Prestandadatabas för hårddiskar

Permalänk
Medlem

Prestandadatabas för hårddiskar

I februari i år skapade xphaze en efterlängtad tråd där alla användare som kände för att bidra testade sina hårddiskar med programvaran hdtune och publicera modell och resultat i tråden.

Tråden har dock på senare tid mer eller mindre dött till följd av att databasen är mycket administrerad. Dessutom saknas det mer detaljerade testresultat och detaljerad information om hårddiskmodellerna.

Något annat alternativ till denna databas känner jag inte till., varför jag föreslår att sweclockers, som är en tillräckligt stor site med det användarunderlag som krävs, skapar en mer avancerad version av databasen.

Med "mer avancerad version" tänker jag mig något i stil med NHs CPU-databas; ett enkelt formulär där man fyller i hårddiskmodell (gärna exakt modellnamn, vilket inte tillämpades i den forumsbaserade versionen av tråden), testresultat samt gärna även laddar upp ett screenshot på testresultatet (så att andra användare på ett hyfsat säkert sätt kan verifiera informationen).

Databasen bör givetvis vara sökbar såväl som listbar och det låter även klokt att tydligt markera vilka reslutat som rör ssds och vilka som rör hdds.

Det skulle verkligen behövas en databas av denhär typen.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Geeks
Grundare

Hej! Vi har svårt att lägga resurser på sådana funktioner för tillfället och det kommer helt ärligt inte att prioriteras högt av oss nu, därför kan vi inte heller lova när/om vi kan presentera en sådan avdelning. Vi hade gärna också gjort ett eget större test av hårddiskar och skall se om vi kan få till ett till hösten.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Hej! Vi har svårt att lägga resurser på sådana funktioner för tillfället och det kommer helt ärligt inte att prioriteras högt av oss nu, därför kan vi inte heller lova när/om vi kan presentera en sådan avdelning. Vi hade gärna också gjort ett eget större test av hårddiskar och skall se om vi kan få till ett till hösten.

Jag förstår naturligtvis problematiken men anser samtidigt att ett större test av hårddiskar inte skulle lösa det problem som finns när det gäller att tillgång av prestandainformation på lång sikt. Se det som en investering

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här