Permalänk
Medlem

Dyraste cashew nötter ?

Skapligt dyra cashew nötter på lösvikt här i stan.
Undra vad medlemspriset ligger på

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Haha, måste vara speciella nötter.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

ojojoj, skapliga kilo priset det lär vara

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Någon som vet om ett kilo nötter väger mer än ett kilogram nötter?

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Någon som vet om ett kilo nötter väger mer än ett kilogram nötter?

Borde tämligen vara det samma. Kg=Kilogram så det väger nog ett kilo vilket som.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Någon som vet om ett kilo nötter väger mer än ett kilogram nötter?

Det beror nog på vad det är för nötter :p.

edit:
Kilo = 1000
Alltså menar han 1000 nötter.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

Sant whalle, fast då tråden handlar cashewnötter så syftade jag på det

(Tur att någon inte antog att kilo = kilogram)

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror minsann att trådskaparen behagar vara rolig! Det är säkert en stor påse nötter för 109kr, inte en nöt!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag tror minsann att trådskaparen behagar vara rolig! Det är säkert en stor påse nötter för 109kr, inte en nöt!

Nej det var på lösvikt. Kan fixa en bättre bild under morgondagen där det syns tydligare.

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Nästan så man vill gå till kassan med en nöt och se om dom vill kräva en på dom pengarna

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkstormz
Nej det var på lösvikt. Kan fixa en bättre bild under morgondagen där det syns tydligare.

Hur kan det synas tydligare? Det är ju per styck, alltså måste det vara en påse på minst ett kilo. 11kr/hg är ju inte så farligt, finns betydligt dyrare. Vad är problemet?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Hur kan det synas tydligare? Det är ju per styck, alltså måste det vara en påse på minst ett kilo. 11kr/hg är ju inte så farligt, finns betydligt dyrare. Vad är problemet?

Han skrev ju nyss att det var lösvikt...?

Permalänk
Medlem

Tycker vi borde demonstrera mot dessa höga priser Jag verkligen älskar Pisraschnötter och dom är svinit dyra, 1kgs påse för 90kr :/ 50kr ok men inte mer :/

Permalänk
Medlem

1 kg för 90 kr är ganska bra för hekto priset ligger ju runt 12 kr/hg, finns några ställen i gbg som säljer för 9kr/hg men om ni hittar en påse för 50 så köper jag flera kilo!! =D

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Saken är den att det handlar om en felskrivning. Det ska egentligen stå 109 kr/kg. Därav det roliga i det hela

Bilden uppdaterad nu...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk

Heh, stackars trådskapare, försöker skratta åt någons annans misstag, och vad gör han? ^^

Förövrigt så är det lite synd det där att man ibland säger kilo när man menar kilogram. SI funkar mycket bra i skriftspråk, men inte alltid lika bra i talspråk.

När vi ändå pratar lite om det här... Hur ska 5E3 uttalas? Alltså 5 * 10^3.
"Fem E Tre"? "Fem Exponent Tre"?
Hur är uttalet i Engelskan?
Blir ju lite bökigt att säga "fem gånger tio upphöjt till tre" och liknande.

Hur är det med längre uträkningar? Uttalar man bara tal i små delar? Hur gör man med exempelvis (A*B)*C? I brist på annat så säger jag just nu "agångerb gånger c", och det känns ju inte särskilt universialt... Att säga vartenda tecken kan ju bli krångligt, "vänsterparantes a gånger b högerparantes gånger c" är ju inte alltid så lätt att hänga med i.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

När vi ändå pratar lite om det här... Hur ska 5E3 uttalas? Alltså 5 * 10^3.
"Fem E Tre"? "Fem Exponent Tre"?
Hur är uttalet i Engelskan?
Blir ju lite bökigt att säga "fem gånger tio upphöjt till tre" och liknande.

Just i det fallet tycker jag att du gör en höna av en fjäder -- vad är problemet med att säga 5 000?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
Just i det fallet tycker jag att du gör en höna av en fjäder -- vad är problemet med att säga 5 000?

Det var bara ett exempel...

Det är nog inte bara jag som tycker att "5E25 delat med 5E12 är 1E13" är enklare att räkna i huvudet än "femtio kvadriljoner delat med fem biljoner är tio biljoner"?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
1 kg för 90 kr är ganska bra för hekto priset ligger ju runt 12 kr/hg, finns några ställen i gbg som säljer för 9kr/hg men om ni hittar en påse för 50 så köper jag flera kilo!! =D

Coop på landala torg hade en gång för 50 kr. Nu kostar det dock 80 kr kilot, men för några månader sen var det rejäl rabatt på nötterna.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Som polaren som köpte en påse ... salt för 150 spänn.

Det hamnade på köttbiten på kvällen när han upptäckte vad det verkligen var, men det var det godaste jävla saltet han någonsin ätit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Som polaren som köpte en påse ... salt för 150 spänn.

Det hamnade på köttbiten på kvällen när han upptäckte vad det verkligen var, men det var det godaste jävla saltet han någonsin ätit!

Din polare.. han råkar inte.... puffa orent?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Som polaren som köpte en påse ... salt för 150 spänn.

Det hamnade på köttbiten på kvällen när han upptäckte vad det verkligen var, men det var det godaste jävla saltet han någonsin ätit!

En kompis kompis var i Danmark och köpte en bit lakrits, i en zip-lock-påse, för 100 kr.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com