Uppgradering från Dell
Nu känns det som att det är dags. Jag har suttit ett år på den här burken nu och den känns mest som skräp.
Jag började titta runt och kom fram till att jag behöver i stort sett en helt ny dator. Det jag tänker spara från denna burken är mitt älskade ljudkort (creative x-fi), hårddiskar, optisk enhet och eventuellt processorn men jag undrar om det ens går att behålla den. Det är en Pentium D 930 på 3 ghz. Frågan blir i alla fall om kylningen kommer att fungera. Om det behövs kan jag ge en beskrivning men det är lite krångligt och det kanske är lika bra att köpa en ny processorkylare i alla fall?
Jag har tittat runt lite och det jag vill ha är en intel baserad dator och det lutar mot ett nvidia 8800 gts 320mb grafikkort. Jag vill ha möjligheten att använda SLI i framtiden om det inte är någon som protesterar? I övrigt är jag helt såld på detta chassit http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326574 men om någon hittar något billigare i ungefär samma stil är jag öppen för förslag
Datorn ska användas till spel som crysis men även vara lite all round. Jag kan tänka mig att överklocka dock är jag inte så hemma på det området men det går väl att läsa sig till.
Försök att hålla priset nere så gott det går, jag kan tänka mig att betala upp till 8k men sen börjar det bli lite mycket tycker jag.
Sen är det helt upp till er kära medlemmar att komma med förslag. Jag är öppen för det mesta