[Projekt] Pokerpatiens (Kritik)

Permalänk
Medlem

[Projekt] Pokerpatiens (Kritik)

Drog för några dagar sen upp ett litet projekt för att slipa bort rosten kring mina flashkunskaper för ett framtida jobb. Jag gjorde ett litet flashspel med tillhörande topplista.

Spelet finner ni på:

http://www.pokerpatiens.tk/

Jag har lagt majoriteten av koden i flashfilmen, highscorelistan är lagrad i en mysql databas och kommunikationen mellan dem sköts av php...

Om det är någon som har någon synpunkt, posta gärna det! Om den var bra/dålig, vad som skulle kunnas göra bättre, eventuellt om det är någon bugg, (stavfel)

Permalänk
Medlem

Det fanns två nackdelar:
1. Jag fick inga bra kort
2. Förlorade massa programmeringstid

Kom nästan på första plats:

Permalänk
Hedersmedlem

Ess heter A, inte E.
Skulle kunna tänka mig riktiga knappar att klicka på, istället för bara lösa ord.
Fonten är lite svårläst.

Annars mycket underhållande. Bra jobbat rent kodmässigt.

Permalänk

Woho! Hiscore!
15 poäng!
(efter typ 20 försök, då jag fått som max 8p.)

Har inge problem med fonten.
Nu ska jag game'a vidare :}

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Just det, Ace... Kortleken var svensk först (men Kn blev för stort) glömde Esset :D, tack!

Personligen tycker jag inte det är så farligt men knappar utan kant, men det är framför allt för det är lätta o göra och ändra...:rolleyes:

Är expert på att välja jobbiga teckensnitt... tycker det blir så stelt i ett spel med standard lättlästa teckensnitt... men ska leta om jag hittar något bättre

Annars tack för tipsen!

btw, någon som kan komma på något bra pris till den som ligger etta på highscoren?

Permalänk

Woho! 20p! Fyra färg.
Delad fjärdeplats.
(nr 4 har 20p, å nr5 [jag] har 20p, kanske borde stå plats fyra på oss båda?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Woho! 20p! Fyra färg.
Delad fjärdeplats.
(nr 4 har 20p, å nr5 [jag] har 20p, kanske borde stå plats fyra på oss båda?)

haha, du hade inte klagat om du som var på 4:e plats

nej men jag tänkte eftersom det är ganska litet poäng hopp... (alltså topplistan nu är mellan 23 och 11, där endast 5 är >= 20) så det skulle blir väldigt många som är på samma plats om man skulle göra så... så jag gjorde att tiden för spelet är utslagsgivande... (och som du ser är din tid 90.953 sekunder, medan akkes är 44.404)

(just nu börjar tidsräkning så fort man startar (går i "spelscenen", trycker på "r" eller "Börja om"... tänkte ändra det till att den börjar räkna från att man lägger första kortet...)

btw, skulle det vara bra att ha en timer så man ser hur lång tid det tar? eller blir det bara kladdigt?

Edit: Det är på grund av att tiden är utslagsgivande som jag la till funktionerna att man börjar med en full rad och att sista kortet i en rad lägg automatiskt (själv kör jag inte med att sista kort läggs men att de 5 första är upplagda )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av savje

nej men jag tänkte eftersom det är ganska litet poäng hopp... (alltså topplistan nu är mellan 23 och 11, där endast 5 är >= 20) så det skulle blir väldigt många som är på samma plats om man skulle göra så... så jag gjorde att tiden för spelet är utslagsgivande... (och som du ser är din tid 90.953 sekunder, medan akkes är 44.404)

Jaså. Men då är det väl okej då

Citat:

(just nu börjar tidsräkning så fort man startar (går i "spelscenen", trycker på "r" eller "Börja om"... tänkte ändra det till att den börjar räkna från att man lägger första kortet...)

btw, skulle det vara bra att ha en timer så man ser hur lång tid det tar? eller blir det bara kladdigt?

Timer är nog bara stressigt.. men iof, om det nu går på tid kanske man vill ge upp så fort det tagit för lång tid. Men MAX sekundräknare, inge nanosekunder eller nåt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha därför jag är på andra plats med 0,089 sekunder bättre än akke

Permalänk
Medlem

24:e 39:e 45:e 58:e 60:e 76:e
hmm, undrar hur jag ska förklara detta för min chef, väldigt beroendeframkallande var det iaf

Permalänk
Medlem

Hm vore roligare om man inte behövde fylla varje rad utan att man kunde lägga korten var man ville.

Edit: Samt att du fixar så att man kan ha | i nicket

Permalänk
Medlem

Sjukt beroendeframkallande... knappt att jag kunde gå ut från sidan. Jag sög dock, som bäst 16p och tre platser på Highscorelistan på ~1½ timmes spel

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Ujuj, nu har jag spelat på tok för länge. Farligt spel. En sjätteplats fick jag till iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Hm vore roligare om man inte behövde fylla varje rad utan att man kunde lägga korten var man ville.

Eller ha två sorters spel att välja mellan, eller nåt.

Visa signatur

Permalänk

Finns ju nån variant där man bildar händer både våg- och lodrätt. Det kanske vore nåt? Plus att man kan lägga kortet precis var som helst.

Permalänk
Medlem

Väldigt bra spel, beroende framkallande oxå som några ovan nämnde.

Den ligger i mina bokmärken (hos mig e det sällan saker hamnar där)

Permalänk
Hedersmedlem

Gah! Inte få syn på det här nu! Must... fight... urge...

Permalänk

tillräckligt stavas inte tillräkligt utan tillräckligt. Stavas stavas stavas för övrigt

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Först:
http://tankom.1go.dk/temp/23.htm

Sen:
Ny beta är klar...
(finns på samma plats som tidigare http://www.pokerpatiens.tk/ )

Ändringar:
-Essens "E" ändrat till "A"
-Highscorelistans förskjutning
-diverse texter
-tidsräkningen börjar från att första kortet är utlagt (och inte från att spelet startas)
-ändrade registeringsproceduren lite, så det blir svårare att fuska sig till en highscoreplats

Lagt till:
-Timer (förvalt av, se inställningar)

Tankar inför framtiden:
-Göra en ny typ av pokerpatiens (av typen föreslagen ovan)
-Lägga till datum och eventuellt tid i highscore listan
-Lägga till cookies så man har sina inställningar sparade
-Ändra uttrycket "Visa förlöppen tid", men till vad? "Timer"?
-Lägga till funktion så man kan blocka sin egna ip från att spela på en vecka, då väldigt många verkar bli "beroende"

Synpunkter uppskattas

Edit:

Citat:

Den ligger i mina bokmärken (hos mig e det sällan saker hamnar där)

Känner mig hedrad

Permalänk
Medlem

Om man ändå måste fylla en rad innan man får börja på nästa så känns läggandet av dom 5 första korten onödigt och borde läggas där per automatik tycker jag.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Om man ändå måste fylla en rad innan man får börja på nästa så känns läggandet av dom 5 första korten onödigt och borde läggas där per automatik tycker jag.

Kolla på inställningar så ser du att man kan ställa in det.

Permalänk
Medlem

Hoppla men jag tycker det är jobbigt att dra korten med touchpad.. kan jag inte få klicka på staplarna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Hoppla men jag tycker det är jobbigt att dra korten med touchpad.. kan jag inte få klicka på staplarna?

Under regler:
"Du kan även använda tangenterna 1,2,3,4 och 5 som motsvarar varje kolumn"

Trött?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Under regler:
"Du kan även använda tangenterna 1,2,3,4 och 5 som motsvarar varje kolumn"

Trött?

ja.. ligger i sängen och borde igentligen sova

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sova var det ja... Det där spelet var äckligt beroendeframkallande, bra gjort

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

skit också.. får bara skitkort
Bar annars!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

tror du borde fixa slumpen lite bättre, fick 9 hjärter på raken, det är inte så värst troligt...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

spelet var inge bra, beroendeframkallande och man fick inga bra kort, nu har jag nåt att göra inatt

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
tror du borde fixa slumpen lite bättre, fick 9 hjärter på raken, det är inte så värst troligt...

det är väl 100% sannolikhet att det kan hända? annars skulle det ju inte vara någon slump

Visa signatur
Permalänk

bra jobbat!
funderade lite på poängsystemet.
skulle inte högre par kunna ge mer poäng? kanske är dumt men det skulle ju ge fler poängmöjligheter.