Hjälp med inkoppling av Touchskärm till Fractal Design Sphere / Cooltek 3000 HTPC

Permalänk
Medlem

Hjälp med inkoppling av Touchskärm till Fractal Design Sphere / Cooltek 3000 HTPC

Jag har nu försökt att koppla in mitt nya HTPC chassi men jag är nära på att ge upp. Jag har köpt ett Fractal Design Sphere / Cooltek 3000 med touchskärm, problemet är att jag ej får skärmen att fungera. Jag får bild och den fungerar så långt, men tanken med denna är ju touchfunktionen som jag ej får att fungera. Jag har provat med olika drivrutiner från leverantörens hemsida, och jag har testat med olika operativsystem (vista och xp) men får som sagt den inte att fungera.

Jag börjar fundera på om jag kopplat fel men jag får ändå inte till det, på länken nedan finns bilder på hur jag har kopplat. Finns det någon som kan guida mig rätt?

http://iparty.se/htpc/htpc.html

Om det är någon som har detta chassi och har lust att öppna det så får ni gärna kontrollera en sak åt mig. När jag startar igång datorn så lyser en grön diod på kretsen till touchkontrollen som sedan går till interna usb porten. Men så fort windows startar så slocknar denna lampa. Gör den det för er med eller lyser den hela tiden?