Uncharted 2 skrotat :(

Permalänk
Medlem

Uncharted 2 skrotat :(

För alla er som gilla Uncharted Drake's Fortune kan jag meddela att det rapporterarts från flera håll att projektet skrotats, alternativt lagts i malpåse. På grund av uteblivna försäljningsframgångar vill inte Sony bekosta en så pass dyr produktion som det skulle krävas för att överträffa det första spelet. Naughty Dog har istället blivit ombedda att göra ännu ett Jak & Daxter

Trist säger jag bara. Väldigt trist!

Permalänk
Medlem

en fördel vid en sån här tråd är att posta minst en länk till en källa som uppger detta så man inte ska behöva googla tills det blöder i ögonen

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

ser ut att vara taget direkt från Gamereactor, har för mig jag läste nått sånt för några dagar sedan

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Ingen större förlust, kanske lika bra det dessutom.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Japp helt rätt, ryktet är från tidningen Gamereactor. De artiklar jag läst om en pågående 2.a är flera månader gamla och är ej att lita på.

Det jag hittar på nätet är bara löst snack om att spelet är på gång.
En del artiklar är från i början av 2008 och ej tillförlitliga. Som denna länk nedanför:

http://www.pixeldave.se/nyheter/playstation-3/utvecklingen-av...

------------------------------------------------------------------------------------------

I denna artikel från i slutet av juli bekräftas det att Uncharted 2 är på G:

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=29917

------------------------------------------------------------------------------------------

Och även i denna att det är på G. Vet dock inte hur gammal artikeln är:

http://loot-ninja.com/2008/01/02/uncharted-2-confirmed/

Hitta även en artikel om dålig försäljning av det första Uncharted som kanske bekräftar Sonys beslut att inte fortsätta utvecklingen av 2.an:

http://loot-ninja.com/2007/12/15/uncharted-drakes-fortune-sal...

Hur som helst hoppas jag att jag att det bara är lösa rykten.

Vi håller alla tummarna.

Permalänk
Medlem

Skitsnack tror jag men den som lever får se.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Riktigt synd om det inte kommer en tvåa. Jag har sett fram emot ett nytt uncharted enda sen jag klarade Uncharted Drake's Fortune.

Tycker det är konstig att det har sålt så dåligt, fick väl bra betyg av de flesta spelsiter och alla jag pratat med tycker det är kul och klart köpvärt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Mycket mycket tråkigt. Ett av få titlar som jag verkligen tycker om som Playstation har exklusivt.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Det kommer ju ett nyt Jak and Daxter så man behöver inte sörja. Det ända spelet som skulle kunna få mig att köpa en Ps3 i dagens läge

Permalänk
Medlem

Första Uncharted var ett sjukt hypat dussinspel enligt mig. En efterföljare kommer inte att saknas av mig.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller att Uncharted var värst bra, faktist lite överskattat. Ett spel jag inte kommer minnas om 5-10 år.

Synd om ryktet stämmer dock då det verkar finnas många som gillar franchisen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jak and Daxter har jag missat, har inte spelat liknande sen Crash Bandicoot, lite kul att det är Naughty Dog som står bakom båda, hade missat det. Är det lite samma stil?
Gillade Crash på den tiden...

Har inget emot att vänta på nästa spel med Drake, bara de inte skrotar det helt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Man ska inte lite för mycket på GameReactor. Men om det stämmer så är det riktigt tråkigt =/

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Jag köpte faktiskt spelet i måndags, ett av dom roligaste spelen jag spelat på mycket länge, det fick mig fastnaglad vid tvn. Spelet fick väl bra reviews, men vissa skrev väl att de var lite kort å de fick säkert många att inte lägga ut ~600 kr för ett kort spel utan multi.
Aja jag är då hoppfull att de kommer ett till slutet var ju lite expansions vänligt

Permalänk
Medlem

ibland ryktas det mycket för att lägga ut linor för intresset också, jag vet inte hur ofta jag hört om nedläggningshot av både det ena och andra som sedan ändå kommit. förmodligen nästan oftare än man hör om spel som varit på gång i evigheter och sen ändå läggs ner av ingen uppenbart speciell orsak alls. men värst av allt är ju trots allt alla spel som kommer ut man undrar varför om..

jag gillade verkligen Uncharted så hoppas verkligen på en del till. skön story, inte alltför irriterande tuffa eller häftiga "skådisar" i huvudrollerna, nästan enbart mysiga miljöer men ändå rätt omväxlande, hyfsat roliga bonusar. att det var kort ser jag bara som en ytterligare fördel, alltför många spel försöker krysta ur så många speltimmar på för litet koncept att jag aldrig orkar spela klart, de blir tråkiga helt enkelt. däremot hade det behövts lite mer rörelsefrihet och mer begåvade pussel.

annars är det det bästa jag spelat sen Tombraider blev skit för en 3-4 delar sen, men som tur är så är ett sånt ju även på ingång så det är bara att hoppas att det hittat hem igen. vilket det ryktas det gör iaf..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

synd i så fall... har varvat drakes 3 ggr nu e lika kul varje gång. bra story nice twist snyggt bra skådespelare... och faktist lagom långt, men som sagt vissa kanske inte är så sugna på att betala 600 för 6 timmar, men jag ser det som en billigare krogrunda

Visa signatur

Friends come and go epic's are for ever...

Permalänk
Medlem

Ja har inte läst det nån annan stans så jag tror att detta är ett rykte... Skulle vara tråkigt om de är sant, Har bara kört demon på första men skall nog köpa de hela senare.

Permalänk
Medlem

Det är bland det bästa spelen PS3 har imo.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk

hoppas d inte stämmer, uncharted tyckte jag faktist va jekligt kul! snyggt som attan!

Permalänk
Medlem

håller med, riktigt synd om dom skrotat det. tyckte faktist det var riktigt jäkla skoj. var länge sen jag kunde sitta och spela så många timmar i sträck.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Shit vilket nerköp! att skrota uncharted 2 - nu blev jag nästan lite Arg.... =/

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Men jag har fortfarande inte hört nåt från Naughty Dog att de inte ska släppa en uppföljare. Rykten kommer hela tiden så ja tror inte på detta... Än.

Permalänk
Medlem

Synd om det stämmer...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Mjää

http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=546383

Enligt folk så har det vart i produktion ett tag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Mjää

http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=546383

Enligt folk så har det vart i produktion ett tag!

Hoppas att det stämmer! Uncharted är i mitt tycke ett av de mest underhållande spelen jag spelat till PS3. Jag ser verkligen framemot en uppföljare!

Permalänk
Medlem

Ettan var ganska kass och kändes ganska platt gällandes... allting egentligen.

Trots allt då är utvecklingen av spel till PlayStation 3 långsam, dyr och komplex och med liten marknad som resultat. Varför skulle de allvarligt talat vilja riskera sina pengar i ett projekt som sålde bara hyffsat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Ettan var ganska kass och kändes ganska platt gällandes... allting egentligen.

Trots allt då är utvecklingen av spel till PlayStation 3 långsam, dyr och komplex och med liten marknad som resultat. Varför skulle de allvarligt talat vilja riskera sina pengar i ett projekt som sålde bara hyffsat?

Håller på och spelar igenom ettan just nu, Håller verkligen inte med om de du säger.

15 miljoner konsoler är inte så lite, Det sålde trots allt nästan 2 milj ex, Samt att de jobbar under Sony så dom skulle nog kunna finansiera spelet.

Permalänk
Medlem

så kasst kan det ju inte sålt heller, (visserligen mycket tack var maskinen) och om det nu verkligen sålde kasst, (separat) så hade man ju knappast satsat på att göra platinum av det dessutom om man inte förväntade sig även fortsatt bra försäljning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Håller på och spelar igenom ettan just nu, Håller verkligen inte med om de du säger.

15 miljoner konsoler är inte så lite, Det sålde trots allt nästan 2 milj ex, Samt att de jobbar under Sony så dom skulle nog kunna finansiera spelet.

14 miljoner maskiner, men sedan hur många spelar faktiskt på dessa? Tänk på hur många som gick åt bara som en billig Blu-Ray både förr och idag.

Att ha med i tanken är ju tekniken i PlayStation 3 som är ypperligt korkat för att ha en konkurrenskraftig maskin på utvecklarhållet. Papperprestandan kanske är solid, men vi har ju genom tiden sett att pappret aldrig talar för hela sanningen. Även om Sony finansierar spelet så måste de få tillräckligt tillbaka, och där är två miljoner sålda ex med förra spelet lite av en riskzon.

Citat:

AndreaX:
så kasst kan det ju inte sålt heller, (visserligen mycket tack var maskinen) och om det nu verkligen sålde kasst, (separat) så hade man ju knappast satsat på att göra platinum av det dessutom om man inte förväntade sig även fortsatt bra försäljning.

Platinum till PlayStation 3 är bara ett annat fodral precis som "Classics" för Xbox samt Xbox 360. De behöver nå en viss gräns i antal sålda kopior för att få platinum eller varit ute länge nog i kombination med sålda kopior för att få platinum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
14 miljoner maskiner, men sedan hur många spelar faktiskt på dessa? Tänk på hur många som gick åt bara som en billig Blu-Ray både förr och idag.

Att ha med i tanken är ju tekniken i PlayStation 3 som är ypperligt korkat för att ha en konkurrenskraftig maskin på utvecklarhållet. Papperprestandan kanske är solid, men vi har ju genom tiden sett att pappret aldrig talar för hela sanningen. Även om Sony finansierar spelet så måste de få tillräckligt tillbaka, och där är två miljoner sålda ex med förra spelet lite av en riskzon.

Jag vet inte, Tror inte att de finns statistik på de, och de är nog inte så många som enbart har den som blu-ray spelare, En del har den säkert så, men är nog iallafall minst en 70% som spelar på den skulle ja tro.

Va har tekniken med att göra med om spelet sålde bra eller inte?:) Eller missförstår ja dig nu? Annars är ju Uncharted riktigt snyggt så tekniken håller ju.