Permalänk
Medlem

Ny dator. 4000-5000kr

Hej!

Det är så att jag verkligen är i behov av en ny datorn. Den jag sitter på nu har jag haft i 4år, nästan 5 och den börjar verkligen dö ut. Det jag använder datorn till mest är att surfa, kolla på film/serier och gärna i hd-kvalitet men vilket min nuvarande dator inte klarar av. Jag fotar endel och sitter därför i photoshop så det vore bra om den nya klarar av det här bra.
Jag spelar inte jättemycket på min nuvarande dator eftersom det i stort sett inte går att spela mer än cs. Så det hade varit kul om den nya skulle klara av nya spel någorlunda men jag har ett xbox jag spelar annars men det vore ett + hur som helst.
Jag är student och har därför en begränsad budget. Men om det finns någon här på forumet som har något tips på dator som skulle passa mina behov så får ni gärna bidra men tips.

Ps: OS och krigsutrustning har jag så det är bara alla datorkomponenter som ska ingå i priset.

Permalänk
Permalänk

Om jag ska vara ärlig så krockar nog chassit med moderkortet!

mATX (micro ATX) + ATX = passar inte ?

Moderkortet har ju ett inbyggt grafikkort :S lät fail.

Bra annars! men satsa på nytt moderkort i storlek ATX

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Micro ATX passar på ATX chassin, det är bara mindre storlek än ATX...obviously

Men inbyggt grafik finns där på väldigt många moderkort idag, inget fel med det, det är bara att inaktivera om man så vill.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det där såg faktiskt lovande ut. Men det är bara att jag ska byta moderkortet i så fall?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grim_reaper_SwE
Om jag ska vara ärlig så krockar nog chassit med moderkortet!

mATX (micro ATX) + ATX = passar inte ?

Moderkortet har ju ett inbyggt grafikkort :S lät fail.

Bra annars! men satsa på nytt moderkort i storlek ATX

Inbyggd grafik spelar inte någon som helst roll...
Du kan alltså ha kvar modekortet.

EDIT: Ojsan! såg att jag glömt en dvd-brännare!
Ta valfri brännare för ca 200kr i samma färg som chassiet så blir det bra!