Trasigt agg i SonataII - vilket fick du på garantin?

Permalänk
Medlem

Trasigt agg i SonataII - vilket fick du på garantin?

Hej alla ni som har haft trasiga Antec Smartpower-aggregat i er SonataII:a!
... det här måste ju vara en av dom största konstruktionsfelshistorierna någonsin i branschen?

Det skulle vara väldigt intressant att undersöka hur Antec och svenska firmor skött den här affären (det verkar ha varit ganska olika om man läser www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=567235) ... har ni lust att lista ner hur det gått för er med de garantiärenden som skett sedan 2007 (då Antec erkände konstruktionsfelet):

1) Vilken firma RMA:ade du till (Antec, Dustin, DB, ...)?
2) Vilket ersättningsaggregat erbjöds du?
3) Hur snabbt levererades det?
4) Behövde du skicka in det trasiga nätagget?
5) ... fick du i så fall själv betala returfrakten?

Jag har mitt andra trasiga Smartpower 450W RMA:at hos Dustin nu ... erbjöds ett Chieftech 450W www.dustinhome.se/pd_5010085458.aspx men vill så klart ha ett Antec-aggregat i min låda och har tjafsat med dom en vecka om det ...

Permalänk
Medlem

Skriv och säg att du vill ha ett Antec Earthwatts 380w, det kostar mindre än Chieftech agget och är säkert bättre också.
Sonata II agget är det bedrövlig kvalié på så förstår inte varför du ha ett nytt sånt då det dör lika lätt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Skriv och säg att du vill ha ett Antec Earthwatts 380w, det kostar mindre än Chieftech agget och är säkert bättre också.
Sonata II agget är det bedrövlig kvalié på så förstår inte varför du ha ett nytt sånt då det dör lika lätt...

Vem har sagt att jag vill ha ett Smartpower ... jag vill ha ett Earthwatts 500W för jag accepterar knappast mindre än 450W!

Permalänk
Medlem

Tänkte mest på vad som ligger i samma prisklass sen så behöver du nog inte mer än 380w och Earthwatts är ett mkt bra agg.

Permalänk
Medlem

Näe det är sant att jag idag inte behöver mer än 380 krut men man vet inte vad som kan krävas i framtiden och rent "garanti-mässigt" så ska man ju gärna inte luras på ett billigare eller svagare ersättningsaggregat ... lite fult av Dustin.

Permalänk
Medlem

Framtiden är nemas, allt blir strömsnålare

Nej men har du fått vänta så pass länge så kräv då ett Earthwatts 420w, svagare kan aggen dom skickar vara men billigare ska dom absolut inte vara speciellt inte om man väntat då bör man få lite kompensation.

Permalänk
Medlem

1) Vilken firma RMA:ade du till (Antec, Dustin, DB, ...)?
2) Vilket ersättningsaggregat erbjöds du?
3) Hur snabbt levererades det?
4) Behövde du skicka in det trasiga nätagget?
5) ... fick du i så fall själv betala returfrakten?

1. Första Smartpowerskiten brann upp efter ett år
1) RMA:ade till Antec
2) Fick samma skit igen
3) Ett par veckor utan dator
4) Jag behövde skicka in det trasiga nätagget
5) Jag fick själv betala returfrakten på över 200 kr! JÄVLA Antec!!

2. Andra Smartpower brann 1½år senare
1) RMA:ade till Dustin
2) Erbjöds ett klent Chieftec (www.dustinhome.se/pd_5010085458.aspx) som jag inte accpeterade för jag vill ha ett aggregat som:
- har minst samma kvalitet som det ursprungliga (borde haft)
- har minst samma effekt (W)
- har minst samma fina ljudnivå
- är tillverkat av samma företag
Jävligt dålig stil av Dustin att försöka lura på folk sämre grejer när det är ett nätaggregat (av Antec erkänt konstruktionsfel) som borde resultera i snabb o fin respons med fullgod garantiprodukt.
3) Tog en vecka innan Dustin lyckades fixa ett RMAnummer och totalt 3 veckor utan dator ... så jävla dåligt av Dustin. Jag som trodde att Dustin var att lite på mtp service men glöm det ... en skitjobbig oengegerad brud fick man tjafsa med innan dom fick ett tillräckligt bra garantiaggregat utskickat!!
4) Jag behövde skicka in det trasiga nätagget
5) Jag behövde inte betala returfrakten = som det ska vara!

Jag fick således ett ANTEC EARTHWATTS 500W från Dustin (samma som sitter i SonataIII:an) ... men efter allt jäkla tjafs o skit på Dustin .. o efter att ha handlat ALLT på Dustin senaste 7 åren (vi snackar över 50.000 kr) så kommer jag nu att lika gärna/hellre handla hos DB, Komplett eller andra lite mer serösa företag.

Alla ni som haft fippel med trasiga Smartpower - skriv gärna in era erfarenheter enligt ovan så får framtida drabbade kunder ett litet trevligt stöd ... + att man kan speca hur bra olika företag hanterar en sån här stor garantifråga!