Allmänna saker jag stör mig på...

Permalänk
Avstängd

Allmänna saker jag stör mig på...

...när det gäller att skapa inlägg.

1) "Multiciteringsfunktionen" fungerar inte tillfredsställande. Förut var det en checkbox man bockade i, och citatet klipptes in i editor-fönstret. Det var rätt bra. Nu skapas i stället direkt en citering i snabbsvarsrutan. Om man avbockar checkboxen, försvinner inte citeringen (naturligtvis - det är inte frågan om någon intelligent parser). I stället skapas en NY(!) citering. Detta kan man inte kalla för något annat än en bugg. Vidare är det ologiskt med en checkbox - denna antyder att man kan ta med eller exkludera citatet.

Dålig lösning -> Byt ut checkboxen mot en knapp, med identisk funktion.

Bätte lösning -> Byt ut checkboxen mot en knapp, med identisk funktion, och säkerställ att citeringarna i snabbsvartrutan finns kvar när man byter till nästa sida i tråden! Det är ohemult svårt att citera över sidor!

Bra lösning -> Återställ den tidigare citeringsfunktionen där man i lugn och ro kunde bocka av och för vad man vill citera. Och fixa så att man kan citera över flera sidor!

2) När man editerar ett redan skrivet inlägg ser man inte tråden. Man kan således inte "spåra" vad andra har skrivit med mindre än att öppna tråden i ett separat fönster/flik. Detta är mycket irriterande då man upptäcker att man vill citera ytterligare personer. Att tråden syns (uppochner) när man skapar inlägg är mycket värdefullt eftersom man då har tillgång till såväl användarnamn som text för att kunna citera och svara propert på andras inlägg.

Dessa båda detaljer irriterar mig nästan dagligen. Tack för ordet.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Håller med om nr 2. Får väll ändå slänga in att sweclockers är en toppen sida

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Jag stör mig stort på att multiciteringsfunktionen endast räknar en av de citerade som citerad. Många av de svårlösta och synnerligen irriterande problemen skulle åtgärdas lätt genom att man bara tog bort den onödiga och dumma regeln om att man inte kan skriva flera inlägg efter varann i samma tråd.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag stör mig stort på att multiciteringsfunktionen endast räknar en av de citerade som citerad. Många av de svårlösta och synnerligen irriterande problemen skulle åtgärdas lätt genom att man bara tog bort den onödiga och dumma regeln om att man inte kan skriva flera inlägg efter varann i samma tråd.

Jepp! Jag skulle verkligen helst ta bort den dumma regeln om dubbelpost, men antog att det var för minerad mark.

Men vad menar du med att bara en av det citerade inläggen räknas som citering? Menar du hur det indexeras när man trycker på "Citat"-knappen för att se om man är citerad? Om det är så, att man kan citera folk tagmässigt korrekt, utan att vederbörande kan få reda på det, är det naturligtvis allvarligt! (Eller har jag missförstått något?)

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jepp! Jag skulle verkligen helst ta bort den dumma regeln om dubbelpost, men antog att det var för minerad mark.

Men vad menar du med att bara en av det citerade inläggen räknas som citering? Menar du hur det indexeras när man trycker på "Citat"-knappen för att se om man är citerad? Om det är så, att man kan citera folk tagmässigt korrekt, utan att vederbörande kan få reda på det, är det naturligtvis allvarligt! (Eller har jag missförstått något?)

Precis så menar jag. För att testa detta har jag skapat ett multicitat här.

Edit: Jag blev inte notifierad om att jag blivit citerad. Blev du det? Hursomhelst är det fel.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Geeks
Grundare

Vi tittar just nu på att byta forummjukvaran då den har ett par år på nacken, tills dess kommer vi inte att göra större förändringar i forumet. Får återkomma om detta då!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vi tittar just nu på att byta forummjukvaran då den har ett par år på nacken, tills dess kommer vi inte att göra större förändringar i forumet. Får återkomma om detta då!

Ska bli intressant :-). Jag har själv funderat mycket kring dubbel-post-regeln.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Ska bli intressant :-). Jag har själv funderat mycket kring dubbel-post-regeln.

Den är väl för att förhindra bump:ning som inte är tillåtet här på swec.

Ska bli spännande att få se mer av det nya forumet, kan man få en liten sneakpeak på vilka nya funktioner som kan tänkas komma i det nya forumet? (eller helt enkelt vilka brister funktioner i nuvarande som får er att byta?)

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
Den är väl för att förhindra bump:ning som inte är tillåtet här på swec.

ja det förstår jag också, men två inlägg på raken behöver inte vara onödiga. Jag tycker det skulle vara utmärkt om man kunde väcka sin egen tråd om man skulle behöva tillföra nåt mer.
Det är ju rätt sällan folk märker en edit.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
ja det förstår jag också, men två inlägg på raken behöver inte vara onödiga. Jag tycker det skulle vara utmärkt om man kunde väcka sin egen tråd om man skulle behöva tillföra nåt mer.
Det är ju rätt sällan folk märker en edit.

Jag håller med dej, det är surt om den ligger på sidan fem och ändringen kommer inte upp i kp... Fullösningen man kan göra är att radera sitt senaste inlägg.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.