Permalänk
Medlem

Folding på 5850

Hej, har precist börjat folda och fick min första Wu eller vad det heter inatt^^

Undrar dock om det går att folda på 5850?? Prövade att installera GPU fold@home men den sa att drivrutiner saknas eller nå. Gör det i nuläget på CPU:n men det är ju som sagt snabbare på grafikkortet

MVH

Och förlåt om denna fråga redan har besvarats men hitta inge i folding forumet.

Permalänk
Medlem

Re: Folding på 5850

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
Hej, har precist börjat folda och fick min första Wu eller vad det heter inatt^^

Undrar dock om det går att folda på 5850?? Prövade att installera GPU fold@home men den sa att drivrutiner saknas eller nå. Gör det i nuläget på CPU:n men det är ju som sagt snabbare på grafikkortet

MVH

Och förlåt om denna fråga redan har besvarats men hitta inge i folding forumet.

Mors! Det ska gå att folda på det grafikkortet, förmodligen har du bara fel drivrutin. Från Stanfords GPU2-installationsguide:

Citat:

ATI driver supported for folding is currently the Catalyst 8.7 (or newer) that you can find it here. To update the driver, it's suggested that you uninstall the old driver, reboot then install the new driver

Permalänk
Medlem

Re: Folding på 5850

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
Hej, har precist börjat folda och fick min första Wu eller vad det heter inatt^^

Undrar dock om det går att folda på 5850?? Prövade att installera GPU fold@home men den sa att drivrutiner saknas eller nå. Gör det i nuläget på CPU:n men det är ju som sagt snabbare på grafikkortet

Försök med följande flagga (tills GPU3-klienten lanserats):
-forcegpu ati_r700

Permalänk
Medlem

va? hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
va? hur gör man det?

Prova med att lägga till den (-forcegpu ati_r700) i Additional Client Parameters (längst ner):

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Prova med att lägga till den (-forcegpu ati_r700) i Additional Client Parameters (längst ner):
http://www.geting.se/image.php/209758-WinUNISystray8.PNG

Ett problem, programmet startar inte ens... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
Ett problem, programmet startar inte ens... :/

Åh, va dum jag är. Moment 22

Skapa en genväg av exe-filen och lägg sedan till flaggan ungefär som -local -verbosity 9 -forceasm är tillagda här:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Åh, va dum jag är. Moment 22

Skapa en genväg av exe-filen och lägg sedan till flaggan ungefär som -local -verbosity 9 -forceasm är tillagda här:

http://www.geting.se/image.php/112891-smp-shortcut.JPG

suck, vad roligt att det inte ens går att skapa en genväg....

Screen på felmeddelandet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
suck, vad roligt att det inte ens går att skapa en genväg....

Det verkar mysko, det där felmeddelandet ska du endast få om du startar exe-filen. Bara för att förtydliga processen:

1. Klicka och håll inne höger musknapp på "Folding@home . exe" från C:\Program Files\Folding@home\Folding@home-gpu.
2. Dra över den till skrivbordet eller var som och släpp höger musknapp, välj "skapa genväg här".
3. Klicka på egenskaper och följ min tidigare anvisning/post.

Är det ungefär så du har gjort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Åh, va dum jag är. Moment 22

Skapa en genväg av exe-filen och lägg sedan till flaggan ungefär som -local -verbosity 9 -forceasm är tillagda här:

http://www.geting.se/image.php/112891-smp-shortcut.JPG

Hmm nu ger du anvisningar för SMP klienten, så vitt jag förstått vill han folda med grafikkortet. han behöver väl bara:
-verbosity 9 -forcegpu ati_r700

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Hmm nu ger du anvisningar för SMP klienten, så vitt jag förstått vill han folda med grafikkortet. han behöver väl bara:
-verbosity 9 -forcegpu ati_r700

Tack, nu funkar det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Hmm nu ger du anvisningar för SMP klienten, så vitt jag förstått vill han folda med grafikkortet. han behöver väl bara:
-verbosity 9 -forcegpu ati_r700

Nope, anvisningarna var för GPU-klienten, som man ser om man läser noggrant. Men jag kan hålla med om att ha SMP-genvägen som referens blev lite luddigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
Tack, nu funkar det!

Gött!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Nope, anvisningarna var för GPU-klienten, som man ser om man läser noggrant. Men jag kan hålla med om att ha SMP-genvägen som referens blev lite luddigt.

Gött!

Glömde tacka dig också

Man tackar

Permalänk

tack allihoppa! jag var också lite förbryllad med installationen, nu fungerar det

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha på denna tråden:) nu är jag oxå igång med mitt 5850:D

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
suck, vad roligt att det inte ens går att skapa en genväg....

Screen på felmeddelandet..
http://data.fuskbugg.se/skalman01/folding.jpg

När du får upp detta, högerklicka på gpu-klienten nere i högra hörnet och klicka på "configure" Då kommer du in så du kan sätta force tilllägget...

Edit: såg att du klarade det men så gjorde jag iaf

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Polaren får inte sitt 5850 att funka..

Sen när man går in på configure och skriver in allt och trycker ok så kommer det upp nån ruta som det står invalid blablabla..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Polaren får inte sitt 5850 att funka..

Sen när man går in på configure och skriver in allt och trycker ok så kommer det upp nån ruta som det står invalid blablabla..

Det där felet brukar man få om man har stavat fel eller skrivit i en flagga som inte finns, dock verkar han ha skrivit korrekt. Jag är lite osäker på hur känsligt det är med hur många mellanslag man har mellan siffrorna och orden. Om jag kollar noga så ser det ut som att det kanske är två mellanslag mellan home.exe" och -verbosity 9. Kolla de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Det där felet brukar man få om man har stavat fel eller skrivit i en flagga som inte finns, dock verkar han ha skrivit korrekt. Jag är lite osäker på hur känsligt det är med hur många mellanslag man har mellan siffrorna och orden. Om jag kollar noga så ser det ut som att det kanske är två mellanslag mellan home.exe" och -verbosity 9. Kolla de.

Gjorde om allt men jag fick inte det till att fungera.

Permalänk
Medlem

Jag får det inte heller att funka. Det kan inte vara så att de senaste drivrutinerna till 5850 inte går att folda med. (10,2) Jag har ett nytt kort så jag har fortfarande inte fått det att funka.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag har ett 5870, efter att ha lagt till -verbosity 9 -forcegpu ati_r700 så startar programmet och jag skriver in användarnamn, när jag sedan trycker OK så ser jag att den startar upp i trayen men sedan kommer den tillbaka och vill att man skriver in användarnamn igen, det spelar ingen roll om jag trycker cansel eller OK, jag måste stoppa programmet via Task Managern för att den inte ska poppa upp hela tiden.

Någon som vet om man ska ha en annan flagga för 5870 kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MP_Swede
Jag har ett 5870, efter att ha lagt till -verbosity 9 -forcegpu ati_r700 så startar programmet och jag skriver in användarnamn, när jag sedan trycker OK så ser jag att den startar upp i trayen men sedan kommer den tillbaka och vill att man skriver in användarnamn igen, det spelar ingen roll om jag trycker cansel eller OK, jag måste stoppa programmet via Task Managern för att den inte ska poppa upp hela tiden.

Någon som vet om man ska ha en annan flagga för 5870 kort?

Vad skumt, det har jag aldrig sett förut. Nej du ska ha samma flagga. Möjligtvis kan du testa med ati_r800 istället för ati_r700, men jag tvivlar starkt på att det skulle göra någon skillnad. Är det klienten eller Windows som kräver ett användarnamn? Lust att lämna en liten print screen? Prova annars att stänga ner klienten, radera client.cfg och konfigurera klienten igen för att se om det kan hjälpa.

Permalänk
Medlem

Jag hittade problemet nu.
Man måste välja att detta program skall köras som administrator så fungerar det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MP_Swede
Jag hittade problemet nu.
Man måste välja att detta program skall köras som administrator så fungerar det

Toppen, tack för den infon! Slängde in den i FAQen

Permalänk

Edit: FAIL.

Tack för hjälpen alla!

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite

Jag har ett XFX 5850 men när jag foldar på orginal frekvensen så belastar jag ca93% men när jag Oc kortet så belastas kortet endast till ca87%. Så min fråga är om detta är nomalt på ATI kort. På mitt gamla 9800gx2 så fick man en bra bost vid Oc. På 5850 ser jag endast en liten skilnad. (org 765Mhz Oc 965Mhz mem org 1125Mhz Oc 1225Mhz)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090