Permalänk
Medlem

Msn problem, det vanliga 80072efd

Ger upp! 80072efd - kan de ordet snart utan till.
Började imorses helt utan ngt vettig förklaring, kunde helt plötsligt inte logga in och felmeddelande kom varje gång. Varit i deprission sedan dess.
Gjort allt, finkammat google på sökordet 80072efd men inte funnit någon användbar information. Stängt av windows brandvägg men de funka då fan inte. Lite noobig som jag är så undrar jag hur man stänger av Normans porrmans brandvägg? Installerat om 3 ggr säker nu.

Felsökt men står att felet är "huvudingångar" idiot som jag är på datorer säger mig huvudingångar inte mer än husets dörr. Reparera skiten vill den inte heller göra utan låter mig tillbringa en hel dag - i onödan.
NU får ni den stora skansen att hjälpa mig. Vad ska jag göra? :(.. Provat verkligen allt. Vill verkligen chatta med mina fjortispolare. Tack på förhand, Trött student.

Permalänk

Verkar vara det för många i Sverige, varför vet jag inte, tänkte att ngn skulle ha svar här inne. Jag håller just på att leta. Jag har detta problem också och har haft det hela dagen.

Men det verkar inte vara alla som har det problemet.

Sen är det många som säger att deras MSN funkar men då har de inte provat att skicka mess, då får man felmeddelandet "Det gick inte att leverera följande meddelande till alla mottagare:"

Men det kanske blir bättre efter midnatt. Men jag ska söka vidare. Såg att flera skrivit här inne att även de har problem.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Okej, verkar vara märkbart många BBB användare som råkat ut för de, finns en annan tråd i denna sektion som har liknande problem. Hur konstigt som helst. Kan även tillägga att jag inte ens kommer åt Hotmail.com. Har Spytbot sökt men fann inget. Lyckas ibland vara inne kanske 15 minuter, efter de kommer meddelandet "det meddelandet du skickade kom inte fram".

Permalänk

Kanske beror på att de flesta har BBB :). Riksnet, Ipbolaget, Bitcom de har också problem. Dock har jag BBB.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Det e samma här..jag kan logga in på msn men inte skicka meddelanden utan dom kommer tillbaks igen och svårt att logga in ibland med, har varit så hela dagen. (Har Ipbolaget)

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Samma här också (Gavlenet...)

Permalänk
Medlem

starta om datorn så funkar msn nog, har gjort det på 3 av mina datorer och då har msn funkat att skicka osv. Hotmail funkar fortfarande inte för mig

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Totalt omöjligt att komma in periodsvis, får lite olika felmeddelanden varje gång, jag har BBB, hjälper det att ringa och klaga tro?
Startat om ett antal gånger...

Permalänk
Medlem

Samma problem här.. Msn/hotmail/passportsidor är omöjliga att komma in på!! Spelar ingen roll vad man gör verkar det som scannat efter virus och annat skräp men jag är ren.
Fungerade för mig i 5 minuter igår förmiddag men sen dess har jag ej kunnat komma in på någon av ovanstående!

Har blixtvik som leverantör. Vad är det felet sitter i egentligen?
Behöver en lösning, tjejen tror att det är mitt fel..

/Doope

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/2.1085/1.97469

konstigt att det bara är några få Isper som drabbats.
Annars kan jag tipsa om att byta till jabber istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto

Annars kan jag tipsa om att byta till jabber istället

Det är bara två som jag känner som använder jabber, blir inte lika roligt på någotvis. Så ensamt...

Permalänk
Medlem

80072efd
det börjar bli lite vanligt också..

har för tillfället 4 st datorer som får det.
en gick att få rätt på . "använd proxyserver" var i kryssad på den ena, och efter avbockning så fungerade det.

Roligt nog fungerade det på resterande att formatera skiten. hum..

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

ehm, kommer inte in på msn messenger å kan inte kolla hotmail.. vart hittar man så man kan avbocka "använd proxyserver"?

Linz.

Permalänk
Medlem

Har samma problem

Har googlat nu också, kan inte få det att fungera.. Hittar inte "använd proxy server" osv. Någon som kan ge svar?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Lite onödigt att väcka en tråd som är över ett halvår gammal...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

hittade proxyserver grejjen, den finns under verktyg, internetalternativ, connections, LAN settings . grejjen e dock den att d inte va nån ruta som va ikryssad....

är ny här, så jag googlade 80072efd å då kom ja till denna tråden, ber så mkt om ursäkt...

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på anledningen varför många var BBBare är nog det stora Kund antalet.

men ja, specifikt med BBB gäller ju att pröva stänga av säkerhetspaketet ( fsecure )'s internet sköld, logga in, efter det starta den igen, alt. bara tillåta msn i fsecure så ska det fungera.

min lösning ivf.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem, saken är dock den att när ja trycker på logga in och den börjar logga in (utan resultat) så märker jag att jag inte kommer in på nån internetsida. Dock fungerar nerladdning (uTorrent), vilket jag tyckte var knepigt så jag gick in på Aktivitetshanteraren och där körs ett program som startas när man loggar in på Messenger som heter wlcomm.exe (Windows Live Communication Platform) i listan. När man avslutar det programmet så avbryts inloggningen på messenger och webbläsaren börjar fungera. om jag installerar förra vesionen av messenger (Windows Live Messenger 8.5) så fungerar den utmärkt. Kan förresten tillägga att jag har senaste messenger (Windows Live Messenger 9.0), är ansluten med Telia FiberLan (Fsecure a.k.a. Telia Säker Surf) och har Windows XP.
PS. Flickvännen har samma problem, hon har Vista. DS.

Permalänk
Medlem

Har samma problem kommer varken in i Steam eller i msn

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.