Mitt ljud har försvunnit

Permalänk
Medlem

Mitt ljud har försvunnit

So, idag när jag vaknade så hade jag inte längre något ljud i min dator! Det fungerade alldeles otroligt bra senast inatt. Min dator hittar ljudkortet, jag har installerat nya drivrutiner för att se om det skulle hjälpa (men icke), jag har skruvat på sladdarna till högtalarna och google:at lite.

Det enda som har ändrat sig i datorn som jag antar kan visa på att något hänt någonstans är i winamp. När jag satte igång den för att höra om något hände medans jag skruvade på sladdarna till datorn märkte jag att den spelar på låten i några sekunder, och sen stannar upp ett tag. Vilket såklart inte har hänt förut. Jag har också provat något spel för att se om det är ljud där, men nej...

Kanske kan säga att jag har ett Soundblaster Audigy också.

Tack för all hjälp jag kan tänkas få!

Visa signatur

i5-13600KF, Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Windforce v2, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung Odyssey OLED, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

precis samma sak för mig!! vad har hänt``????
någon som kan hjälpa oss?

Permalänk
Medlem

Hey
Det här var verkligen skumt. Senare samma kväll som jag skrev det där kom jag hem och satte på datorn. Och swoosh! Jag hade ljud! Nu har det funkat ända sen dess, hur skumt som helst...

Visa signatur

i5-13600KF, Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Windforce v2, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P

Permalänk
Medlem

Starta om

Permalänk
Medlem

Hm, jo, det provade jag flera gånger kan jag lova dig. Det funkade inte när det borde. Det bara började fungera efter ett tag. Jag är mest glad att det håller i sig, men mindre glad för att jag inte har en lösning om det händer igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som nått liknande det som hänt mig, fast mitt ljud är inte tillbaka än.
Se denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...