Gravyr eller lackering på Plektrumskydd. TIPS på bilder

Permalänk
Medlem

Gravyr eller lackering på Plektrumskydd. TIPS på bilder

Tjenare.
Jag är ju gitarrist som så många andra kanske inte är här på swec...
Men iaf ska jag göra nått med gitarren och har funderat på om jag ska lacka eller gravera nått på plektrumskyddet. för er som inte vet vad plektrumskydd är så har jag en bild här. Denna bilden har jag photoshoppat lite tex bytt färg från vitt till svart och målat dit det stora M från Metallica.

Jag behöver hjälp vad för bild/bilder som skulle kunna passa på plektrumskyddet

Hoppas ni hjälper mig och tackar på förhand

// Billman

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

jag tror det blir snyggast att måla en bild istället för att gravera. Jag hade tänkt att göra det på min gitarr. Plektrumskyddet är svart på min också, så jag tycker att en vit logga eller nåt skulle passa bra. (du är inte den enda gitarristen ;-). )

Edit: Om du gillar metallica så är den här rätt snygg.

Visa signatur

// X

Permalänk

Det ser ut som att komma från en stata, kanske en billig variant pga de tre singelcoil m ... vanlig "scrap" switch med.. hmm.. ärligt talat - lek med den så mycket du vill för att dessa ps kostar ca 49:- kronor i välsorterade butiker

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EdiToriOus
Det ser ut som att komma från en stata, kanske en billig variant pga de tre singelcoil m ... vanlig "scrap" switch med.. hmm.. ärligt talat - lek med den så mycket du vill för att dessa ps kostar ca 49:- kronor i välsorterade butiker

Och här är vi fullkomligt hemma i stratocasterns värld hör jag.
En normal strata har just 3 singelcoilmickar och en 3 eller 5-läges switch beroende på vilken tid den är tillverkad.
Och det är ett gäng år sen de plektrumskydden kostade 49:-

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk

annars kan du ju köpa plexiglas, frosta det och sedan sätta något ballt ljus innanför.

Permalänk

Megadeath... du har rätt i mycket men varför ta den tonen?
Som jag konstaterade så tillhörde plektrumskyddet en strata modell... inget mer med det... det finns gott om billiga kopior på marknaden och jag skulle för personlig räkning aldrig ens köpa en original (det är min åsikt - ta den) ... ang priset så finns dessa 49:- allternativ att köpa på musikbörsen i Växjö (Kungsgatan 1) ... inte mer med det

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"

Permalänk
Medlem

han ville ha tips på bilder, så håll er till topic!!

Visa signatur

// X

Permalänk
Hedersmedlem

I dagsläget tillåter vi enbart trådar om datorrelaterade modifikationer.

*tråd låst*