BF 2 och vista probs...

Permalänk
Medlem

BF 2 och vista probs...

Tjena, har nyligen inskaffat ny dator.

När jag ska lire BF 2 så kommer jag in på server och så utan problem och det går snabbt etc etc. Men efter ca 30 sek så kickas jag av punkbuster och får detta meddelenade:

FELMEDDELANDE FRÅN PUNKBUSTER:
you have been kicked via punkbuster for (0 min)
restriction: Inadequate O/S privileges

Någon som vet problemet?

Permalänk
Medlem

Re: BF 2 och vista probs...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedis90
Tjena, har nyligen inskaffat ny dator.

När jag ska lire BF 2 så kommer jag in på server och så utan problem och det går snabbt etc etc. Men efter ca 30 sek så kickas jag av punkbuster och får detta meddelenade:

FELMEDDELANDE FRÅN PUNKBUSTER:
you have been kicked via punkbuster for (0 min)
restriction: Inadequate O/S privileges

Någon som vet problemet?

Prova att högerklicka på bf2 ikonen och välj egenskaper och bocka i att det ska köras som administratör. Samt se till att du är administratör.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

var fixar man så att man e administratör hela tiden så att man inte måste högerklicka hela tiden?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Re: Re: BF 2 och vista probs...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Prova att högerklicka på bf2 ikonen och välj egenskaper och bocka i att det ska köras som administratör. Samt se till att du är administratör.

Tack, det fungerade

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
var fixar man så att man e administratör hela tiden så att man inte måste högerklicka hela tiden?

Det finns en möjlighet genom att högerklicka på ikonen, och sedan välja "kör alltid som administratör" under någon av menyerna.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad också btw...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det finns en möjlighet genom att högerklicka på ikonen, och sedan välja "kör alltid som administratör" under någon av menyerna.

Jo det har du förklarar åt mig redan tidigare har jag för mig. Men tänkt om det skulle råka finnas nånstans så man inte måste högerklicka på alla ikoner och välja utan att man ställer in så man alltid är administrator för alla program. Äh, hoppas ngn fattar hur jag menar..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum