Bild på era Antec 900 Ultimate Gamer Case!

Permalänk
Medlem

Bild på era Antec 900 Ultimate Gamer Case!

Ja, posta på era bilder här..
om ni har moddat dem osv.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Jag ska antagligen köpa ett 900 snart.. Är det att rekomendera jämfört med t.ex. https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LIPC65... ?

Mvh jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Hej Barry!
Jag köpte ett Antec Ninehundred Gamers Case idag ;D
Är mycket mycekt nöjd faktiskt, har alla fläktar på L (vilket räcker) och den är jäkligt tyst. Nu är det min PSU som överröstar allt (en gammal North Q 400 watt). Så får bli att jag köper en ny till denna burken.
Ska dock snart bygga ett nytt system snart, så jag ville köpa denna Antec Ninehundred för att se om den är bra eller inte. Så jag ska förmodligen köpa en till när jag bygger min nya dator (inom 2 månader).

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk

är inte den lådan lite liten? För 8800gtx?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
är inte den lådan lite liten? För 8800gtx?

nä, är gott om plats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ninehundred är sjysst...men jag gillar på182..nice me kabeldragningen

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk

Barry, hur gjorde du med front panelerna när du målade dem.. Sprayburk?

Mvh Jack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praw
Barry, hur gjorde du med front panelerna när du målade dem.. Sprayburk?

Mvh Jack

ja, skruvade loss dem och så sprayade med "fälg färg" som jag köpte på Karlssons för en billig pening

Visa signatur

Permalänk

Okej, riktigt fint vart det!
Hoppas fler lägger upp bilder, trist att bara se marknadsbilden =/

Mvh Jack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dock är ju denna tagen innan ac freezern kom i.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
nä, är gott om plats.

Det vill jag gärna se bildbevis på...:)

Citat från GotFrag Hardware; " If you're wondering if an NVIDIA GeForce 8800GTX or ATI Radeon X2800XTX card will fit, know that it will be tight, but don't expect those cards to fit with the black fan bracket that comes with the case."

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem.

jpdå de får plats har åxå ett 8800gtx i mitt ninehundred fast de är tajt de är väll en max 2 cm att den ska ta i

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

Bilder, tagna med min LG U880 därav den kassa kvalitén (N95an kommer inte förrän efter den 21:e )

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Haha Barry ditt nätagg e ju en dvärg mot mitt agg =P

När jag väl fick hem agget, prollekylaren och mina Noctuafläktar från USA och skulle slänga ihop datorn (sign) så märkte jag verkligen hur litet ett Antec Nine Hundred egentligen är

När man ser det på bild tycker iaf jag att det nästan ser större ut än det är i verkligheten och med dom grejorna jag har i min burk (Noctuakylaren med dubbla Noctua 1200rpm fläktar och nätagget) så känns det lite trångt att jobba i chassit och alla jäkla kablar som kommer med agget, inte dom modulära då utan bara dom som sitter fast, ligger som en stor klump i och under nedersta hårddiskburen >.< (har absolut ingen aning hur jag ska lyckas med att använda dom modulära kablarna när jag köpt mina graffekort )

Detta agget är något i hästväg när det gäller PSUs med sina 1000 watt och sin storlek men också sin tyngd eftersom det väger nånstans mellan tre och fem kilo (olika uppgifter när jag kollat på olika ställen och det är ju lite svårt att väga själv när det redan sitter i lådan)

En anledning till att jag valde just ett Antec Nine Hundred till mitt nya M0nst3r var att nätagget ligger i botten av lådan och vilar på dom där gummiplopparna, av förståeliga skäl vill jag ju inte ha detta agget hängandes uppe i lådan med bara fyra sketna skruvar som håller det i bakänden

Bilder, tagna med min LG U880 därav den kassa kvalitén (inga pengar till en N95 än =/ )

http://pici.se/thumbs/t_enszFuixT.gif

http://pici.se/thumbs/t_fLyRkAARg.gif

haha sjukt stort xD

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem
Citat:

När jag väl fick hem agget, prollekylaren och mina Noctuafläktar från USA och skulle slänga ihop datorn (sign) så märkte jag verkligen hur litet ett Antec Nine Hundred egentligen är

När man ser det på bild tycker iaf jag att det nästan ser större ut än det är i verkligheten och med dom grejorna jag har i min burk (Noctuakylaren med dubbla Noctua 1200rpm fläktar och nätagget) så känns det lite trångt att jobba i chassit och alla jäkla kablar som kommer med agget, inte dom modulära då utan bara dom som sitter fast, ligger som en stor klump i och under nedersta hårddiskburen >.< (har absolut ingen aning hur jag ska lyckas med att använda dom modulära kablarna när jag köpt mina graffekort )

Detta agget är något i hästväg när det gäller PSUs med sina 1000 watt och sin storlek men också sin tyngd eftersom det väger nånstans mellan tre och fem kilo (olika uppgifter när jag kollat på olika ställen och det är ju lite svårt att väga själv när det redan sitter i lådan)

En anledning till att jag valde just ett Antec Nine Hundred till mitt nya M0nst3r var att nätagget ligger i botten av lådan och vilar på dom där gummiplopparna, av förståeliga skäl vill jag ju inte ha detta agget hängandes uppe i lådan med bara fyra sketna skruvar som håller det i bakänden

Bilder, tagna med min LG U880 därav den kassa kvalitén (inga pengar till en N95 än =/ )

ÅHH!!!!!!

det där är STORT!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praw
Okej, riktigt fint vart det!
Hoppas fler lägger upp bilder, trist att bara se marknadsbilden =/

Mvh Jack

glöm ej att spraya fläkt-hgållarna oxo de som är innanför,, ananrs lyser det ju svart igenom..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

varför skulle du behöva 1 kw i den där lilla burken? komplett onödigt enligt mig

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michieff
varför skulle du behöva 1 kw i den där lilla burken? komplett onödigt enligt mig

Det har gått hysteri kring kraftiga nätagg, folk köper dom inte för att dom behöver dom utan för att dom kan...;) Alltid kul att skryta för andra vilket denna tråd vittnar om eller för att impa på polarna i korvkiosk kön eller liknande.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Frågan är ju också varför razor har skrivit att han har GTX i SLi när han inte har det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Frågan är ju också varför razor har skrivit att han har GTX i SLi när han inte har det.

Läs sista meningen i hans sign

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

posta mer pixx

Visa signatur

Permalänk

Jaja Razor... Vad ditt kommande system verkligen förbrukar kan vi bara titta i stjärnorna efter men uppenbarligen har du inte riktigt koll på läget.

Killen i följande artikel har en överklockad QX6700, 2x OC 8800GTX, ett nforce 680i och lite andra prylar och han klarar sig bra med ett nätagg på 500W: http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36066

Men huvudsaken är att du är nöjd, för min egen del så konstaterar jag att ditt val av nätagg är alldeles uppåt väggarna...:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde precis detta chassi och jag har lite frågor till er ägare av det. Är det krångligt att montera sina delar i det, syftade på det bottenmonterade nätagget. Sedan, hur är ljudnivån med alla fläktplatser upptagna? Har chassit levt upp till era förväntningar?

En blivande Antec 900-ägare :).

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför ni klagar så på Razor.

Det är väl bättre att ha en nätdel på 1KW där det används ~500W än att ha ett 620W där lika mycket används?

Den ena får anstränga sig medans den andra nätdelen tar det med ro.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Jag byggde ett Antec 900 chassi igår. Det fattas bara lite buntband på kablarna, så är det färdigt

Plus:
-Jämfört med P180 så är det gott om plats, det är mycket lätt att komma åt anslutningar på moderkort och hårddiskar.
-Mycket bra luftgenomströmning. Jämfört med P180 så sjönk tempen på grafik-CPU från 62 till 51 grader (idle).
-Lättjobbat vid hårdvaruinstallation.

Minus:
-Dokumentationen är ganska dålig, och man får lista ut det mesta själv. Vaggan för 3,5 var det besvärligaste att krångla med, eftersom den kan vändas åt 2 håll/monteras ihop med täckgallret framtill (jag har en inbyggd kortläsare).
-Klart ljudligare än P180, eftersom lådan inte är dämpad. Det är främst nätaggregatet som hörs ordentligt högt, men också ljudliga hårddiskar, typ Raptor.
-Kan tänka mig att datorn drar i sig en hel del damm, det finns inga dammfilter som på P180.

Anm:
Jag använde förlängningar på kablarna till moderkortet för snyggare kabeldragning. Det hade gått utan, men då hade kablarna dragits över grafikkortet, inte så vackert när det nu finns ett fönster på lådan.
Mina 3 hårddiskar sitter i lägsta facket. Jag kör mellanfacket som lufttunnel med 2 fläktar. Också fläkt på sidan.

Sammanfattning:
Snyggt, bra och lättjobbat chassi. Mycket bra luftgenomströmning/kylning. Hög ljudnivå pga dålig dämpning och många lufhål, se till att få ett tyst nätaggregat.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAC_Viking
Jag byggde ett Antec 900 chassi igår. Det fattas bara lite buntband på kablarna, så är det färdigt

Plus:
-Jämfört med P180 så är det gott om plats, det är mycket lätt att komma åt anslutningar på moderkort och hårddiskar.
-Mycket bra luftgenomströmning. Jämfört med P180 så sjönk tempen på grafik-CPU från 62 till 51 grader (idle).
-Lättjobbat vid hårdvaruinstallation.

Minus:
-Dokumentationen är ganska dålig, och man får lista ut det mesta själv. Vaggan för 3,5 var det besvärligaste att krångla med, eftersom den kan vändas åt 2 håll/monteras ihop med täckgallret framtill (jag har en inbyggd kortläsare).
-Klart ljudligare än P180, eftersom lådan inte är dämpad. Det är främst nätaggregatet som hörs ordentligt högt, men också ljudliga hårddiskar, typ Raptor.
-Kan tänka mig att datorn drar i sig en hel del damm, det finns inga dammfilter som på P180.

Anm:
Jag använde förlängningar på kablarna till moderkortet för snyggare kabeldragning. Det hade gått utan, men då hade kablarna dragits över grafikkortet, inte så vackert när det nu finns ett fönster på lådan.
Mina 3 hårddiskar sitter i lägsta facket. Jag kör mellanfacket som lufttunnel med 2 fläktar. Också fläkt på sidan.

Sammanfattning:
Snyggt, bra och lättjobbat chassi. Mycket bra luftgenomströmning/kylning. Hög ljudnivå pga dålig dämpning och många lufhål, se till att få ett tyst nätaggregat.

Tack för den lilla genomgången! Då har man lite att gå på Är dem medföljande fläktarna bullriga även på det tystaste läget?

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Fläktarna är tysta och fina, hög kvalité, susar bara lite lågt på lägsta farten.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Är ju flera som uppenbarligen har denna låda!
Fram med kameran nu!

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
http://bryanhead1.home.comcast.net/needpics.gif

Är ju flera som uppenbarligen har denna låda!
Fram med kameran nu!

Jag skulle tagit bättre bilder om jag kunnat men min Nokia N95 har inte kommit än, den kommer inte in i lager på datorbutiken förrän den 21:e

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

ok razor...tack för din enorma genomgång..jag bråkar inte med dig om du vill uppleva det så...kul att man ser inlägg och funderingar som något genomskärande svärd som slås i hjärtat...uppenbarligen älskar du ditt system mer än nått men vi ska lämna det där

jag menade inte att hoppa på ditt val av nätagg...men jag kan tycka att det är ett tveksamt val av låda..du skulle behöva en betydligt större låda...

sen kan jag väl tänka mig att ditt system nu kommer alstra helt sjukt mycket värme...vore ju en blessing om fläktarna (dom där 5 st och 200mmaren) kommer kunna driva ut all varmluft...ljudvolymen lär ju bli i en egen liten genre men ska man ha ett monster så ska man.. bygg en balkong åt den typ :S o ha den ute

Visa signatur