Flaskar Hårt! med 2st 5850 Sapphire i World in Conflict HELP!

Permalänk
Medlem

Flaskar Hårt! med 2st 5850 Sapphire i World in Conflict HELP!

Observera och ha detta i bakhuvudet när du läser denna tråd att:

Jag har Catalyst 9.10 Drivers och jag har,

Catalyst AI AVslaget = Disabled,

annars fungerar inte något spel för mig med crossfire påslaget i CCC ( catalyst control center ) med full screen får fet jävla grön skärm då,

( jag hänvisar till länken lite längre ner om ni vill veta varför det blir grön skärm med Catalyst AI påslaget vid fullscreen med crossfire påslaget)

Jag har nyss fått igång Crossfire med mina 2st sapphire 5850 Sapphire efter ett helvete i CA 5 dagar så nu måste jag veta att Crossfire Verkligen fungerar!:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=966...

( länk till min tråd angående helvetet jag haft om du/ni är intresserad dock inte helt relevant för denna tråd men litegrann )

Jag körde nyss Benchmark tidigare i morse i World in Conflict då Sweclockers också gjorde det.

Här är lista på resultaten jag får:

1st 5850 Sapphire själv med Crossfire URKRYSSAT i Catalyst Control Center i World in Conflict:

Test 1: AVG: 41
MIN: 15
MAX: 71

Test 2: AVG: 42
MIN: 22
MAX: 70

Test 3: AVG: 43
MIN: 23
MAX: 71

2st 5850 Sapphire i CrossFire med CF IKRYSSAT i Catalyst Control Center i World in Conflict:

Test 1: AVG: 39
MIN: 18
MAX: 67

Test 2: AVG: 40
MIN: 21
MAX: 66

Test 3: AVG: 40
MIN: 20
MAX: 67

Jag får alltså sämre med Crossfire än Single Mode grafikkort ? :(((((

Detta är sweclockers resultat med deras Setup kan du se själv inne i länken:

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6203&page=10

dom får med 1st 5850: 49 fps i deras test AVG då antar jag

Dom får med 2st 5850 i Crossfire: 82 FPS

Jag kör på denna setup inne i world i conflict:

Allt Godis utom vertical sync och water reflects on clouds urbockade. ( väljer allt som 1st 5850 (ocklockat klarar av för att få ett rättvist resultat)

4x AA, 4x AF, High/very high väljer högsta som går utom 768 på water reflection size av 1024 möjliga 1920x1080@60hz upplösning.

DETTA ÄR MIN DATOR:

i7 920 DO( 2.66 GHZ / oklockad ännu), 1600 mhz DDR 3 XMS CL7 Heatspreader 6gb (2GBx3st) minnen ( minnena kördes först i 1066 automatiskt gick in i bios och ändra till manual 1600 mhz var det dumt ändrade ingen Volt, ? )

samt snabb fråga hur fan ser jag vart det står Triple Channel Mode i Dos när datorn startar ser inte det!! står dual Channel på brorsans dator, går minnena fel för mig ?

Forts på dator delar nedanför:

Asus P6TD Deluxe, 2st 5850 Sapphire ( ocklockade ) i Crossfire/ Samt Single mode för test, corsair H50 Hydro Series, Antec 1200, Nätagg Corsair 850W HX, HDD samsung F3 7200 rpm 32mb.

Är det något relevant jag glömt så fråga mig så skriver jag och ändrar det!

Då undrar jag nu fungerar inte Crossfire för mig alls eller ?

Är det CPU i7 920 DO(ocklockad 2,66ghz) som flaskar så FruKTansvärt kommer det bli någon skillnad om jag ökar den ??

isåfall om det är den som flaskar hur mycket vågar jag ändra utan att fippla med volten.

Öka till 3.0/3.2//3.4/3.6 GHZ utan att ändra volten hur mycket går det ? då jag är fett dålig på att överklocka så vill ajg börja med noobklockning

så säg gärna hur mycket kan jag ändra på BCLK i trim programmet i windows det står på 134 MHZ nu ( Gånger 20 antar jag fast står ej 20 i windows)

Eller går det bara ändra i BIOS

jag har hört att i7 920 DO ska vara väldigt bra att Klocka utan att ändra bios men frågan är hur mycket, det behöver jag extrem hjälp med och hur mycket mhz bör jag ändra mellan varje MHZ steg och sedan stresstesta 10 timmar åt gången innan jag går nästa steg osv ?

Sist men väldigt VikTiGT:

jag startade Crysis 1920x1080@60hz//enthusiast på allt//8x AA etc allt MAX.

med båda 5850 med crossfire påslaget så laggar det ingeting tycker jag, har spelet lurat mig och ändrat inställningar trots det står dom inställningar jag sa då jag kollat 40 ggr om igen och startat om.

spelet flyter så bra att jag blir orolig att upplösningen/settings är dåliga och spelet ljuger för mig

om jag siktar på något så kan jag träffa headshot utan problem med millisekundsvändningar o inget laggar typ. då jag spelat fruktansvärt mycket FPS spel dvs Counter strike när jag var liten, samt andra FPS så vet jag om man får problem o träffa saker med dålig FPS.

Vad jag har hört så ska man inte få mer än ca 30 fps i crysis på så här högt eller gälla det bara på 1920x1200 ?

Eller är 30 fps+ mer än vad jag trott, jag trodde det var svinlaggigt, men det går fruktansvärt löjligt bra isåfall är 5850 mycket värre än jag trodde kan väl inte stämma ?

eller går spelet i 50 fps+ kan det stämma hur kollar jag fps i spelet ???

/Tack på Förhand för alla er som kan hjälpa mig till, att slutligen få veta att jag verkligen har Crossfire fungerande! i datorn.

( Eller om jag blivit lurad! dvs bockar för Crossfire i Catalyst control center men datorn ger ändå bara kraften från ena 5850 ???)

Samt hjälpa mig hur jag kommer ifrån den fruktansvärda flaskhalsen jag verkar sitta på!

/Mvh Danne!

Permalänk

Klocka prollen, den flaskar

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg in 9.11 istället, de är nyare och antagligen bättre för dina "nya" kort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)