min 8800gtx fungerar inte. hör ett otroligt högt ljud när jag startar datorn.

Permalänk
Avstängd

min 8800gtx fungerar inte. hör ett otroligt högt ljud när jag startar datorn.

tja

min 8800gtx fungerar inte. hör ett otroligt högt ljud från den när jag startar datorn.
har corsair 450w

Permalänk
Medlem

ha du kopplat i båda 6pins kontakter ?

Permalänk
Avstängd

har corsair 450w två 6pins kontakter?
nej har bara kopplat en 6 pin kontakt. men varför fungerar inte grafikkortet och tjuter så HÖÖÖGT? min nvidia 7950gt fungerade utan 6pins och nerklockade sig automatiskt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brucie
har corsair 450w två 6pins kontakter?
nej har bara kopplat en 6 pin kontakt. men varför fungerar inte grafikkortet och tjuter så HÖÖÖGT? min nvidia 7950gt fungerade utan 6pins och nerklockade sig automatiskt.

Det fungerar bara inte Fick du inte med en adapter du kan använda? Du måste ha 2 x 6pin för det kortet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Det fungerar bara inte Fick du inte med en adapter du kan använda? Du måste ha 2 x 6pin för det kortet

Exakt vad händer om jag bara har 1 x 6 pin?

Permalänk
Medlem

Måste säga som en gubbe på jobbet brukar säga:
"Den sista idioten är inte född än." Poängen är väl att det fylls på med nya idioter hela tiden.

"Exakt vad händer om jag bara har 1 x 6 pin?"
Antar att:
"min 8800gtx fungerar inte. hör ett otroligt högt ljud från den när jag startar datorn." borde besvara din fråga.

Edit: Jisses. egentligen borde jag editera min post men nu har jag lyckats slösa ytterliggare några sekunder av mitt liv på att skriva det här. Antar att gubben hade rätt....haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brucie
Exakt vad händer om jag bara har 1 x 6 pin?

Förutom att det ger ifrån sig ett otroligt högt ljud? Du förlorar mycket prestanda.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Medlem

Kortet får inte tillräckligt med ström och fungerar inte som det ska!

Permalänk
Medlem

Läs alltid manualen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White