Nokia N73 review
Då så. Då är man ägare till Nokia N73. Efter att ha haft N70 sedan oktober och varit mer än nöjd med den så var steget inte svårt att gå vidare till denna pjäs. Och vilken pjäs..
http://www.youtube.com/watch?v=Eoe1yQLFfVM
Olika val av inkorgens utseende. Man har även senaste använda specialtecken nu.

Bilder tagna med den kommer postas senare då det är nedrans mulet här så det blir som att fota i mörker.
Men det finns ju annat som är kan vara kul att snacka om
Ut ur boxen är det några små saker att klaga på. Mitt bakstycke satt mycket hårt. Ni vet känslan..
Minneskortluckan har heller inga definitiva saker att hugga tag i utan det fick bli gitarrplektrumet. Gick lysande. 1Gb snurrar på lätt.
Den är snabb. Minst lika snabb som N70n. Inga problem. Kameran startar på ca 2 sekunder. Helt ok.
Det finns 4 olika kameraljud varvid 2 är användbara. Alla går att stänga av om man väljer Varningssignal av i profilerna.
Man har lägen för vitbalans, ISO osv. Mycket bra.
Displayen är STOR och mycket klar och fin. Stor skillnad mot N70 där! Tänk er att går från 28" till 42" plasma ungefär i känslan
Videoläget har stabiliseringsläge och vanliga justeringar som kvalitet osv.
Multimediaknappen tar dig till musikspelaren om den hålls inne och med ett kort tryck kommer du till genvägarna. Alla är konfigurerbara vilket leder till att om man har aktiv desktop så har man 12 genvägar (öhm många att hålla reda på. Tror det blev tolv hehe). MYCKET bra!
Synkning med PC suite fungerar klockrent som vanligt. Gjorde säkerhetsbackup direkt (ett tips!) så man har en clean sådan vid problem.
Kamera och video kommer jag uppdatera med tester senare som sagt..
Skärmsläckaren lyser nu i släckt läge så klockan syns betydligt lättare än förr.
Enda jag inte fått att fungera är att den ska kunna säga vem som ringer. Det gör den inte. Kan vara mitt fel men vi får se om ni andra får igång det. I övrigt fungerar den mycket bra!
Kvalitetskänslan är hög och 3D ringsignalerna som kan ställas in med cirkel/rör/sicksack osv och massa kul låter faktiskt mer kul än jag trodde! Tacka högtalarna under och över för det.
En telefon som jag verkligen rekommenderar om ni letar ny lur!
Åter till testbordet!
*uppdateras löpande*
| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|