Var inne på kominn (www.kominn.se) fysiska butik där jag ofta fyndar lite "junk" så får jag syn på 3st gammla laptops, 1st Mac av helt okänd model och 2st Lapline, en lite skabbig och den som jag tar åt mig och knallar till kassan.
han i kassan frågar om jag är intresserad av att fixa gamla bärbara, visst är jag det (fixa 11st åt dom genom en kompis) så han gick till verkstan och kom med en något nyare bärbar sak utan HDD och DVD, compaq Evo N600c.. det är en 500HMz säger han, 200kr så är den din.
Fan jag hade bara 200kr på mig och tog Evon, inte helt fel då det var ingen skit dator ändå, 1.6GHz Intel M Pentium och 32MB Ati Mobile Radeon.. 200kr alltså, behövde bara skärmen till min Evo N160..
Hur som helst så handlar det inte om den "nyare" datorn utan Lapline datorn, åkte in och köpte den också så klart
Ända jag vet om datorn är att det sitter i en Intel 486 DX2 på extrema 50MHz, det blir roligt å leka med
Lite bilder:
Underligt RAM, EDO kan jag förstå men 4 eller 8MB... kanske lägre?
Och så till problemet, vilket är vad i "power" kontakten, saknar orginal agg så det blir å fixa en själv.. +/-? längst ner till höger verkar vara +