur

[Amd Athlon64 3500+ 2.2Ghz]-[Abit kn8 Nforce4]-[1024 DDR]-[GeForce 7800GT 256mb]-[Seagate Sata 250Gig]-[Cambridge MegaWorks 550 THX]
[3dmark06 3841p]-[3dmark03 16319p]-[3dmark05 8018p]

Permalänk
Avstängd

säg till om ni får något svar av honom:D
jag mailade själv nyss,undra om han kommer att svara.

Permalänk
Medlem

He got mail

Permalänk
Avstängd

inget svar en...undrar varför

Visa signatur

[Amd Athlon64 3500+ 2.2Ghz]-[Abit kn8 Nforce4]-[1024 DDR]-[GeForce 7800GT 256mb]-[Seagate Sata 250Gig]-[Cambridge MegaWorks 550 THX]

Permalänk
Avstängd

jag har inte heller fått något svar.

Permalänk
Medlem

Om man kollar så kommer ju uppgifterna från komplett, där kortet kostar idag 8695:-

Permalänk
Avstängd

jag fick ett svar av honom:)

hejsan jag står för frakten men jag behöver en adress.

men jag vågar inte köpa det av honom via posten iallfall:)
men jag har blivit lurad innan på en 300gig disk jag skulle köpa på blocket:(

Permalänk

nu är annonsen borttagen

Permalänk
Medlem

ha nsvarade mig nyss att det finns kvar.. ska fråga om varför den e borttagen.. (kan bero på anonymt tips till blocket.... )

Permalänk
Avstängd

undra varför han inte svarar mig ? han hade fått mer pengar 3000:- + att jag hade kunnat komma å hämta den....:D helt klart en bedrägare

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nothing_Left
undra varför han inte svarar mig ? han hade fått mer pengar 3000:- + att jag hade kunnat komma å hämta den....:D helt klart en bedrägare

så han är bedragare bara för att han inte besvarade dig?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
så han är bedragare bara för att han inte besvarade dig?

Nejje klart han inte är en bedragare, han säljer ett grafikkort som han har haft i 1 år, som har funnits ute i 2-3 månader på marknaden... som kostar 8700:-, som han säljer för 2500kr... sen att jag skrev att jag bodde i samma län som han osv...+ att anonsen är borttagen fast han har kortet kvar...nejdu..du har nog rätt!! han är en seriös kille som behöver pengar fort....

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ja har iallfall print screen på annonsen:)
jag har inte fått svar på mitt anrda mail men det är synd att det finns dom som försöker lura andra på blocket.

Permalänk
Citat:

Nejje klart han inte är en bedragare, han säljer ett grafikkort som han har haft i 1 år, som har funnits ute i 2-3 månader på marknaden... som kostar 8700:-, som han säljer för 2500kr... sen att jag skrev att jag bodde i samma län som han osv...+ att anonsen är borttagen fast han har kortet kvar...nejdu..du har nog rätt!! han är en seriös kille som behöver pengar fort....

läs frågan en gång till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ja har iallfall print screen på annonsen:)
jag har inte fått svar på mitt anrda mail men det är synd att det finns dom som försöker lura andra på blocket.

kan man få se annonsen då ?

Visa signatur

!Guns N Roses!

Permalänk
Avstängd
Citat:

läs frågan en gång till.

Jo jag gorde det nyss.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo jag gorde det nyss.

hoppas det klickade någonstans i huvudet annars är det bara att läsa om och om igen

Visa signatur

Permalänk
Citat:

hoppas det klickade någonstans i huvudet annars är det bara att läsa om och om igen

Tror han menar att det borde vara en bedragare ifall han inte svarar någon som är beredd att betala 3000 och hämta den personligen.
Särskilt som killen säger till andra att kortet finns kvar och att han är beredd att stå för frakten om de köper kortet för 2500.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Nästa gång nui ser en sådan annons kan ni ju alltid rapportera den till blocket innan ni skapar en tråd här. Låt inte annonsen vara kvar så att folk verkligen blir lurade.. bara ett tips..

Permalänk
Avstängd
Citat:

hmm okej..läste nyss, näää du det klickar inte till i mitt huvud :/

Visa signatur