Vad är det för skillnad på alla Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på alla Xbox 360?

Hejsan!

jag som rubriken lyder, vad är det för sklinnad på, Acrade, Premium,elite.??
Kanske finns fler.

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Arkad = 256mb Minneskort, 5st "Arkad-spel", konsoll, trådlös handkontroll, kablar...
Premium = 20gb Hårddisk, Konsoll, headset, trådlös kontroll, kablar...
Elite = 120gb Hårddisk, konsoll, headset, trådlös kontroll, kablar, svart färg...

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Och den som Microsoft har petat undan är Core paketet. Den innehöll bara maskinen och en vanlig handkontroll. Ja, det nödvändigaste att kunna spela.

Edit: Enligt mig är Premium den man ska välja. 120 GB är den som vill ha alla demos sparade och trailers. Men trailers kan man se på gametrailers.com

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Premium finns inte längre.

Arcade
Value (denna kommer att utgå, samt har ingen HDMI)
Pro (Det är denna som ersatte Premium versionen)
Halo 3
Elite

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Arkad = 256mb Minneskort, 5st "Arkad-spel", konsoll, trådlös handkontroll, kablar...
Premium = 20gb Hårddisk, Konsoll, headset, trådlös kontroll, kablar...
Elite = 120gb Hårddisk, konsoll, headset, trådlös kontroll, kablar, svart färg...

MVH //Gorian

Premium tillverkas inte längre. Den har fasats ut och heter PRO nu och har HDMI utgång som extra godis jämnfört med premium

Finns ingen anledning alls tycker jag att köpa Arcade eftersom 20GB disk kostar en hel del...om man köper Arcade och vill senare ha en hårddisk så kostar Arcaden plötsligt mer än PRO totalt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Okej, men vad använder man hårddisken till? jag skall även "flasha" den.
Jag kommer inte sitta och spela online.

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nixXz
Okej, men vad använder man hårddisken till? jag skall även "flasha" den.
Jag kommer inte sitta och spela online.

Den har man för att spara spel på. Går ju att spara på minneskortet som följer med Arcade oxå men det räcker inte så jävla länge i min mening

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

så man skall ha en med hårddisk? skall man bara spra spelen på hårddisken?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Hårddisken är bra, för spel som halo 3 tex cachar kartorna på hårddisken så du slipper laddningstider hela tiden (tex. ser man rätt ofta loading...done med hårddisk, detta tar bra lång tid utan disk).

Sen till arcade får man väll bara en komposit kabel? Pro medföljer komponent och till elite hdmi.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Vissa spel kräver att du har hårddisk för vissa saker, kanske till och med för hela spelet, jag är osäker. Men jag vet att till exempel Crackdowns Co-opläge kräver att du har hårddisk.

Permalänk
Medlem

Okej, tenkte köpa ett beg så skall jag sattsa på premium och inte Acrade då?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Citat:

Okej, tenkte köpa ett beg så skall jag sattsa på premium och inte Acrade då?

Arcade är nog svår att hitta begagnad eftersom den är så pass ny. Jag kan egentligen inte se någon anledning att köpa en begagnad 360, risken är stor att du får den gamla "versionen" som lätt går sönder. Japp, satsa på Premium i så fall.

Permalänk
Medlem

Jag såg att det fanns arcade för 2200 ny på blocket. men då sattsar jag isf på premium då? Eller blir det ett wii

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag såg att det fanns arcade för 2200 ny på blocket. men då sattsar jag isf på premium då? Eller blir det ett wii

Du kan även byta in en gammal PS2 konsol+5 spel på EB Games (får ej vara EA Sports typ Fifa/NHL serien) och då får du köpa en t.ex en 360 PRO för 1499:-

Alla övriga spel du har sänker priset mer...kan vara tänkvärt om man sitter på en PS2'a

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en Acrade på pc City, sånt fint pris på den.
Jag skall mest spela spel som NHL och FIFA. Så jag känner att jag inte behöver en hårddisk.
För visst kan jag spela alla spel på Acrade och det är samma grafik.

Det enda är att det blir längre laddningstider och mindre att spara mina spel på?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänkte köpa en Acrade på pc City, sånt fint pris på den.
Jag skall mest spela spel som NHL och FIFA. Så jag känner att jag inte behöver en hårddisk.
För visst kan jag spela alla spel på Acrade?

Köp en permium annars kommer du ångra dig, vissa spel behöver hdd. Du kan inte ladda ner demos etc utan hdd. Du kan inte spela över live på vissa spel utan hdd. Men ja du kan spela arcade spel utan hdd. Men du kommer ångra dig.

Lägg 700kr extra och ta denna:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=79176

Permalänk
Medlem

Som sagt kommer inte spela online. Och inte ladda ner demos. Kommer flasha den.

Så man kan inte spela alla spel?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt kommer inte spela online. Och inte ladda ner demos. Kommer flasha den.

Så man kan inte spela alla spel?

Även om du flashar den kommer du kunna spela online med dina pirat spel, dock med chans att bli bannad. Men det gör dom nästan aldrig längre. Och jag tror nog när du väll ser allt gott du behöver hdd till så kommer du gå och köpa en för 900kr och förlora på affären. Så köp en premium, flasha och var glad.

Kom ihåg §7, får inte snacka om piratkopiering här.

Permalänk
Medlem

Det är så att jag inte har pengar att köpa en dyrare just nu. Och vill ha en NU
Då kanske det blir Wii istället
Men med Acrade kan jag inte spela alla spel med den?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är så att jag inte har pengar att köpa en dyrare just nu. Och vill ha en NU
Då kanske det blir Wii istället
Men med Acrade kan jag inte spela alla spel med den?

Ett nytt xbox 360 PRO kostar 2999 kr på webbhallen och då får du med COD 4 också, väldigt bra köp Och du kommer säkert bara ångra dig om du inte köper med hårddisk, kan alltid va bra att ha. Köp inte wii, kass grafik och inga super spel till det heller!

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Ett nytt xbox 360 PRO kostar 2999 kr på webbhallen och då får du med COD 4 också, väldigt bra köp Och du kommer säkert bara ångra dig om du inte köper med hårddisk, kan alltid va bra att ha. Köp inte wii, kass grafik och inga super spel till det heller!

Det finns inget som heter 360 Pro. Och 2999 är svindyrt, om man ska köpa något är det den här som gäller. http://www.dustinhome.se/pd_5010134017.aspx

Arcade duger gott och väl, om man vill ha en hårddisk senare kan man köpa en billigt på ebay.

Permalänk
Medlem

Kan någon svara om jag kan spela alla spel med Arcade?
Angånde Wii så älskar ja spel som Mario och Zelda. så det är stora spel för mig.

Men jag är mest sugen på 360 då jag vill kunna spela NHL också.

Grymt billigt det dära på dustin också, men har inte pengar till det nu =(

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan någon svara om jag kan spela alla spel med Arcade?

Maskinen i sig är exakt samma som Premium, det är bara tillbehören som skiljer sig.
Såvitt jag vet så finns det inget spel som kräver en HDD idag, så kort svar:
Ja.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Okej tack för era svar

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Köp inte wii, kass grafik och inga super spel till det heller!

Som vanligt kan inte 360:ägarna argumentera mot wii med något annat än grafiken, som inte ens har med spelglädjen att göra.

Säg gärna ett bra 360spel också så vi får se din spelsmak, inte så konstigt om du föredrar 360 om det är interaktiv film med mycket blod du vill "spela".

Permalänk
Medlem

Hej igen!
har nu sålt mitt gammla Xbox och skall nu köpa 360. Jag hade funderat om och tänkte köpa det dära kanon erbjudandet på dustin, men nu är den slutsåld. Så någon som vet ett annat sånt kanon erbjudande någonstans?

Annars blir det nog arcade.

Är detta en arcade eller?
http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SE88142&ref=prisjakt

/mvh

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej igen!
har nu sålt mitt gammla Xbox och skall nu köpa 360. Jag hade funderat om och tänkte köpa det dära kanon erbjudandet på dustin, men nu är den slutsåld. Så någon som vet ett annat sånt kanon erbjudande någonstans?

Annars blir det nog arcade.

Är detta en arcade eller?

/mvh

Nej, det är Premium med HDMI, denna version brukar också kallas för Pro.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Okej, men är det ett bra pris? det är ingen som vet något erbjudande som man får med 2 kontroller och är premium.?

såg att jag länkade fel jag menade denna:

premium?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Som vanligt kan inte 360:ägarna argumentera mot wii med något annat än grafiken, som inte ens har med spelglädjen att göra.

Säg gärna ett bra 360spel också så vi får se din spelsmak, inte så konstigt om du föredrar 360 om det är interaktiv film med mycket blod du vill "spela".

Jag kan, äger både 360 och Wii. Mitt wii står för det mesta och sammlar damm. Visst har den bra spel, men alldelse för lite. Där är dom klassika Mario, Zelda osv men där är nästan inga bra spel från andra utveklare vilket gör allt dåligt.

Själv tycker jag inte Wii's grafik är särsklit ful. Galaxy tycker jag ser hur bra ut som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, men är det ett bra pris? det är ingen som vet något erbjudande som man får med 2 kontroller och är premium.?

såg att jag länkade fel jag menade denna:

premium?

Du länkar till "Pro" nu också, antar att du är ute efter Arcade versionen som är billigare?

http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SE97369&ref=prisjakt

Och sen vet jag inte om det finns något erbjudande där man får 2 handkontroller och konsolen, men Dustinhome hade ett sånt erbjudande för några dagar sen, men de går inte att beställa längre.

http://www.dustinhome.se/pd_5010134017.aspx

Själv beställde jag de paketet på Dustinhome för 1 vecka sen, allt gick på 2544:-:)

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB