Gammal Laptop, behöver lite hjälp

Permalänk
Avstängd

Gammal Laptop, behöver lite hjälp

Var inne på kominn (www.kominn.se) fysiska butik där jag ofta fyndar lite "junk" så får jag syn på 3st gammla laptops, 1st Mac av helt okänd model och 2st Lapline, en lite skabbig och den som jag tar åt mig och knallar till kassan.

han i kassan frågar om jag är intresserad av att fixa gamla bärbara, visst är jag det (fixa 11st åt dom genom en kompis) så han gick till verkstan och kom med en något nyare bärbar sak utan HDD och DVD, compaq Evo N600c.. det är en 500HMz säger han, 200kr så är den din.
Fan jag hade bara 200kr på mig och tog Evon, inte helt fel då det var ingen skit dator ändå, 1.6GHz Intel M Pentium och 32MB Ati Mobile Radeon.. 200kr alltså, behövde bara skärmen till min Evo N160..

Hur som helst så handlar det inte om den "nyare" datorn utan Lapline datorn, åkte in och köpte den också så klart

Ända jag vet om datorn är att det sitter i en Intel 486 DX2 på extrema 50MHz, det blir roligt å leka med

Lite bilder:

Underligt RAM, EDO kan jag förstå men 4 eller 8MB... kanske lägre?

Och så till problemet, vilket är vad i "power" kontakten, saknar orginal agg så det blir å fixa en själv.. +/-? längst ner till höger verkar vara +

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Jag förstår inte det roliga iofs, någon form av fetich?

Det kan man lungt säga, är säker en riktig psycho när det gäller datorer m.m

Eller plain simple prylbög.

Dator komponenter till höger och vänster här hemma.
7st kompletta datorer, 3st laptop, 6st PDA, 8st Playstation, 3st Playstation2, 2st Xbox... listan blir lång om jag skulle ta upp allt, jag är lite av en samlare i onödan.. men bara det som man kan och kommer att använda någon gång.

Ägaren till kominn är snäppet värre, köper in massor av datorer/servrar m.m, behåller det han tycker om men hans tant har tvingat honom att bli av med allt onödigt.
Så han säljer bort överflödet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kul tråd, du är sjuk på ett bra sätt

Min första PC var iofisg stationär mn det var en 50MhZ DX2 (polarna hade ZX?, den utan "matteprocessor" !). Naturligtvis clockade man den... till 66 MHz!

Permalänk
Medlem

SX ska det vara om den inte har matteprocessor.

Permalänk
Avstängd

Rolig leksak!
Lyckos dig som bor nära en "skrot handel"
Här i Stockholm kan man inte köpa sådana godbitar!

Visa signatur

Alienware Area-51 7500