Hmm För tung kylare ? + en Fråga om klocking .

Permalänk
Medlem

Hmm För tung kylare ? + en Fråga om klocking .

Tjena !

Jag har fått ett erbjudande av min kompis att köpa en Coolermaster Hyper Z600, nackdelen är då att den väger lite över 1kg

Så då undara jag om den blir för tung ? jag ska säkert flytta på datorn nån gång (LAN eller liknande), kan jag då knäcka moderkortet ?

Såg också att det var ett GRYMT erbjudande på Datorbutiken, på Thermalright Ultra-120 eXtreme med en Nexus silent fläkt för 495kr om jag nu skulle köpa denna kylaren istället skulle det också var en risk att jag knäcker moderkortet vid behov av att flytta på datorn ?

Nu tänkte jag klocka prollen till ungeför 4ghz, men om jag gör det kan jag fortfarande ha speedstep på ? (den grejen som klockar ner processorn när man inte belastar den).

Permalänk
Medlem

Nej det är ingen risk att du knäcker moderkortet med en TRUE, jag har en sån och har tappat datorn i golvet från ca 1 m och den satt som berget ändå. Så om du inte ska slänga den i golvet så kommer den sitta utan att ta sönder moderkortet.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Tack för svaret ! Ah det var ju en mindre lättnad iaf

Man dom nadra frågorna någon som kan svar på dom ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Tack för svaret ! Ah det var ju en mindre lättnad iaf

Man dom nadra frågorna någon som kan svar på dom ?

Jag gissar att det skilljer sig mellan moderkort, jag kan ha speedstep tills jag väljer att justera multipeln manuellt. Alltså om jag kör multipel på 11 så kan jag köra speedstep även när den är klockad.