57xx @ GPU - NAN's och andra fel

Permalänk
Medlem

57xx @ GPU - NAN's och andra fel

Jag postade följande hos stanford:

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=19&t=7953

För min egen del så funkar inte ett enda 57xx GPU projekt att folda och jag kör på Nvidia 8800GTX, 9800GX2 och ett GTX260.

Alla failar med NAN's och all möjlig skit. Jag har sett att vår team-prod dippar hårt just nu så kolla era klienter och loggar och om ni har samma problem så posta i den tråden som jag länkade till så kanske de vaknar.

Rgs
/C

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Ok, ska kolla min direkt imorgon, känns inte bra att vi tappar så mycket.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Jag får inga NAN å mitt GSO 9600, men jag har problem hela dagen med att skicka tillbaka färdiga WU.

Visa signatur

Foldning: 2xGTX285, 1xGSO9600, 2 UniCore clienter.

Permalänk
Medlem

Har också problem med att få iväg WU:s. Svårt att få nya med, har strulat sen i morse.
Råkade ut för unstable machine på ett 9800GTX+. klockade ner & startade om. Vägrade gå igång igen, installerade om klienten. Då fick jag inga WU:s.
En annan burk med ett 8800GT hade stannat nån gång under gårdagen utan anledning, gick iofs igång igen snällt vid omstart men ändå......

Ännu en dag i foldingträsket huh?

Visa signatur

*.*

Permalänk

Sitter just nu med ett 57xx-projekt och den fungerar visserligen okej men jag har en ppd om 3800 och det är det lägsta jag haft sen jag börjat med detta.

ps jag kommer inte kunna folda de närmsta dagarna p.g.a flytt och internetlöshet. Förhoppningsvis har jag internet igen denna månad.

Permalänk
Medlem

~3000ppd mindre med 57xx på 2 burkar

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Som sagt.... Tack Stanford för de fina WU's ni skickar ut =>>

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Efter en snabbkoll på andra lag så ligger samma dipp där så så länge alla sitter i samma båt ska vi vara glada

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

Jag började ha problem med dessa units redan runt jul , sen lyckades de reda ut det hela men nu den sista dagen har de verkligen flippat ur.
Trots rensning av queue.dat och liknande så får man hela tiden dessa trasiga units som direkt säger NAN's detected, Unstable machine bla bla bla.

Jäkligt jobbigt o vara barnvakt åt sitt GPU för o få fungerande units.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Inatt hade jag fått 5 st EUE på mitt GSO9600, så nu har jag också fått problemet. De sista två dagarna har det varit server eller EUE strul med min GPU klient.

Visa signatur

Foldning: 2xGTX285, 1xGSO9600, 2 UniCore clienter.

Permalänk
Medlem

får också det ibland.. har provat sänka clocks å byta drivrutiner fan heller det hjälper.. jag bara låter det kör på ändå orkar inte sitta och felsöka.

Permalänk
Medlem

Kunde inte folda alls med mitt 4850 förut men tydligen var det för att jag flashade kortet i för låga klockfrekvenser i 2D (160/500 MHz). Så för låg klock kan helt enkelt vara instabilt. Märkte det också i ett 3D-spel som belastar GPU:n så lite så att den går i 2D-klock och då fick jag enstaka artifakter. Men så fort GPU:n klockar upp sig i 3D-klock (625/993 MHz - standard på 4850) så går det helt stabilt så klart.

Iofs så klockar ju GPU:n naturligtvis upp sig till 3D-klock när den foldar men det tar en liten stund och därför börjar kortet folda i 2D-klock.

Nu flashade jag tillbaks till standardklock i både 2D (500/750 MHz) och 3D (625/993 MHz) så nu går det hur bra som helst.

Egentligen är det lite fel att säga 2D/3D-klock eftersom kortet inte bryr sig om det är 2D eller 3D när den ändrar läge.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli trött på att va nån jäkla barnpassare på mina 2x260 kort , de crashar minst 3-4ggr dagligen på units som inte funkar , mao EUE error pausing 24hrs.
De kan gå klockrent i 12h max sen är det alltid dags med 2-3 felaktiga innan man får igång dem igen.
Ska ge det en till chans med nyaste Nvidia drivarna men hjälper inte det då kommer min folding endast att gå på en PS3 och ett 8800GT kort medan jag skiter i min huvudmaskin , mer jobb än det är värt att få grejerna att rulla.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W