Omröstningstråd för pepparkakshustävlingen.

Permalänk
Hedersmedlem

Omröstningstråd för pepparkakshustävlingen.

Bidragen är sorterade i bokstavsordning på personen som postade. Ifall ni ser något fel (t ex fel bild på fel person) eller ifall ni skulle vilja byta bilden som visas, så säg till. Resultat för omröstningen kollas den 31a, då även vinnare koras.

Tävlingstråden kan du hitta här.

Cynips

Don_Tomaso

bild 2

Evil_AnAnAs

folke123

bild 1

Gurrann

Michaelo

bild 1
bild 2

Murmeldjur

Onja

Pikhult

bild 2

riger

RVR

bild 2

Siegfried

bild 2
bild 3

Tuttsi4

bild 2
bild 3

Zax31415926 - A

bild 2

Zax31415926 - B

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Förstod först inte riktigt varför jag inte kunde se resultaten i omröstningen. Märkte sedan att diagrammet och siffrorna hamnat utanför skärmen åt höger på grund av de enorma bilderna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Konstigt. Det såg bra ut i Opera (och även i IE), men tydligen så förstorar Firefox hela sidan ifall bilderna är för breda, istället för att krympa bilderna.

Ni får helt enkelt aktivera fast sidbredd ("=" högst upp till höger).

edit: Kan man rösta blankt? Känns dumt att både rösta på sig själv och andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
edit: Kan man rösta blankt? Känns dumt att både rösta på sig själv och andra.

Håller med, man får ju inte rösta på sig själv och man vill ju inte rösta på nån annan så dom vinner.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk

Jag är fortfarande emot att ni inte håller reglerna!
Står det att en namnlapp ska finnas med så ska det finnas med!

Hälften av bidragen saknar ju namnlapp!
De som har 'byggt' får ordna fram det fort annars tycker jag de bidragen ska ogiltligförklaras.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag är fortfarande emot att ni inte håller reglerna!
Står det att en namnlapp ska finnas med så ska det finnas med!

Hälften av bidragen saknar ju namnlapp!
De som har 'byggt' får ordna fram det fort annars tycker jag de bidragen ska ogiltligförklaras.

Ska man vara riktigt petig så står det inget i reglerna om att man måste ha namnlapp.

Citat:

Bilden skall helst kunna verifieras att det inte är fusk, en papperslapp eller liknande med ditt nick duger.

(4 bidrag saknar lapp)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att iaf gurrann och andra som ligger bra till måste fixa en lapp.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Hedersmedlem

OSkar000 snacka om rekord i bildstorlek där 3264px × 2448px!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
OSkar000 snacka om rekord i bildstorlek där 3264px × 2448px!!!

Haha, tog med pappas 8 mp kamera och laddade upp direkt från minneskortet. Om ni vill får ni gärna förminska den lite.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Haha, tog med pappas 8 mp kamera och laddade upp direkt från minneskortet. Om ni vill får ni gärna förminska den lite.

Då var det gjort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Gurran borde lägga in en namnlapp eftersom det är ett hus som kan vinna. Vi andra som glömde det kan nog känna att det är lugnt, vi vinner nog ändå inte

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Då var det gjort.

Gött, tack för det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat bild med mitt nickname på , trådskaparen får gärna posta bilden så alla ser att det är mitt hus

/Gurrann

Permalänk
Medlem

Gurrann, du hade redan postat en bild med en lapp på. Däremot va den bilden fokuserad på lappen och inte på huset, därav tog jag inte med den i omröstningen. Samma sak gjorde jag på alla andra (inklusive min egen). Ifall bilden va överflödig så pass att den endast visades för att visa upp lappen så tog jag inte med den. (Jag satte ihop listan btw)

De som inte har visat upp en lapp (i tävlingstråden) är följande: Evil_AnAnAs, Onja, Riger och Zax31415926 (för sitt andra bidrag, B). Resten har postat bild med namn. Själv tycker jag inte det behövs göras något då ingen av dessa ligger i täten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Gurrann, du hade redan postat en bild med en lapp på. Däremot va den bilden fokuserad på lappen och inte på huset, därav tog jag inte med den i omröstningen. Samma sak gjorde jag på alla andra (inklusive min egen). Ifall bilden va överflödig så pass att den endast visades för att visa upp lappen så tog jag inte med den. (Jag satte ihop listan btw)

De som inte har visat upp en lapp (i tävlingstråden) är följande: Evil_AnAnAs, Onja, Riger och Zax31415926 (för sitt andra bidrag, B). Resten har postat bild med namn. Själv tycker jag inte det behövs göras något då ingen av dessa ligger i täten.

Jo men det var ett par som klagade på att min lapp inte var tillräckligt tydlig då jag inte hade något nickname med på första bilden , men nu har ni iallafall en bättre bild :).

Permalänk
Medlem

Ja... det va ju inte direkt någon tvekan om vem som vann.

Grattis Gurrann!