Permalänk
Medlem

Mest prisvärda chassit?

Funderar på detta chassi då jag gillar utseendet men finns det andra faktorer som man ska tänka på, tex hur ljudisolerat det är, om nätagget passar, om moderkortet passar eller är det så att allt passar?

Cooler Master Centurion 5 Miditower ATX Black/Silver without PSU/utan nätagg.
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CMCENT5BL

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

Riktigt bra! ljudisoleringen är inte särskilt bra kanske pga tunn plåt i chassit överlag så är det riktigt bra och har hög kvalitets känsla till det priset

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Mjo, det är nog ett ganska bra chassi.
Jag har Cooler Master Centurion 534+ och tänkte tipsa om det. Det finns plats för en 120 mm- fläkt i fronten, till skillnad från Centurion 5 som bara har en 80 mm i fronten och , vilket kan vara bra om man vill ha en tyst och välkyld dator.

Enda minuset jag har märkt är att HDD- buren sitter vänd 90 grader och den stoppar upp luftflödet ganska bra.

Sammanfattat ett riktigt prisvärt chassi i min mening, dessutom tycker jag att det är snyggare än vanliga Centurion 5

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ett Cooler Master Centurion 5 och det är inget fel på de chassit. Kylningen är dock inte den bästa då hårddiskarna tar upp det mesta av luftflödet. Kort sagt:

+Stilrent
+Hög kvalite för det priset
+Mycket smidig montering (hdd, cdrom och portarna därbak behövs inga skruvar till).

-Dålig konstruktion framme vid HDD
-Endast 80mm inblås (dock 120mm utblås)

Om jag skulle varit du så hade jag köpt ett Antec 900 eller Antec P182 istället. Chassit är minst lika viktigt som komponenterna. Fungerar själv på att köpa någon av dessa chassin, valet är dock svårt enligt mig