Permalänk
Medlem

Hemsökt ljudsystem!?

Tja
Jo har ett knasigt problem med min brors datorljudsystem. Har aldrig varit med om något liknande.
Det är ngt Logitech THX system med fem högtalare, subwoofer och ngn "kontrollenhet" med display och tillhörande fjärrkontroll.

Från subwoofern kommer ett konstant ljud som från ett TV- eller radioprogram. Kan inte höra vilket språk eller nåt. Ibland dunkar det och man hör dov musik.
Ljudet påverkas inte av ngt, kan inte höja det genom att höja volymen varken via datorn eller på kontrollenheten. Det fortsätter även om jag tar mute på datorn eller t.om när jag stänger av datorn. Helskumt. Däremot så slutar det när jag drar ut den gröna sladden mellan datorn och ljudsystemet.

Vad kan detta vara för mysko fel??
Det är lite irriterande och väldigt märkligt.
Det kan väl inte vara så att den på något sätt fångar upp radiovågor!? Låter ju knäppt. Har inte sett ngt om att den ska ha radio... Har iof inte läst ngn manual eller nåt men ingen knapp eller något tyder på detta.

Behöver jag datortekniker eller excorsist för att lösa detta??

tacksam för hjälp
ha det fint!

edit:
extra info, om jag ställer om systemet till "optical" eller "coax" istället för "direct" så slutar ljudet.

Visa signatur

(\ /) This is Bunny. Copy him into your
(O.o) signature to help him on his way
(> <) to world domination.

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att jag läste om ett liknande LOGITECH fenomen här på swec om någon som fick in rysk eller finsk radio.
Bläddra runt lite så hittar du nog.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

haha hittade en bra tråd. Fasen vad fult.
Tack så mycket.. Sorry att jag skapade en helt ny tråd, trodde att detta var ett ytterst ovanligt fenomen. Där trodde jag minsann fel.
Rätt kul fenomen dock.

Visa signatur

(\ /) This is Bunny. Copy him into your
(O.o) signature to help him on his way
(> <) to world domination.