Permalänk
Medlem

tips på chassi tack

nu ska jag byta ut mitt lian li g50 (jag vet att jag byter chassi ofta så de behöver inte kommenteras) och jag vill ha lite rekomendationer och här är en liten kravlista:

diskarna ska antingen sitta i ngn form av ljuddämpning (som gummiband eller gummibussningar) eller så ska de sitta o skenor.
goda möjligheter till kylning.
max 1300 kr ungefär
inget extremt litet eller brutalt stort

inga krav men en fördel:

löstagbar moderkortsplåt
120mm fläktar, 92 går bra med men INTE 80

föreslå INTE någon av dessa då jag har haft de tidigare:
Antec P180
CM Stacker
Lain Li G50
Aerocool Baydream

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Sonata 2?
eller den kanske är för liten

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

nah. p150 är bättre då. bättre nätagg, gummiupphängning för diskarna, bättre ljuddämpat, ingen lucka på fronten o helt enkelyt snyggare

edit: jag undrar en sak om antec p150. får man med fläktar i fronten eller får man köpa lösa där? på komplett står det tillexempel "Fläktar: 1 x 12 cm - ( 1 installerad)", men inget om fläktarna i fronten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
nah. p150 är bättre då. bättre nätagg, gummiupphängning för diskarna, bättre ljuddämpat, ingen lucka på fronten o helt enkelyt snyggare

edit: jag undrar en sak om antec p150. får man med fläktar i fronten eller får man köpa lösa där? på komplett står det tillexempel "Fläktar: 1 x 12 cm - ( 1 installerad)", men inget om fläktarna i fronten.

Det ingår inga fläktar till fronten utan det får du köpa löst.

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Medlem

I Sonata 2 så sitter ju iuförsig diskarna fast med skruvar med en gummibricka som sätts i en skenor. Inga vibrationer från diskarna då inte

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

jag skulle säga ett antec solo eller p150 dock så har dom ju inte löstagbar moderkortsplatta men chassit är underbart i övrigt... jag fick mitt antec solo för bara några dagar sedan och jag är totalt förälskad i det

edit: hur många "skenor" till 5,25 platserna ska följa med? för mig följde det med 5st ^o) ska det inte vara 8st... (det finns hållare för 8)
RMA som gäller då eller?

edit2: vad tyckte du om baydream chassit? stog det sig bra jämfört med dom andra?

MVH//Stefan

Permalänk
Medlem

tlil mitt p150 fick jag med 6...finns plats för 8 men fick med sex..men sitter ju redan två på den lilla lådan som sitter i understa 5,25"-platsen...där 3,5"-luckan sitter..

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Jo...det förståss...
fattas dock en men det kan jag ju leva med...jag ska montera en sådan: http://www.gtek.se/img_prod/CM4IN3DM.gif sedan så jag behöver ändå inga fler...

MVH//Stefan

Permalänk
Medlem

jag gillade inte baydream för att diskarna satt dåligt till. en vanliga ide kabel räckte inte ens imellan dom. de va inte speciellt rymligt o kändes billigt. bara o sätta dit en floppy krävde 8 skruvar o 2 skenor. ingen direkt 2 sekunders montering direkt.

men vad är antec solo? var kan man köpa den? pris?

måste man montera floppys till p150 i en adapter?'

är det bara färgen o avsaknaden nätagget som är skillnad mot p150?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Solo kan inhandlas på Dustin home.
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010072534
Ja man måste ha en adapter för att montera floppy (bra enligt mig då få använder det) det är inte särskilt mer avancerat än att montera den i ett vanligt chassi...
och ja...det är bara färgen och nätagg...(enligt vissa så ska den vara aningen uppgraderad med lite starkare gummiupphängning för HDD men det är nog samma som på dom nyare p150 skulle jag tro...möjligt lite andra barnskukdommar som eventuellt fanns på p150 oxå)

det är inte toolfree i Solo men jag fann det mycket smidigt...man monterar diskarna med 4 sktuvar underifrån och dom ligger på en typ av gummi"packning"...

och den största fördelen enligt mig...man kan montera hårddiskarna frammifrån (jag hade annars behövt montera om CPU-Kylaren annars )

här ser du lite av adaptern för floppyn...

det är antagligen utformat så för att dom som inte använder floppy sparar ganska mycket platts

riktigt gulligt chassi enligt mig

(jag är dock ledsen för kassa bilder )

//Stefan

Permalänk
Inaktiv

är du nöjd med det chassit?

Permalänk
Medlem

ja absolut...iof så hade jag ett fult gamerchassi innan så det blev ganska stor skilnad men, Japp
jag sökte efter ett ganska litet chassi för under 1000kr och jag tror nog att jag valde rätt (stod mellan detta och ett coolermaster centurion)

Permalänk
Medlem

applet: du har inte lust o ta lite fler bilder eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

(bruntejp är kass upptäckte jag...den kan ju knappt hålla ner kablarna )

Ryderman: jo visst jag kan nog fixa några i kväll... var det något speciellt du ville att jag skulle fota?

MVH//Stefan

Permalänk
Medlem

hdd buren är jag intresserad av ändå.

snygg baksida där du har

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket snygg kabeldragning får jag lov att säga

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

tackar...

här kommer lite mer bilder...

detta är då skenan som man monterar diskarna i

detta är en bild på "floppyskenan"...den funkar säkert fint, men den kommer jag aldrig få användning av

MVH//Stefan

edit: varför funkar inte [IMG] taggarna? ^o)

Permalänk
Medlem

det ser jäkla nice ut! ett sånt blir det till att beställa så fort mitt g50 är sålt.

Visa signatur

Permalänk

den liknar nsk 6500 fast utan metallglans

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

jag e visserligen änna fungersam om de ska bli ett p150 eller ett solo. solo är lite snggare men nätagget i p150 är ju mkt intressant.

Visa signatur