Bästa presenten?

Permalänk
Medlem

Bästa presenten?

Tja!
Satt och kollade igenom tråden "Bästa spelintrot" och fick många minnen tillbaka med hur man satt och önskade sig spel, så fick man ett roligt spel på julaftonen eller när man fyllde år, så nu är frågan:

Vilket spel är det bästa ni fått någon gång?
Typ Julklapp, Födelsedagspresent, etc

Mitt som jag fått som jag spelar än idag måste vara Crash Bandicoot!
10 år sen nu :S Vart tar alla år vägen? :OO

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Donkey Kong-serien till SNES (inte alla direkt utan jul efter jul). Många många spännande timmar som liten

Permalänk

När min kära mor helt bara så där frågade om vi skulle knalla ned till den lokala Expert-butiken (fanns inte så mycket annat där på den tiden) och köpa det helt nyutkommna Super Mario Bros 3 åt mig

Permalänk
Medlem

Grim Fandango! Underbart spel!

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid till Playstation 1.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnkalsonger
När min kära mor helt bara så där frågade om vi skulle knalla ned till den lokala Expert-butiken (fanns inte så mycket annat där på den tiden) och köpa det helt nyutkommna Super Mario Bros 3 åt mig

haha
morsan som var lite sugen på att lira också?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Sega Saturn och PS2.

Permalänk

SNES och A Link to the Past..

Visa signatur

Go for the eyes, Boo, GO FOR THE EYES! RAAAAAAAAAAAURGH!!!

Permalänk
Medlem

Bästa presenten måste nog vart tetris till gameboy. första och enda spelet jag har fått

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Megaman 2 till NES. Fan vad kul jag hade det jul lovet

Permalänk
Medlem

Sukoiden I & Final Fantasy VII till Playstation

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Det som började det hela för sisådär en 25 år sen...

Permalänk
Medlem

Zelda ocarina of time.

Permalänk

Baldur's Gate 2 julafton var räddad (Tyvärr släkten men jag var inte kontaktbar under ett antal timmar, typ alla)

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Mortal kombat III till Sega Megadrive

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

GoldenEye, fick inte det utan det köpte jag genom att samla ihop mina pengar och låna av brorsorna Jädrar, det är utan tvekan det spel jag haft roligast med.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj, oj, oj vilka minnen! Bästa spelet någonsin...

Permalänk
Medlem

Iom att jag läste Julklapp först. så måste jag svara "Kingpin" (till PC ska tilläggas, vet inte om detkom till andra konsoler).

Tyckte mkt om det för soundtracket passade snorbra med storyn.

Kanske inte det bästa spelet någonsin, men det låg närmast att ta fram i minnet som mest uppskattat.

Visa signatur

Slöare än en armbandsklocka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
http://www.ggdb.com/img/ggdb/vol0/5764_3_fs_gm.jpg

Det som började det hela för sisådär en 25 år sen...

har oxå det där + ca 10 till vara vissa är riktigt gamla! hur kul som helst det där!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

jag har aldrig fått nåt spel i julklapp, dock så började jag inte spela förrän GTAIII kom. Jag var 12-13 år då.

Permalänk
Medlem

När jag fick min första dator (en C-64) när jag fylde år någon gång på stenåldern.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minsc & boo
SNES och A Link to the Past..

Amen på den. Dessutom kom ju Super Mario World med på köpet. Jag har fått många spel i födelsedagspresent/julklapp genom åren, men just kombinationen SNES och Zelda 3 är antagligen oslagbar.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Fick min första Magic: The Gathering-starterpack på en namnsdag eller nåt sånt. Det är verkligen världens bästa spel. Har haft ett antal tusen speltimmar med det...

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Avstängd

När jag var typ 5 år gammal och vi är på väg hem med min familj från något. Vi stannar in i en elektronikaffär och jag tycker det är jobbigt eftersom det alltid är astråkigt och långdraget när föräldrar ska köpa något. Helt plötsligt står jag där med en Sega Megadrive i handen. Måååånga speltimmar på den.

Annars var Black & White i födelsedagspresent precis när det kom ut rätt nice också. Femman-sexan eller när det nu var

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII till playstation, kom ihåg att jag blev "sjuk" den födelsedagen jag fick det och var hemma från skolan hela dagen och spelade

Permalänk
Medlem

FF7 till julklapp till PC ^^ bästa veckan någonsin gjorde typ inget annat en spelade minst 16 timmar / dygn i en veckas tid ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Warcraft II med expantionen Tides of darkness det var grejer, syrran fick något pinball samma julafton och vi lottade om vem som skulle få spela först, hon vann så jag fick vänta någon timme.
Men fan vilket spel det var! ojojoj!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
Baldur's Gate 2 julafton var räddad (Tyvärr släkten men jag var inte kontaktbar under ett antal timmar, typ alla)

Samma här. Jag satt hela julaftonskvällen och spelade BG2. -.-

Permalänk
Medlem

Lycko ostar

Det bästa jag har fått var la ett mega drive av farsan 95 fast jag ville ha ett snes då

fast sen när man blev äldre blev det ju att köpa alla konsoler som man inte fick ^^

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo