Permalänk
Hedersmedlem

Ny forumdel

Hej!
Folding@Home blir allt mer populärt här på sweclockers, vilket är bra! Tyvärr så finns det inte riktigt plats för det. Det som finns nu är en klistrad tråd under "Microsoft Operativsystem". Enligt min mening så hör den inte hemma där, men jag har inget förslag om vart tråden skulle flyttas. Dessutom börjar tråden bli så stor så att dom som är nya inom F@H inte orkar läsa alla inlägg (det har jag full förståelse för) utan frågar samma frågor om och om igen.
Mitt förslag är att öppna upp en ny forumdel, eller kanske en sub-del under "Övriga ämnen".
Då kan man ha en klistrad FAQ för nybörjare, information om de olika klienterna som finns, hjälp till optimeringar osv.
Arbetet från er sida blir inte så mycket samtidigt som det underlättar för nykomlingar och andra intresserade.
Men det viktigaste av allt, såklart, så kommer det ge ökat intresse och förhoppningsvis många fler som donerar sin processorkraft till något nyttigt!

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Vi har diskuterat det här internt och kommit fram till att antalet inlägg om ämnet i dagsläget är för litet för att motivera en helt ny forumdel. Vi tror att den stora foldingtråden tillsammans med andra trådar i Microsofts operativsystem, Unix och övriga operativsystem, Övriga ämnen/Hobby, fritid och livsstil samt Övriga ämnen/Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt bör räcka i dagsläget. Blir aktiviteten i framtiden större, kan kanske däremot en ny forumdel bli lämplig.

Jag hoppas att du har förståelse för vår hållning och önskar dig en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Hej!

Vi har diskuterat det här internt och kommit fram till att antalet inlägg om ämnet i dagsläget är för litet för att motivera en helt ny forumdel. Vi tror att den stora foldingtråden tillsammans med andra trådar i Microsofts operativsystem, Unix och övriga operativsystem, Övriga ämnen/Hobby, fritid och livsstil samt Övriga ämnen/Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt bör räcka i dagsläget. Blir aktiviteten i framtiden större, kan kanske däremot en ny forumdel bli lämplig.

Jag hoppas att du har förståelse för vår hållning och önskar dig en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Hej!

Om vi kan skaka fram någon som kan göra en vettig sida åt swecfoldarna, då kanske alternativet om att länka till den från sweclockers kvarstår? Har för mig att xphaze nämnde den lösningen tidigare. Då gör vi iallafall något. Tanken var väl från början att man skulle göra något för att få fler aktiva medlemmar. Men som det verkar på det du skrev så skulle ni låta det vara som det är nu, eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Föslaget om att flytta tråden (och klistret) till Hobby/Fritid-delen som tydligen är en mer välbesökt forumdel verkar vara enda alternativet. Att låta tråden ligga kvar där den är kommer nog inte att ge så mycket mer än det redan har.