Permalänk
Medlem

Kan man lita på B-ray.se ??

Tja

Har kollat efter en data en längre tid nu och letar efter något som står sig i längden, är ute efter minst 8800 GTS 640mb och Intel Core 2 E6600 (2.4ghz 4mb cache).
Ja hamnade hela tiden på runt 11 000-14 000 hos stora välkända företag som dustin och komplett.
Det var då jag såg en sida som heter http://www.b-ray.se/ på blocket.
De annonserade ut en toppendator, bättre än jag väntade mig för 9 000.
Helt otroligt tyckte jag så ja kollade lite mer på sidan, de har ingen butik utan det är hämtning som gäller.

Frågan är, kan man lita på dem? Nån som har handlat där innan och vet vad dom går för? Garanti, kvalitet på varorna etc, allt som kan hjälpa

Vet inte så mycket om datorköp men jag tror att deras datorer håller i längden.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Fråga dig själv om det är värt att ta risken och köpa en hel dator hos ett företag som du vet så lite om? Jag har googlat lite och inte hittat några negativa saker. Men som skrivet så ställde du frågan ifall någon annan har erfarenhet av dem. Vi får se vad folk skriver:-)

Specifikationerna på de datorer de har på sin hemsida är verkligen bra grejer(med undantag av de lite budgetbetonade moderkorten) men om du inte skall överklocka så är de mycket bra:-)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket fulhack till webbsite, ser ut som om den är gjord i dreamweaver på en helg..

Så länge du hämtar burken, och kollar i den först så allting står rätt till så bör det väl inte vara någon större fara.

Permalänk
Medlem

Hur betalar jag?
Kontant eller avbetalning via Nordea Finans vid hämtning. Vi tar ej kort i dagsläget.

Från B-ray.se

Så länge du inte betalar i förskott så är det inga problem. Jag har själv kollat deras priser och tycker de är lite för bra ibland...

Jag är mer tveksam över deras svaga nättagg. Dem använder alltid 500W även för 8800 GTX, går det verkligen?

Permalänk
Medlem

Så ni tror att jag kan lita på dem?

Men kan man verkligen lita på att jag får vad jag vill ha i lådan jag hämtar?
Jag är ingen expert så dom skulle lätt kunna lura mig, jag kan sätta ihop en data men ett klistermärke på grafikkortet skulle nog kunna lura de flesta.

Jag ville inte hamna i sitsen att jag har köpt datan men kan inte få service eller lämna tillbaka den ifall något krånglar. Det är 10 000kr+ det handlar om.

Lessen om jag låter anklagande men jag e jäkligt osäker och ber de bästa jag vet om råd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makerz
Så ni tror att jag kan lita på dem?

Men kan man verkligen lita på att jag får vad jag vill ha i lådan jag hämtar?
Jag är ingen expert så dom skulle lätt kunna lura mig, jag kan sätta ihop en data men ett klistermärke på grafikkortet skulle nog kunna lura de flesta.

Jag ville inte hamna i sitsen att jag har köpt datan men kan inte få service eller lämna tillbaka den ifall något krånglar. Det är 10 000kr+ det handlar om.

Lessen om jag låter anklagande men jag e jäkligt osäker och ber de bästa jag vet om råd

Vi förstår dej. Hade jag själv handlat en dator för 10 000 + så hade jag nog sattsat lite mer pengar och köpt från ett mer känt företag.

Dock kan dom vara seriösa och du får det du beställer, men gjort är gjort. Blir du lurad så blir du, annars får du det du vill ha.

Jag tror jag hellre lagt ut lite pengar till tillexempel till datorbutiken.se eller komplett.se, för då vet jag att ajg får det jag vill ha.

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Jag skickade helt fräckt ett mail till dem och frågade om deras organisationsnummer....Återkommer med ett svar

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Jag skickade helt fräckt ett mail till dem och frågade om deras organisationsnummer....Återkommer med ett svar

bara innehållet i mailet inte var lika fräckt

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Hej!
Vad säger ni...?

Fick följande svar:
--------------------------------------------

Hej:

Vårat orgnr är: 7206191624

Förstår att det är du från Sweclockers, för att jag såg tråden i forumet.

Ni behöver inte oroa er, vi har funnits i 4år och med många nöjda kunder.

Det är väl som så att många blir lite fundersamma när vi har så låga priser, men jag tycker att det är bra att ni skriver på forumen för att få svar så ni kan hjälpa varandra.

Keep it going!

Kenneth

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?SearchType=4&wflWhi...

Detta är adressen till deras affär, enligt hemsidan. Ser lite mer privat ut än ett ställe som säljer datorer.

EDIT:

Lägger till detta också:

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&wflWhit...

Permalänk

Mycket bra priser för datorpaket

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Som ni säkert såg så funderar jag också på att köpa på B-ray, då undrar jag är det någon som köpt där än?

Permalänk
Medlem

Detdär orgnummret som du fick i mailet Subrosa, kan man kolla upp det på något sätt?
Och Rulle91, jag vet inte exakt om ja ska köpa där men det lutar mot att jag åtminstonde åker förbi där nån gång nästa vecka. Jag ska skriva hur det gick och om sakerna man får verkar korrekta.

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om hur man gör det, men som allt annat här i Sverige, så är det väl offentlighets principen som gälller.
det låter som en enskild firma, och den skall väl ? registreras hos länstyrelsen..tror jag...?

sedan vet jag att det finns internet tjänster där man kan kolla upp ngn´s ekonomiska historia, och det bör väl även finnas sådana tjänster för företag, oavsett bolagsform.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Subrosa, är helt säker på att det finns, kommer snart med edit när jag kollat upp det .
MvH

Permalänk

kollat upp lite mer om b-ray, men känner mig fortfarande lite osäker =/. är väldigt sugen på att beställa en dator därifrån då det är helschysta priser. men.. ja.. aldrig hört talas om, hittar inga omdömen om dom eller nåt heller =/.

nån som vet nåt mer än?

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk

Snälla kan någon som verkligen handlat på B-ray.se säga hur det gick och som supporten. Hur fungerar utlämningen? Ser ma produkten och betalar sen? Tacksam för svar!

Permalänk

Jag undrar osso om de fake-ar eller inte, nån som vet? sen undrar jag också om netgiganten e 100% säkert att beställa ifrån, orka bli ripped off på 10 tusing...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

men asså om de har funnits i 4 år så som han i brevet säger så borde man ju ha hört om dom. det tycker jag är lite konstigt. vet inte vad ni tycker:P

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk

Bara att beställa från dem, ni betalr ju inte förens om 4 månader, inom den tidsramen så borde man ju vara säker på om man fått det som man ville och om det fungerar.

Permalänk

Vaddå betalar om 4 månader?

Permalänk

"Köp nu! Betala om 4 månader!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
"Köp nu! Betala om 4 månader!"

Ok, men har du erfarenhet av butiken?

Permalänk
Medlem

Ingen som frekventerar Detta forumet tycks ha ngn första hands info om denna butik...
Kan man inte utröna ngt utav Frånvaren utav svar i denna tråd måntro...

Visa signatur

Permalänk

Jag ska köpa en dator vid Augusti, skulle vara kul om någon kunde säga med säkerhet.

Permalänk
Medlem

Verkar som doms support forum är ny ni kan fråga där.

http://www.b-ray.se/forum/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EkeNs
men asså om de har funnits i 4 år så som han i brevet säger så borde man ju ha hört om dom. det tycker jag är lite konstigt. vet inte vad ni tycker:P

Det är ett litet företag, och har antagligen inte många anställda! dom har en liten butik i sumpan.

finns ingen anledning att oroa sig! skulle dom "blåsa" dig är det att bara att ta till allmänna reklamations nämden.

såhär skriver B-ray:

"Tillvägagångsätt angående Garantier
Från dagen du köper din produkt så har du Garanti i minst 1år (våra datorer har nu 2år)

Vi testar alla datorer innan vi levererar, men det kan hända att tex. ett nytt minne, moderkort, nätaggregat eller grafikkort har ett fabrikationsfel,
eller att någonting i datorn "går sönder"
Det är då Garantin gäller.

1. Du kontaktar oss via e-post eller telefon och beskriver felet.
2. Ibland så är det inget "fel" på datorn utan problemet kan lösas via e-post eller telefon.
3. Kvarstår problemet så lämnar du in hela datorn till vårat lager.
4. I normala fall så lagas datorn inom 2dagar, och om felet är snabbt avhjälpt så kan du vänta medans vi reparerar.
"

Jag hade testat, finns inget att oroa sig för alls.
små företag har mest att förlora på svindleri!

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 1,8Ghz @ 3.4Ghz || Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet || Asus P5N-E SLI || XFX GeForce 7900GS 600M 256MB @ 630/1870 || Corsair PC5300 DDR2 2048MB 667 MHz || Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM + Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM || Tagan TurboJet 1100W || Samsung 24" LCD Widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Static84
Det är ett litet företag, och har antagligen inte många anställda! dom har en liten butik i sumpan.

finns ingen anledning att oroa sig! skulle dom "blåsa" dig är det att bara att ta till allmänna reklamations nämden.

såhär skriver B-ray:

"Tillvägagångsätt angående Garantier
Från dagen du köper din produkt så har du Garanti i minst 1år (våra datorer har nu 2år)

Vi testar alla datorer innan vi levererar, men det kan hända att tex. ett nytt minne, moderkort, nätaggregat eller grafikkort har ett fabrikationsfel,
eller att någonting i datorn "går sönder"
Det är då Garantin gäller.

1. Du kontaktar oss via e-post eller telefon och beskriver felet.
2. Ibland så är det inget "fel" på datorn utan problemet kan lösas via e-post eller telefon.
3. Kvarstår problemet så lämnar du in hela datorn till vårat lager.
4. I normala fall så lagas datorn inom 2dagar, och om felet är snabbt avhjälpt så kan du vänta medans vi reparerar.
"

Jag hade testat, finns inget att oroa sig för alls.
små företag har mest att förlora på svindleri!

Jag trodde allmänna reklamations nämnden inte kunde besluta om rätt eller fel.... Var det inte bara häromdagen de ( tidningarna ) hade publicerat en artikel om reseföretag som varit uppe i "arn", där de påstod att företaget inte var Skyldig ( juridiskt ) att följa "arn´s" rekomendation ????

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.b-ray.se/forum/viewtopic.php?t=9&sid=6e4ebe307bf11...

YEAH Sweclockers och fragbite jag har inte köpt därifrån men ett par st från fragbite har ju det vet inte vilka men man har ju läst kommentarer som B-ray.se har skit bra datorer iaf.