Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Hedersmedlem

Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Då den första tråden om Warhammer Online blev alldeles för stor och svåröverskådlig med närmre 5000 inlägg innan spelet ens lanserats (!) är den nu stängd. Denna tråd öppnades på istället releasedagen samtidigt som den första tråden låstes.
Nedan har ett antal användare bidragit till viktig information om spelet.
Därför är det väldigt viktigt att man som newbie läser denna information så slipper man ställa samma frågor om och om igen i tråden!

Håll nu diskussionen på en bra nivå - ingen chatt tack! Fyll varenda inlägg med väl artikulerade frågor/argument!

Del 1 i trådserien finner du här

Har du mer sajter/information som du tycker passar in på sidan eller vill uppdatera något? PM:a då Najk!

Innehållsförteckning
1. Hur man kommer till varandras startområden

2. Guider från Tentonhammer
2.1 Order
2.2 Destruction

3. Public quest guide

4. Blandade guider

1. Hur man kommer till varandras startområden

Tier 1 Flight Masters for Order

Tier 1 Flight Masters for Destruction

2. Guider från Tentonhammer

Klass guider
Länkade till alla klasser nedanför också för mer synlighet

2.1 Order

Human
Warrior Priest
Roll: Healer

Bright Wizard
Roll: Ranged DPS

Witch Hunter
Roll: Melee DPS

High Elf
Swordmaster
Roll: Tank

Shadow Warrior

White Lion

Archmage

Dwarf
Ironbreaker

Rune Priest
Roll:Healer

Engineer

2.2 Destruction

Chaos
Chosen

Magus

Marauder

Zealot

Dark Elf
Disciple of Khaine

Sorceress

Witch Elf
Melee DPS

Green Skins
Black_Orc

Shaman

Squig Herder

3. Public Quest guide
Public Quest guide
(Denna sida uppdateras då och då med fler Public Quests)

4. Blandade guider

Svensk WAR-site med ett aktivt forum

Guider från War RvR, klasser, raser med mera.

Career builder, action, abilities och mycket mer på wardb

Warhammer Wiki

Svensk fansajt om WAR med olika information

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

-- Reserverad plats 1 --

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

-- Reserverad plats 2 --

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Usch vad spelet drar mycket, känns som om det drar mycket mer än AoC.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

hehe sista inlägget i förra och första i nya tråden

Fortsätter där jag slutade, har nu kommit till 39% på patchen, ingen som vet något annat sätt att få ner patchen på ? har nämligen en dator till jag ska patcha på
Sitter på 100mbit och har har mitt senast inlägg bara ökat 9% på snart en timme : ((

EDIT: tusan fick inte första inlägget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Usch vad spelet drar mycket, känns som om det drar mycket mer än AoC.

Eller hur, hackar ap mycket när det blir lite folk på rutan för mig =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim

Samma här
Blir nog en ny dator, Denna börjar bli lite gammal ^^

Hur sitter Renown Ranks ihop? Är rank 10 rr 8 o har några Vengeance items från renown vendor, När kommer bättre items från renown?
Rank 11 renown 10 ?

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Medlem

Detta är fan inte sant....... Nätverkskabeln åkte ut......
Kommer den börja om på 0 eller börjar den där den slutade ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Detta är fan inte sant....... Nätverkskabeln åkte ut......
Kommer den börja om på 0 eller börjar den där den slutade ?

Den ska fortsätta där den slutade.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Den ska fortsätta där den slutade.

jo jag upptäckte det nu, kommer fan inte få spela det nå ikväll
Först tog det ett bra jävla tag att installera och när man väl har installerat det så ska man patcha.. ~900mb, går på några minuter tänkte jag... nu har det fan gått 3 timmar snart

Permalänk
Avstängd

Liten åsiktsfråga: Är det roligare än wow ?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk

@TsunamiCoZ: Är bara 10 än, men daaaamn vad skoj det är!
@Gascogne: Hur går det med din culvating?

Permalänk
Medlem

Tjobado mitt laggade med ap mycket men efter install av dx från skivan och nya drivers från nvidia flyter mitt skitbra

8800gts 4 gb ram c2d 2,4

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

hur har ni fått igång det så snabbt? kör ni earlyacces eller vad det heter?

EDIT:

Citat:

Tomorrow morning (the 19th September) we will bring the servers down for a short maintenance. The servers will come down at 10:00 CET and we expect that we will be able to reopen them by lunchtime. We will of course keep you informed of the progress of this work.

snääällaaaa inte en till patch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
hur har ni fått igång det så snabbt? kör ni earlyacces eller vad det heter?

EDIT:

snääällaaaa inte en till patch!

Dom flesta har nog headstart.

Jag har nått rank 16, renowned 11 nu med min lilla Goblin Shaman, gillar verkligen klassen i RvR men det är jobbigt långsamt att questa solo, märker skillnaden är man spelar med polaren som kör Chosen, han kan i princip kötta ner mobs på 2-3 slag. Vill helst levla med RvR men det går ju inte att komma in i scenarion... 'working as intended' säger Mythic... jaha. Köat i minst 10 timmar idag utan att komma in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Vill helst levla med RvR men det går ju inte att komma in i scenarion... 'working as intended' säger Mythic... jaha. Köat i minst 10 timmar idag utan att komma in.

Ja det är väl buggat idag? Det går inte att komma in på något scenario alls.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ

Heh, väldigt svår fråga. Det beror på vem du frågar, här i WAR tråden kommer du nog få massa som tycker att det är roligare än WoW.

Frågar du i WoW tråden kommer du nog få motsatt svar. Jag har inte testat WAR än, blev lovad en beta nyckel av en person på forumet men den fick jag aldrig.

Har dock svårt att se hur ett spel kan slå WoW i MMO sammanhang faktiskt. Även om jag personligen föredrar Anarchy Online av nostalgiska skäl.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim

Hackar för mig med 2gb RAM. När jag har 4gb hackar det ingenting. Hackar inget vare sig jag kör 2.4 eller 3.5 på CPU. STOR skillnad mellan 8800GT och GTX280 i lägsta FPS.

Permalänk

När ni skrivit in eran cd-nyckel, hur lång tid tog det för er att få mailet så ni kan kan börja spela?.

Jag skrev in min nyckel på hemsidan för 20 minuter sen nu, fortfarande inget mail.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan kolla hur hög ping man har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ

Personligen tycker jag att WAR är klart roligare än WoW.
Skönare värld men sen tycker jag också om Warhammer så.
Questen är underhållande, Public Quests är bra.
Fungerande PvP system och RvR kan var väldigt kul.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
@Gascogne: Hur går det med din culvating?

Mm lite trögt just nu, kommer inte över 37 i skill...
Måste man ha fler ingredienser så som växtmedel, vatten etc för att kunna få upp den nu?

Lika så är min alchemy fast också, behöver bättre behållare än lvl 1 men hittar inga. =/

Finns det fler här som kör med Cultivating, Alchemy?
Tips och tricks om nån vet hur man lvlar upp dessa skulle uppskattas om nån vet.

Och finns det några som kör Warrior Priests, vilka masteries tänkter ni ta eller redan valt samt varför?
Jag har extrem besluts ångest själv.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

@ Besten jag hade inte early acess gick dock från jobb kl 11 och var hemma vid 11:30, börja installa då och patchningen gick på någon minut bara

@pull mitt mail kom direkt kolla din skräp post

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Fjantigt hur man verkligen märker att det är så mycket mer destruction än order.

T.ex. så har destruction haft alla keeps nästan hela dagen.

Dingade 20 nyss iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
@ Besten jag hade inte early acess gick dock från jobb kl 11 och var hemma vid 11:30, börja installa då och patchningen gick på någon minut bara

@pull mitt mail kom direkt kolla din skräp post

Det kom precis efter jag skrivit inlägget, det är tydligen hotmails fel att det är lite delay skriver dom på hemsidan.

Hursomhelst, nu måste jag tanka en patch till spelet och det har gått 7% bara. Kommer inte kunna spela inatt, riktigt kul sånt här.

Varför inte bara lägga ut patchen som torrent? det är frågan.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns det fler här som kör med Cultivating, Alchemy?
Tips och tricks om nån vet hur man lvlar upp dessa skulle uppskattas om nån vet.

Du kan levla både alchemy och cultivating en bra bit (minst 50) genom att bara köpa ingridienser från valfri merchant och crafta upp dom. Köp även jord/vatten/näring så växer plantorna snabbare och det blir större chans att få ett bättre resultat.

Jag har ingen riktig koll på när man slutar få level av saker, det verkar vara en glidande skala. Men jag tror att det har hänt att jag har ökat level av 75-frön när jag har legat kring 140 i cultivating, och om så är fallet så är det ju lite spännvidd på det hela.

Sen vill jag bara tillägga att det inte är nån större vits att levla upp craftingen i snabbare takt än vad du levlar själv, eftersom du inte får användning av de saker du tillverkar. Att tillverka lvl 35-item när man inte ens är lvl 15 känns rätt meningslöst (även om det är roligt att vara "först" med crafts).

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Personligen tycker jag att WAR är klart roligare än WoW.
Skönare värld men sen tycker jag också om Warhammer så.
Questen är underhållande, Public Quests är bra.
Fungerande PvP system och RvR kan var väldigt kul.

Håller med.
Dock hoppas jag på att dom kommer fixa en del animationer snart.
En npc som såg ut som något från The Thing när han gick omkring i ett läger efter jag portat dit. Sen hakar min char upp sig då och då med att bara stå där och mata en massa attacker, vet inte om han verkligen använder en skill eller ej då
Gillar även target systemet som healer i WAR, men ibland blir det störande att försöka klicka på rätt personer när dom antingen står i klunga eller springer omkring

edit:
hoppas även att dom snart tar bort rutorna om licens osv som dyker upp under varje uppstart

edit2:
måste säga att jag till en början tröttnade på WAR för att det kändes segt på något sätt. Nu i efterhand då man kommit till högre rank börjar det gå uppåt

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

De kommer troligen inte ta bort licens-sakerna i början av varje uppstart då det förhindrar att kineserna osv klagar när de blir bannad eller något sådant. Läste det på warhammeralliance någonstans.

Permalänk

Scenarios är väl småkul, men herre jesus va kul det är att slåss om keeps i RvR områdena! Eller raida en destruction PQ

Synd bara att min dator tuggar så när det blir lite spelare på skärmen.

E8400, 4gig RAM och 4850. Känns ju som att det inte ska hacka. Får väl slänga på 4gig RAM och ett 4850 till, eller ett 4870, så får vi se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag tyckte det "laggade" jag med så jag sprang o köpte mig mer ram samt ny processor ( satt redan på Geforce 8800 GT 512mb )....så med Amd dual core 6 Ghz proc 3 gig ram (DDR2 667mhz) och ovan grafikkort kände jag mig ganska säker på att prestandan borde räcka till....

drog ner de nyaste drivrutinerna och testade runt igår ( både genom att manuellt aktivera AA osv samt genom att testa de 3 olika upplösningarna FF / Balanced / High .....kom fram till att hur jag än loborerade, var det samma problem i scenarios och stora RvR battles ( dvs att man känner sig lite "out of sync" hela tiden...folk ser ut att vara bredvid dig på skärmen och helt plötsligt är de 20 yards bort...ungefär som den gamla "charge" buggen i wow )

Ovan observationer får mig tro att "lagget" inte beror på min clients prestanda utan med på BBB ( eller sveriges ) routing till WAR servrarna... hände flera ggr under gårdagen att vi svennar i gillet "laggade ut" medans guildmates från andra länder var kvar i spelet.

Vad har ni andra för observationer att dela med er av ( kanske tips o trix att komma runt ovanstående problem )?

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande samma köer på Karak-Azgal? Har de inte maxat populationen än?