Permalänk
Medlem

Sweclockers wiki

Har gått runt och tänkt på denna tanke i några dagar nu.
Varför inte?

Med tanke på hur mycket information som finns i forumet och hur mycket engagemang det finns bland medlemmarna ser jag inga hinder till att skapa Sveriges bästa och mest informella (dator)wiki.
Frågor som ställs här på forumet gång på gång och som tillslut hamnar i en samlingstråd eller FAQ skulle lika gärna kunna vara listade grafiskt och informationsmesigt propert i en wiki.
Med hänvisningar till diskussionen(forumtråden) som lett fram till informationen, eller vad vet jag?

Nu har i varje fall tanken gått från hjärna till "papper" och det är väl steg 1.
Men i slutändan är det väl upp till själva "Sweclockers Cooperation" om det ska bli en del webbplatsen, vilket jag tror är vitalt för att en wiki ska bli allmänt accepterad och använd.
Inte för att lasta över ansvaret på moderatorerna men det vore trevligt om det kom in lite feedback från just den gruppen.
Utan er är det ju som sagt omöjligt

Se denna tråden mer som ett diskussions underlag än en färdig ide.
Vad skulle vara positivt?
Vad skulle vara negativt?

Jag tror att det skulle leda till mindre "dumma" / simpla nya trådar med samma frågor som dyker upp om och om igen.
För att inte tala om dom extra annonsplatserna.

Det negativa skulle väl vara att forum aktivitet skulle minska lite, men det som skulle försvinna var väl i så fall dom små frågor jag tidigare skrev om.

Så vad tycker ni?
Succé eller flopp?

Visa signatur

all we need is love.

Permalänk
Medlem

Jag tror det skulle bli bra

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Sötast

Denna tråden borde ligga i "Feedback" men våra trevliga moderatorer kanske sparkar dit den där.

Wiki vore väl knappast fel?
Det finns tonvis med nyttig information på sweclockers, problemet är att det ligger gömt i flersidiga gamla trådar.

Det vore extra roligt med en historisk wiki, så att alla artiklar automatisk sorteras efter månad och år. Med tiden kan man titta tillbaka på en C2D precis som vi gör med en 486a idag, med all världens information som man kan ha svårt att hitta om 486an idag.

Jag tycker det låter riktigt bra och roligt med en "Sweci"

Permalänk

Mycket god idé!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

haha, ja feedback forumet var ju lagom dolt, det var där jag ville lägga tråden från början men kände inte ens till dess existens förens du nämnde det nyss och hittade ditt enbart genom gamla goda Ctrl + F.

Kul med så mycket positiv feedback men det ligger väl fortfarande under moderator bödelns yxa, med tanke på det jag skrev om tidigare med vikten på sweclockers tillhörigheten. Blir nog inte riktigt lika bra om det görs på den simpla människans initiativ,

fred ut

Visa signatur

all we need is love.

Permalänk
Medlem

Låter kanon. Fixa!

Permalänk
Medlem

Helt klart en bra idé!
PMa en moderator Isola

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)