Biosbild på min överklocking [p5b deluxe]

Permalänk
Medlem

Biosbild på min överklocking [p5b deluxe]

För er som är intresserade skickar jag nu med en bild som visar mina biosinställningar. Hoppas det kan vara till hjälp

http://i3.tinypic.com/47t3f4m.jpg

http://i11.tinypic.com/2ms20bc.jpg

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Fan vad dåligt klockat, allt under 5 ghz är ganska bögigt om jag får säga vad jag tycker-.-

Visa signatur

Antec Solo med moddad cdläsare >> Pentium 4 överklockad som fan >> Ferrari F40 som bil :D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kompressor_katt
Fan vad dåligt klockat, allt under 5 ghz är ganska bögigt om jag får säga vad jag tycker-.-

Medlem kompressor_katt
Namn www.string-emil.de
Registrerad 2007-01-07

Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
För er som är intresserade skickar jag nu med en bild som visar mina biosinställningar.

Är som kompressor_katt inte helt imponerad men du skriver att du NU skickar med bilder har du någon tidigare tråd man bör läsa?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

kan du bättre själv din fjant ??? :p:rolleyes: då är du bögig då med andra ord.... sen kan du springa till mamma o pappa o gråta vet jag

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Nej tänkte bara dela med mig av mina inställningar i bios för er som har samma moderkort/cpu. Är jag en sån hemsk människa?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

bara katten som är otrevlig, tycker det är kul när folk visar sina resultat, har du kommit längre med klockningen?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kompressor_katt är avstängd, ignorera honom.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

xphaze

inte kul när folk kommer o håller på så !! dom tror att dom är nått och får allt av sin mamma eller pappa

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Kanon då folk normalt (nybörjare) har problem med att veta exakt vilka värden
som ska ändras.

Dock är jag säker på att du kan klocka bättre än 3,2Ghz. Du har fortfarande
en Vcore som stockkylningen ska klara...

Men är du helt säker på att allt är 100% för din load temp ser aningens hög ut

Permalänk
Medlem

sätt pci express frequency på "Auto" och sen höjer du vcore till 1.45v och sen sätter du nb voltage på "Auto" och samma med resten då du inte kör över 450-470fsb där efter ska du ha NB voltage på 1.55v och Sb voltage på 1.8v och ich voltage på max, det är bara efter viss gräns vid höga Mhz på cpu du ska höja pci express till 100 eller 110mhz, en prestanda boost får du med 120mhz på pci express men det är inget att rekommendera

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en liknande setup som borde dyka upp på mån-tis. Tänkte bara fråga om det är nödvändigt med så pass hög volt på minnena när de trots allt är specade till ddr800? Borde de inte grejja det med standardvolt då eller är jag naiv nu?

Sen undrar jag om ni tror att en zalman cnps-7000b alcu klarar av att kyla en e6400 i 3.2ghz? Chassit är ett Lian-li PC-60B(?) som är rätt så välventilerat.

Det som jag beställt är:
be quiet! StraightPower, 500 Watt
Asus P5B/Deluxe, Intel P965, LGA775
Intel Core 2 Duo E6400
Inno3D GeForce 8800GTS, PCI-E
Corsair Twin2X1024A-6400, 2x512MB

Tack för bilderna förresten.

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Vila i frid

Zalman duger bra för 3.2 GHz, även upp till 3.4 och möjligen 3.6 om man har tur att kunna hålla vCore på ett lågt värde utan stabilitetsproblem.

Permalänk
Avstängd

Jag nådde 3.2ghz med min e6300 med stock volt. Fick höja några snäpp för 3.3ghz och där blev det "magisk" spärr.
Då du har högre multipel, lär du fixa minst 3.4ghz utan problemos

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag vet jag kan klocka den mer men då blir den för varm helt enkelt. Är ganska nöjd med 1.1GHz klocking på stockcooler.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Citat:

mogen kommentar... -.-

Visa signatur

Jag..
har..
STRING!!!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Jag vet jag kan klocka den mer men då blir den för varm helt enkelt. Är ganska nöjd med 1.1GHz klocking på stockcooler.

Monterade min stockkylare med ac5 pasta fin o prydligt fick ner tempen någon grad och sedan körde jag 2.8ghz med den utan problem med värme.
Sen med tuniqen gick jag till 3.3ghz.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se