Permalänk
Inaktiv

Mitt nätagg luktar bränt

Det luktar bränt i hela rummet och det kommer en distinkt lukt från nätaggregatet. Vad tror ni händer om jag fortsätter belasta den så hårt som jag gör?

Hiper 430W som plågas av:

E8400 oklockad, HD3870, 3x SATA, 2x1024. DVDR, floppy, och två chassifläktar. Det tål att sägas att jag foldar med datorn också så den är på full load hela tiden. Det köptes för runt ett år sedan.

Tror ni det kommer smälla? Är det farligt att fortsätta använda det? Vill inte ha sönder några komponenter men just nu är det lite kritiskt med pengar.

Vad tror ni?

UPDATE: Nu har det brunnit upp. Jag var snabb att stänga av datorn när det började knastra. Sedan började agget ryka och det tog farväl

Permalänk
Avstängd

Vilken osis! du har väl 1-3 års garanti på nättagget?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Vilken osis! du har väl 1-3 års garanti på nättagget?

Ja det stämmer. Jag har ett års garanti kvar. Jag fyllde i RMA-formuläret precis. Jag har redan beställt nytt nätagg då vi alla vet hur lång tid RMA kan ta. Säljer nog agget jag får via RMA på tradera eller liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Ja det stämmer. Jag har ett års garanti kvar. Jag fyllde i RMA-formuläret precis. Jag har redan beställt nytt nätagg då vi alla vet hur lång tid RMA kan ta. Säljer nog agget jag får via RMA på tradera eller liknande

En del tidigare Hiperagg hade en tendens att börja låta, smälla eller lukta konstigt pga dåliga kretsar och underdimentionerad kylning så satsa på något annat.

Permalänk
Medlem

Har du ett bra och stabilt nätagg (som inte är underdimensionerat) så ska foldingen inte vara något bekymmer. Jag tycker också, som fesen, att du bör satsa på något annat. I mina foldingdatorer kör jag Enermax och Corsair, och kan väl rekommendera Corsair för att vara stabila, tysta och billiga för den kvalitén man får. Enermax är också grymt bra, dock lite dyrare.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Har du ett bra och stabilt nätagg (som inte är underdimensionerat) så ska foldingen inte vara något bekymmer. Jag tycker också, som fesen, att du bör satsa på något annat. I mina foldingdatorer kör jag Enermax och Corsair, och kan väl rekommendera Corsair för att vara stabila, tysta och billiga för den kvalitén man får. Enermax är också grymt bra, dock lite dyrare.

Har aldrig haft några planer på att köpa ett nytt Hiper-agg ;). Jag köpte ett Tagan 2-force II 600W 80mm. Skönt att få värmen ur chassit

UPDATE:

Jag var tvungen;

Tjänade en extra chassifläkt på det här

Permalänk
Medlem

Hade oxå ett nätaggregat som luktade bränt i hela huset och så var det en sån där rund grej som var mörkare än dom andra(som på din bild).

Fast den small aldrig innan jag bytte det;)

EDIT:Ett Be Quiet 350W

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit