Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

iphone

vad blir billigast iphone hos telenor eller telia ?
telia:
https://www.tewss.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/p...

telenor:
http://nymobil.se/CampaignPrivate.aspx?campaignid=164

är as kass på det här så skulle vara jättesnällt att räkna ut månadskostnaden totalt för imini(det blir väl billigast ?) på telia och hela abonnemangs tiden totalt

passar iphone mig ?

jag använder mobilen till att lyssna på musik, smsa, ringa, surfa,kolla på film, pilla med annat när man har tråkigt....

eller borde jag ta xperia x1 ?
xperian värkar vara cool och man kan göra massa saker till den och det går ju få den så att man kan köra med fingret istället för pinnen.

https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?prod...

Permalänk
Medlem

Alltså, matematiken som krävs för att räkna ut vad det kommer kosta för dig är inte så pass avancerad att du måste be någon annan räkna det åt dig. Menar du för dina samtalskostnader så är det omöjligt att räkna ut då du inte skriver hur mycket du ringer för.

Här har du matematik från klass 6, för att räkna ut vad priset blir:
x * y = z
x = fast månadspris
y = antal månader du väljer att binda dig
z = vad kostnaden blir för abonnemanget
Sen kan du välja att lägga till kostnaden för telefonen som du måste betala vid inköpet, då får du totalkostnaden för telefonen och abonnemanget som du kommer betala. Samtalsavgifterna är självfallet inte inräknade.

Till det du vill använda den så kommer iPhone kunna klara av det. Mitt tips är dock att försöka få klämma på en X1.
Har du använt WM tidigare?
X1 kan faktiskt göra en massa saker, men är inte riktigt gjord för att vara en multimediamaskin som iPhone är. Det är mer en business-telefon.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

18*300 för telefon
18*199 abonnemangskostnad
1*250 engångsavgift

varsågod

Köp iPhone, flickvännen har en HTC med Windows mobile och jag föredrar iPhone.
Den känns både snabbare och är mer lättanvänd. Att det finns ett skitbra ställe(appstore) att köpa/ladda ner program till den skadar inte heller och utvecklarna som skapar programmen verkar tycka att det är kul att testa nya saker.
Den känns mer rätt just nu helt enkelt. De andra med WM känns mer som gårdagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
18*300 för telefon
18*199 abonnemangskostnad
1*250 engångsavgift

varsågod

Köp iPhone, flickvännen har en HTC med Windows mobile och jag föredrar iPhone.
Den känns både snabbare och är mer lättanvänd. Att det finns ett skitbra ställe(appstore) att köpa/ladda ner program till den skadar inte heller och utvecklarna som skapar programmen verkar tycka att det är kul att testa nya saker.
Den känns mer rätt just nu helt enkelt. De andra med WM känns mer som gårdagen.

eee nästan 20 k för telefonen ?

edit, aha gånger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_ikers
eee nästan 20 k för telefonen ?
edit, aha gånger

Orkar man kolla telia.se och utföra elementära matematiska operationer så kan man se att priset kan bli allt mellan 5500kr och drygt 20.000kr över bindningstiden.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

för övrigt fick jag just ett mail från davinchi team som säger att de nu kan låsa upp både iphone 2G och 3G. det sistnämnda är väll helst nytt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
för övrigt fick jag just ett mail från davinchi team som säger att de nu kan låsa upp både iphone 2G och 3G. det sistnämnda är väll helst nytt.

Fortfarande ett annat sim, inget nytt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alldeles oavsett andra abonnemang elelr telias så blir det a/ inte billigare än billigaste alternativet hos telia (5k5) och b/ inte påtagligt billigare abonnemang någon annan stans till vida man inte har ett befintligt guldabonnemang.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar, men en anledning till att jag vill ha Comviq-abb istället för telia är för att många av mina polare sitter med Comviq och med comviq-kompis kostar det 0kr/min till dom samt att SMS är gratis. Blir ju billigare i längden.

Telia kommer att börja sälja Iphones med kontantkort nu till jul, troligtvis låsta till telia.

http://www.iphoneinfo.se/

Permalänk
Medlem
Permalänk

Varför inte skaffa en bättre nalle än en iPhone? Kika på Samsung i900 Omnia istället. Betydligt kompetentare.

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
och med comviq-kompis kostar det 0kr/min till dom samt att SMS är gratis. Blir ju billigare i längden.

Well, om man använder den till surf, navigering och som den bärbara dator den bitvis är så är nog samtals och smskostnader de små kostnaderna. Därmed inte sagt att man ska låta sådana kostnader dra iväg, men iPhone känns liksom inte som den telefonen man ska ha om man vänder på dom femöringarna…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjodvitner
Varför inte skaffa en bättre nalle än en iPhone? Kika på Samsung i900 Omnia istället. Betydligt kompetentare.

Helt rätt, den kan mer. Men har iPhone det man behöver så är valet ganska enkelt.

Visa signatur

Maila mig