Ändra menyikoner, menysystem och mer! (k750, w800)

Permalänk
Medlem

Ändra menyikoner, menysystem och mer! (k750, w800)

Hittade på ett forum att det har släppts ett plugin till Farmanager som gör att man kan ändra på systemfiler i mobilen med DCU-60 eller servicekabeln.(!)

Det du kan göra med detta är att ändra menysystem eller ikoner eller egentligen vad som helst. Allt har inte prövats men allt som inte var möjligt innan går i princip göra. Du kan också ta bort spärren som gör att du inte kan ha så många sms och mms. Så har du tex 20MB ledigt så får c:a 20000 sms plats.

Det du behöver är Farmanager som finns här och pluginet som gör att du kan koppla telefonen till det här.

Installera sedan Farmanager där du vill ha det och lägg pluginet i pluginmappen som ligger där Farmanager installeras. När du kommit tin i programet trycker du ALT+F1 och trycker på SEFP för att starta pluginet.

Du kommer komma till denna rutan:

Välj din kabel och mobilmodell. Tryck på Enter The Matrix och håll inne c på mobilen (avstängd) och sätt i kabeln. Då kommer den att koppla upp sig till mobilen. Väl uppkopplad väljer du TPA\PRESET\SYSTEM\MENU. Därinne ligger menu.ml

Där i kan du ändra till vilka ikoner du vill!

Citat:

<element id="PlayNow" >
<label type="name" textid="DIL_PRE_PLAY_LINK_TXT"/>
<icon pos="unselected" source="internal">PREPLAY_DESKTOP_ICN</icon>
<icon pos="selected" source="internal">PREPLAY_DESKTOP_SELECTED_ICN</icon>
<link type="internal"/>

till t.ex.

Citat:

<element id="PlayNow" >
<label type="name" textid="DIL_PRE_PLAY_LINK_TXT"/>
<icon pos="unselected" source="file">filename1.png</icon>
<icon pos="selected" source="file">filename2.png</icon>
<link type="internal"/>

Kopiera in ditt nya meny.ml med filerna för ikonerna till den mappen och GLÖM INTE ATT STÄNGA NER PLUGINET!

Såhär kommer det se ut. Tryck bara på .. tills frågan kommer och tryck YES. Sedan kan du ta ur kabeln och ta ur batteriet och sätta i igen. Starta sedan och du kommer ha nya fräscha ikoner

Några exempel som finns att byta till:

Finns att ladda här!

Finns att ladda här!

Länkar till mer info och hur man gör så man får större smsutrymme finns nedan:

Flasha om din k750 till w800 GRATIS utan bilder, kontakter osv. försvinner från telefonen!

Tråd med en del nya teman

Pluginutvecklingen

SMS-utrymmet

Bra guide för att komma igång

Stänga av kameraljudet för gott

En tråd som sammanfattar allt som går att göras för tillfället

Jag har själv prövat och det fungerar bra! Håll utkik så lär det hända mycket med vad man kan göra med mobilen!

Permalänk
Medlem

Hur installerar man dom nya menyerna?

Visa signatur

AMD 5600+ | 2 gb ram | 500gb WD, | Geforce 8800GTS 640mb | Asus nf 570 Ultra | Logitech G15 | Logitech MX518 | CM 690 | Crosair 520w | Zalman 9700LED

Permalänk
Medlem

Du drar över din nya meny.ml och ikonerna till mappen TPA\PRESET\SYSTEM\MENU på telefonen. Sedan gör du bara som jag har skrivit.

Permalänk
Medlem

När man gör det så försvinner väll garantin?

Visa signatur

AMD 5600+ | 2 gb ram | 500gb WD, | Geforce 8800GTS 640mb | Asus nf 570 Ultra | Logitech G15 | Logitech MX518 | CM 690 | Crosair 520w | Zalman 9700LED

Permalänk
Medlem

Nja det går ju att ändra tillbaka och när det kommer nya firmware så sparas det ju över. Det tror jag inte att dom kan se att man varit inne och pillat på. Själv har jag ändå ingen garanti kvar längre på min k750

Permalänk
Medlem

vad heter kablen till K750??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom menyerna du har på bild där, vilken telefon har dom orginal? W810?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Dom menyerna du har på bild där, vilken telefon har dom orginal? W810?

Ingen telefon dom är 100% custom.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
.......

Skönt, var på tiden att något hände! Schjyst av dig att dela med dig ; )
Men funkar detta med datorkabeln som följer med när man köper w800:n?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

detta måste ju fungera på k608i med?

äh, jag återkommer när jag testat.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Avstängd

Orginal W900i tema till W800i/K750i
Ladda ner

Bild

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Ingen telefon dom är 100% custom.

Eller inte, den översta finns som standard med till w800:n.

Permalänk
Medlem

DCU-60 är den kabeln som följer med din K750/w550/w800 osv när du köper den. Vissa av menyerna är custom vissa från t.ex. w900.

För er som inte förstod min snabba genomgång hur men kopplar upp sig finns en bra här!

Såg precis att folk har fixat så kameran blivit bättre med nu. Återkommer med tråd om det..

Permalänk
Medlem

Detta funkade alldeles utmärkt. Jag har tagit bort sms-begränsningen och kamera-ljud samt ändrat menyns utseende.

Permalänk
Medlem

Jag får inte fram några filer eller mappar när jag kopplar in telefonen. Det enda som dyker upp är .. för att gå tillbaka ett steg. Har följt anvisningarna till punkt och pricka. Nån som har samma problem eller nåt tips?

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

När jag går in i /tpa/preset/system/menu så har jag bara en fil där, menu.ml. Ska jag lägga mina nya ikoner där? Och skriva över menu.ml men min nya?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
När jag går in i /tpa/preset/system/menu så har jag bara en fil där, menu.ml. Ska jag lägga mina nya ikoner där? Och skriva över menu.ml men min nya?

samma för mig

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gallardo
samma för mig

Så ska det vara! ta bort gamla menu.ml först och lägg in ikonerna i samma mapp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Så ska det vara! ta bort gamla menu.ml först och lägg in ikonerna i samma mapp.

tack så mycket!!

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem

Hockert, kan du inte skriva hur du tar bort kameraljudet?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Hockert, kan du inte skriva hur du tar bort kameraljudet?

Gå till katalogen: /tpa/preset/system/sound

Tag bort:
cameraburst.3gp
cameraburst.mid
camerafocus.3gp
camerashutter.3gp
cameratimer.mid

(Kan vara bra att göra backup på filerna, kopiera dem med F5)

Permalänk
Gäst

kan inte nån beskriva för punkt hur man ändrar menyn? Har försökt typ 10 gånger nu får inte igång det:S

Det var inget, har fixat det nu:D:D:D

Permalänk

Får bara fram ett felmeddelande som talar om att "EPIUSB.SYS" saknas, ingen som vet hur jag åtgärdar detta utan att ladda ner en uppdatering från SE på 30mb? (sitter på 56 nu ;P)

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | XFX RX6900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Får bara fram ett felmeddelande som talar om att "EPIUSB.SYS" saknas, ingen som vet hur jag åtgärdar detta utan att ladda ner en uppdatering från SE på 30mb? (sitter på 56 nu ;P)

Är det inte drivarna som saknas........har för mig det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Är det nån som vet om man kan uppdatera firmware eller?

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk

Man kan uppdatera firmware med då måste man göra om allt med menyn. Har testat det.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Man kan uppdatera firmware med då måste man göra om allt med menyn. Har testat det.

Finns det en guide? Förstår inte riktigt vad du menar med "göra om allt med menyn".

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Hedersmedlem

synd bara att det inte fungerar med w810 än...

Permalänk
Medlem

Funkar detta eminenta program med blåtand eller är det bara kabel som gäller?

Permalänk
Hedersmedlem

bara kabel